Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Chrome werkt niet meer na update  (gelezen 558 keer)

Chrome werkt niet meer na update
« Gepost op: 2013/11/14, 19:09:41 »
Dag,

Een hele tijd niks van me laten horen, wat goed nieuws is, want dat betekent dat mijn Xubuntu 12.04 loopt als een zonnetje. Een tijdje geleden heb ik Chrome geïnstalleerd, dat liep net iets soepeler als Firefox. So far so good. Gister kwam Chrome 31.x binnen als update. Daarna werkt het niet meer. De melding die ik krijg als ik /opt/google/chrome/google-chrome start is:

[1114/182423:ERROR:nacl_helper_linux.cc(233)] NaCl helper process running without a sandbox!
Most likely you need to configure your SUID sandbox correctly

Ik heb nog even de beta geprobeerd, 32.x, maar die doet hetzelfde. Daarna heb ik via Synaptic Chrome verwijderd en vervolgens de .deb die nog in mijn donwload-directory stond opnieuw 30.0.1599.114 geïnstalleerd. Vervolgens de google repositry uitgevinkt als softwarebron. Dat is natuurlijk allemaal symptoombestrijding. Iemand een idee wat hier aan de hand is en nog beter, wat ik kan doen om het probleem op te lossen? Ik gebruik graag de laatste versie van een browser.

Re: Chrome werkt niet meer na update
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/15, 08:31:14 »
Update... Op een oude laptop heb ik ook ooit Ubuntu geïnstalleerd, en daarna Xfce als desktop. Daar werkt de nieuwe Chrome wel.