21
Hardware en drivers / Re: USB stick onzichtbaar
« Laatste bericht door DeBaas Gepost op 2024/10/14, 16:57:30 »Wel zichtbaar met disks/schijven of gparted?
Het eerste waar ik zelf aan denk is een hitteprobleem .Mini PC staat op het Oosten> dus zon tot 12:00 uur. Ga dit in ieder geval weizigen.
Eens goed zowel buitenkant (ventilatieopeningen) als binnenkant reinigen van stof .
https://www.ikbouwjepc.nl/post/dit-is-hoe-je-jouw-pc-schoon-en-stofvrij-maakt
https://www.youtube.com/watch?v=H9j59PZ-2Ig
Temp. op deze PC is 50gr op de andere mini PC 92 gr met dezelfde positie.
Bus 001 Device 044: ID 346d:5678 USB Disk 2.0
Ik heb even zitten spitten op internet en zie artikelen waarin staat dat dit in Linux niet mogelijk is (Birth=). Wel te zien per bestand, maar dan moet je naar Command-mode. Schijnt onbelangrijk te zijn. Maar als ik beeldmateriaal (gebeurtenissen) van verschillende periodes, met verschillende bestandsnamen (DSC.... en jjjjmmdd_...) uit verschillende mappen op 1 hoop gooi voor archief doeleinden, zou het mooi zijn dat ik een chronologisch overzicht te zien krijg als ik de hele handel op creatiedatum kan sorteren. Dat lukt niet met wijzigingsdatum. Toch belangrijker dan gedacht voor dergelijke toepassingen. Nu dus wachten op de tovenaar (programmeur) die daar een mooie utility voor schrijft. Ik heb veel geprogrammeerd, maar niet in C, C++, Script en andere talen op de PC en Linux/Unix. Moet te doen zijn. Wie zich geroepen voelt .... doe je best. In Windows en MacOs bestaat die mogelijkheid wel. Kan Linux toch niet achterblijven!
Allen hartelijk dank voor de info. Ik weet helaas niet welke HP laptop hij bezit, maar zal met jullie advies rekening houden bij het installeren.
Dank
Hi,
Een vriend van mij heeft een HP Laptop met Windows erop geïnstalleerd. Hij wil dit nu graag vervangen door Ubuntu en de vraag is nu:
Moet hij Ubuntu naast Windows installeren, of kan hij Windows vervangen door Ubuntu of is het helemaal niet mogelijk om Ubuntu op de laptop te installeren ??
Op 1 HP zelfs naast windows Linux mint daarnaast Ubuntu , deze laptop is HP elitebook 2530p