Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Nieuw moederbord  (gelezen 677 keer)

tuxfan

  • Gast
Nieuw moederbord
« Gepost op: 2007/12/03, 22:31:35 »
Hallo Allemaal,

k draai al een tijdje Ubuntu 7.04 en met plezier. Een aantal weken geleden echter is door een statische ontlading (bliksem inslag bij de buren) mijn moederbord kapot gegaan. Deze heb ik vandaag vevangen voor een nieuwe (CONRAD), maar nu wil mijn X-server niet meer opstartten, en krijg ik een command line.
Kan iemand mij vertellen hoe ik dit kan oplossen?

Mijn oude moederbord was een A-OPEN met Intel grafische chipset.
De nieuwe is van: MSI (Micro-star international ) er zit een Intel Pentium 4 processor op.
Ik draai op dit moment op dat systeem met behulp van de live CD 7.10

Nieuw moederbord
« Reactie #1 Gepost op: 2007/12/03, 22:49:35 »
op uw oude zat een intel grafische chipset...en op die nieuwe? zonder grafische chip zal de xserver inderdaad niet starten...

dus als ge "pech" hebt, moet ge een nieuwe videokaart kopen...

Offline raggar

  • Lid
    • fietsen naar Tibet
Nieuw moederbord
« Reactie #2 Gepost op: 2007/12/03, 23:24:15 »
Hoi Welkom bij het Ubuntu forum! Wanneer je je hardware veranderd kun je zelf alle drivers handmatig instellen.  Je moet dan al je hardware gegevens vinden en alles opnieuw vanuit de repro's ophalen. Het is dus sneller en voor een beginner zeker gemakkelijker om een nieuwe instal te doen.
Dat kan gemakkelijk vanaf de livecd. Ook kun je daar snel een backup maken van je huidige /home partitie of map zodat al je gegevens goed bewaard blijven. Bijv. op een externe harde schijf.

@Nunslaughter, dat hij de livecd gebruikt betekend dat hij wel een grafische kaart heeft maar dat deze waarschijnlijk anders is. Wanneer het

Offline joop905

  • Lid
Nieuw moederbord
« Reactie #3 Gepost op: 2007/12/03, 23:41:41 »
Alles nieuw is beter en sneller en is dan ook 7.10

geluk er mee J905.