Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Recente berichten

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
1
Installatie / Re: Ubuntu 24 blijft hangen.
« Laatste bericht door bart85 Gepost op Vandaag om 15:43:04 »
Kan iemand mij vertellen wat de oorzaak hiervan is? Kan zelf nl. geen reden vinden. Het lijkt mij niet logisch dat er ineens software, systeem onderdelen zijn verwijderd.
2
Enige wat ik kan verzinnen is dat je de snap versies geïnstalleerd hebt, en niet de 'gewone' versies uit de standaard pakketbronnen.
(Dat zou ook het hikje bij de start van het programma kunnen verklaren.)

Om de normale versies te installeren:
sudo apt install vlc audacious smplayer

Anders zou ik het ook niet direct weten...
3
Software en configuratie / Re: Ubuntu 22.04 probleem bij afsluiten PC
« Laatste bericht door JohnVC Gepost op Vandaag om 15:21:38 »
Hallo iedereen,

Ik beloofde hier terug te komen met nieuws, dus bij deze ... :
Naar aanleiding van de alarmerende berichten van mijn vriend (zie topic) ben ik ter plaatse gaan kijken wat er scheelde, gewapend met de suggesties van Ron, Peer en Ronaldus.
- "Authentificatie vereist"  was gewoon het bericht dat hij zich moest aanmelden met login en passw  op zijn wifi netwerk :rolleyes:. De wifi uitschakelen op de bekabelde desktop was dus voldoende.
- Probleem 2 : Het uitschakelen - Gebruiker niet in de lijst meldingen:  De "Niet in de lijst?" melding was geen "melding" maar het linkje onder zijn gebruikersnaam in het aanmeld/afmeldscherm  :rolleyes: en volledig normaal dus.
Het uitschakelen dan: Daar moest men inderdaad 4 à 5 keer het paswoord ingeven alvorens de pc wou afsluiten. Wat mijn vriend niet vertelde was dat hij ook 4 à 5 keer zijn paswoord moest ingeven bij het opstarten en aanmelden. Vreemd was dat na het intypen van het paswoord het leek alsof men telkens een foutief paswoord gebruikte.

- Ik ben begonnen bij het begin (zoals bij mijn eerste bezoek)  met Terminal > Update > Upgrade van (ditmaal)14 Gnome gerelateerde pakketten > Update > Autoremove van een aantal overtollige pakketten > Update en herstart.
Resultaat: Geen probleem meer bij opstarten/afsluiten en de pc loopt als een zonnetje. 

Het topic was gebaseerd op onjuiste informatie en per definitie onnodige tijdverspilling, waarvoor mijn excuses.
Ik wil niet nalaten Ron, Peer en Ronaldus te danken voor het meedenken / zoeken naar oplossingen .

Wees gegroet allemaal!
4
Spijtig dat hier niet naar de bron verwezen word .
https://tweakers.net/nieuws/226272/canonical-trekt-upgradeoptie-van-ubuntu-2204-naar-2404-lts-terug-vanwege-bug.html
Inderdaad de link word niet vermeld, maar de tekst die er staat, is wel aanwezig bij de topicstarter zijn vraag/uitleg
5
Mooi dat je ons verwittigd maar waarom een upgrade, doe gewoon een schone herinstalllatie naar  Ubuntu 22.04.1 LTS
Mensen met servers willen niet altijd een schone installatie doen, omdat anders de server tijdelijk down is.
6
Server en netwerk / Re: Ubuntu Server upgraden van 22.04.4 naar 24.04.1
« Laatste bericht door Mustangman1966 Gepost op Vandaag om 09:40:52 »
Lees hier meer op het Engelse Ubuntu forum .Idem probleem.

https://askubuntu.com/questions/1525477/unable-to-upgrade-from-ubuntu-server-22-04-to-24-04-1

Daar valt te lezen dat de punt release 24.04.1  werd uitgesteld wegens een bug .
Dan wordt het dus wachten tot er een fix is.
7
Software en configuratie / Re: Ontgrendelen
« Laatste bericht door Polleke Gepost op Vandaag om 08:48:16 »
Wat een opluchting en dat had k moeten weten. Dank en nog eens dank.
8
Ik heb als audiospeler het programma Audacious (gewoon met Synaptic geïnstalleerd). Heb er zelf geen last van.

Als videospeler gebruik ik smplayer.

Ik loop tegen een probleem aan: Ik heb het programma geinstalleerd en hij opent de applicatie, maar als ik de muziekbestanden van mijn externe ssd disk wil toevoegen zegt hij permission denied.
10
Software en configuratie / Re: Ontgrendelen
« Laatste bericht door ajjp Gepost op Gisteren om 23:46:26 »
Via instellingen > Schermbeveiliging > Scherm vergrendelen
Pagina's: [1] 2 3 ... 10