Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap  (gelezen 1589 keer)

stilo

  • Gast
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Gepost op: 2006/11/30, 19:48:03 »
Na een aantal mislukte installatie's de Edgy maar weer opnieuw geinstalleerd... :(

Het doel

Mijn senao sl-2511cd plus op ubuntu met aircrack-ng & hostap drivers.


Tot dusver ben ik voor mijn doen al vrij ver gekomen, heb de 2511 geflashed met 1.7.4 firmware en met de orinoco werkt ie wel. Echter nog niet op het niveau waar ik wil dat ie werkt. Na een hoop gekloot deed helemaal niks het meer dus nu fresh begonnen.

Op dit moment is de distro vers geinstalleerd en zelfs de wireless kaart heeft het pcmcia slot nog niet bereikt. Het gaat hier om een Acer 1352XC notebook.

Wie kan mij vertellen welke stappen ik vanaf hier moet nemen om het geheel soepel draaiend te krijgen daar ik de vorige pogingen niet al te succesvol was... ;)

Alsvast bedankt voor de moeite,

Groeten,

Stilo


stilo

  • Gast
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #2 Gepost op: 2006/11/30, 20:10:14 »
Niet echt volgens mij, alles draait prima, ook de wlan... Maaar om deze geschikt te maken voor wireless audits moet ik hostap drivers installeren en activeren. Het is ook niet de interne wifi kaart die ik gebruik maar een pcmcia versie van senao.

Naast dat ik deze drivers niet geinstalleerd krijg werkt alles prima op die acer.

stilo

  • Gast
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #3 Gepost op: 2006/12/03, 19:00:58 »
Ben blij dat hier zoveel kennis is, iedereen bedankt voor zijn reacties....

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #4 Gepost op: 2006/12/03, 23:19:02 »
Citaat van: stilo
Ben blij dat hier zoveel kennis is, iedereen bedankt voor zijn reacties....
Tja, stilo, we zijn allemaal vrijwilligers hier en we dragen bij wat we weten, als we daar zin in hebben. Als we het niet weten of er geen zin in hebben, dan heb je pech. Zo simpel is dat. Je kunt altijd je geld nog terugvragen....

Probeer het anders eens op het Engelstalige forum.
Zit hier: http://ubuntuforums.org/index.php
Tip: maak op dat forum niet dergelijke zure opmerkingen. Het helpt niet en de kans is groot dat je wordt gevlamd totdat je halfgaar gebraden bent.

ghih

  • Gast
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #5 Gepost op: 2006/12/03, 23:30:24 »
kleine attentie hierbij, het engelstalig forum word elke minuut, inderdaad, elke minuut overspoeld door honderde vragen, kies u onderwerp zeer zorgvuldig.

ghih

  • Gast
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #6 Gepost op: 2006/12/03, 23:32:52 »
Citaat van: pjotr123
Je kunt altijd je geld nog terugvragen....
geld? welk geld

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #7 Gepost op: 2006/12/04, 02:54:17 »
Citaat van: pjotr123
Het helpt niet en de kans is groot dat je wordt gevlamd totdat je halfgaar gebraden bent.
En hier helpt het ook niet hoor...
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #8 Gepost op: 2006/12/04, 03:26:42 »
En wat is het wat hij nou eigenlijk wil of aan de gang wil krijgen? Wat werkt wel en wat niet?
Kan hij het niet beter omschrijven...? Wat zijn hostap-drivers?

Kom hier geen merknamen en types bombaderen zonder te omschrijven waar het om gaat.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #9 Gepost op: 2006/12/04, 09:30:27 »
@stilo
kun je iets preciezer zijn in je vraagstelling. want ook ik vlieg het ww. web op om je te helpen, maar krijg geen hits.
zoals corvus zegt: wat wil je aan de gang krijgen en met welk doel. :)

stilo

  • Gast
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #10 Gepost op: 2006/12/04, 23:15:07 »
Het doel is simpelweg mijn wireless kaartje met hostap drivers met de laaste Edgy distro werkend te krijgen.

Met hostap kan ik wat meer dingen doen met Aircrack, zoals injecties om dataverkeer te generen.

Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #11 Gepost op: 2006/12/05, 00:25:26 »
Citaat van: stilo
Het doel is simpelweg mijn wireless kaartje met hostap drivers met de laaste Edgy distro werkend te krijgen.

Met hostap kan ik wat meer dingen doen met Aircrack, zoals injecties om dataverkeer te generen.
Okeej,
Nu het volgende...drivers geschreven/gemaakt voor windows zullen nooit en te nimmer draaien in een Linux systeem.


Maar um... AirCrack is een progje om van een draadloos netwerk de encrypted WEP-key te kraken...
Ik weet niet of ik jou daarbij wil verder helpen...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #12 Gepost op: 2006/12/05, 09:55:21 »
Citaat van: CORVUS_CORAX
Maar um... AirCrack is een progje om van een draadloos netwerk de encrypted WEP-key te kraken...
Ik weet niet of ik jou daarbij wil verder helpen...
Zou ik ook niet doen, Corvus. Goed dat je dit hebt gemerkt. Inbreken is een vuile rotstreek, ook als het via het internet gebeurt.

Groet, Pjotr.

Offline Soul-Sing

  • Lid
Senao sl-2511CD plus (e200) werkend krijgen met hostap
« Reactie #13 Gepost op: 2006/12/05, 10:05:55 »
wat mij opvalt is dat met de regelmaat van de klok dit soort vragen hier op het forum belanden. alert blijven dus......