Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk  (gelezen 836 keer)

Offline Nike

  • Lid
Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Gepost op: 2020/05/24, 15:27:57 »
Ik heb Ubuntu 20.04 op mijn laptop draaien en maak hierbij gebruik van de applicatie WhatsDesk die ik via het Softwarecenter heb gedownload. Nu krijg ik echter sinds gisteren bij het openen van WhatsDesk de ingesloten update melding op mijn scherm en deze melding lijk ik niet te kunnen negeren. Ik maak daarnaast gebruik van de Firefox versie zoals deze in Ubuntu zit en ik ga er even vanuit dat ik deze niet van een andere/nieuwe versie zou hoeven voorzien.

Heeft iemand misschien ook al een keer deze melding op zijn/haar scherm gehad en is er een mogelijkheid om dit op te lossen/ergens uit te schakelen? WhatsDesk is juist zo'n handige applicatie om op de laptop van WhatsApp gebruik te kunnen maken i.p.v. WhatsApp Web.

Alvast dank voor jullie reactie.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Reactie #1 Gepost op: 2020/05/24, 16:58:27 »
Het probleem ligt bij de ontwikkelaar van de Whatsdesk app. Dat is een Electron applicatie. In elke Electron applicatie zit in essentie een browser mee ingebouwd, Chromium. Naar de Whatsapp server toe doet je applicatie zich voor als een browser. Whatsapp eist blijkbaar dat die browser de allerlaatste versie is.

Vermoedelijk wordt dit probleem snel opgelost met een nieuwe versie van de Whatsdesk app. In afwachting kan je, via Firefox, de webversie van Whatsapp gebruiken.

Offline Nike

  • Lid
Re: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Reactie #2 Gepost op: 2020/05/24, 21:22:33 »
Het probleem ligt bij de ontwikkelaar van de Whatsdesk app. Dat is een Electron applicatie. In elke Electron applicatie zit in essentie een browser mee ingebouwd, Chromium. Naar de Whatsapp server toe doet je applicatie zich voor als een browser. Whatsapp eist blijkbaar dat die browser de allerlaatste versie is.

Vermoedelijk wordt dit probleem snel opgelost met een nieuwe versie van de Whatsdesk app. In afwachting kan je, via Firefox, de webversie van Whatsapp gebruiken.

@Vanadium, bedankt voor je reactie, wachten we de update maar af. Het vreemde is dat WhatsDesk nu weer zonder melding opstart ;)

Offline vanadium

  • Lid
Re: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Reactie #3 Gepost op: 2020/05/25, 08:54:43 »
@Vanadium, bedankt voor je reactie, wachten we de update maar af. Het vreemde is dat WhatsDesk nu weer zonder melding opstart ;)
Het is een snap, dus mogelijk is die ondertussen al bijgewerkt.

Offline Nike

  • Lid
Re: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Reactie #4 Gepost op: 2020/05/25, 09:02:46 »
@Vanadium, bedankt voor je reactie, wachten we de update maar af. Het vreemde is dat WhatsDesk nu weer zonder melding opstart ;)
Het is een snap, dus mogelijk is die ondertussen al bijgewerkt.

Ik begrijp het begrip 'snap' niet helemaal. Ik heb daar gisteren naar gezocht en het lijkt erop dat dit programma's zijn die aan Linux kunnen worden toegevoegd (https://snapcraft.io). Ik heb alleen wel eens begrepen dat het niet handig is om programma's buiten het Softwarecenter te installeren, maar misschien vergis ik mij.

Offline vanadium

  • Lid
Re: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Reactie #5 Gepost op: 2020/05/25, 10:24:11 »
snap is een nieuwere methode voor softwaredistributie dan de klassieke methode met apt. In software center kan je zien of de software via snap komt of via apt. Sommige programma's zijn alleen als snap beschikbaar, andere alleen als apt, andere dan weer zowel via apt of via snap.

Installeren via software centrum is volledig ondersteund in Ubuntu (het snap formaat werd door Canonical, het bedrijf achter Ubuntu, ontwikkeld). Net zoals apt software wordt snap software automatisch bijgewerkt.

Offline Nike

  • Lid
Re: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Reactie #6 Gepost op: 2020/05/25, 10:36:41 »
snap is een nieuwere methode voor softwaredistributie dan de klassieke methode met apt. In software center kan je zien of de software via snap komt of via apt. Sommige programma's zijn alleen als snap beschikbaar, andere alleen als apt, andere dan weer zowel via apt of via snap.

Installeren via software centrum is volledig ondersteund in Ubuntu (het snap formaat werd door Canonical, het bedrijf achter Ubuntu, ontwikkeld). Net zoals apt software wordt snap software automatisch bijgewerkt.

Duidelijk, maar is het dan ook zo dat alles wat in https://snapcraft.io is terug te vinden ook in het Ubuntu Softwarecenter voor zou moeten komen? In dat geval zou ik mij tot het Softwarecenter kunnen beperken wat ik ook liever doe.

Re: Update Chrome melding bij gebruik WhatsDesk
« Reactie #7 Gepost op: 2021/06/15, 12:53:07 »
Deze pop-up is er bij mij nu ook ineens en niet weg te klikken. :evil:
Is er inmiddels (sinds mei 2020) iets bekend hoe het normaal te laten functioneren?
Ik gebruik Xubuntu 20.04.3 LTS op mijn Desktop

Fijn als je mij indien gevraagd, wilt helpen :)