Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu  (gelezen 2180 keer)

IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Gepost op: 2013/09/20, 18:18:00 »
L.S.

Zojuist het nieuwe besturingssysteem van Apple op mijn IPhone 4S (van mijn werk) geïnstalleerd. Blijkt nu dat ik de Iphone niet meer in Ubuntu (12.04) kan benaderen. Vroeger kreeg ik twee pictogrammen; algemeen en Iphone-documenten. Dat vond ik ontzettend handig, omdat ik met die laatste optie muziek naar mijn Iphone kan slepen (naar mijn app die OGG-bestanden kan lezen).
Nu krijg ik een boodschap op mijn Iphone met de vraag of ik deze computer kan vertrouwen. Als ik dat bevestig blijft de vraag echter terugkomen. Op het bureaublad van Ubuntu krijg ik de boodschap dat het toestel vergrendeld is en dat die dus ontgrendeld moet worden. Dit is echter geenszins het geval.

Is hier mogelijk sprake van een onverwacht incompatibiliteitsprobleem wat Cannonical wel snel zal oplossen?

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/09/20, 18:34:27 »
Op het bureaublad van Ubuntu krijg ik de boodschap dat het toestel vergrendeld is en dat die dus ontgrendeld moet worden. Dit is echter geenszins het geval.
Dat krijg ik van Android ook maar dat is dan geen probleem bij mij.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/09/20, 20:27:23 »
Canonical is niet degene die dit probleem kan oplossen.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2013/09/21, 08:48:41 »
Canonical is niet degene die dit probleem kan oplossen.
Precies ja. Heb hetzelfde gehad met mijn iPos: iOs4 draait perfect met Ubuntu (via RhythmBox), maar iOs5 dus helemaal niet. Het zou natuurlijk kunnen dat de incompatabiliteit er niet helemaal per ongeluk ingeslopen is.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2013/09/23, 11:01:49 »
nog even een paar afbeeldingen die mijn verhaal illustreren

gegroet,
mrt
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2013/09/23, 11:04:14 »
http://www.libimobiledevice.org/

Citaat
20.08.2013: iOS 7 is working but we want it to work beautifully. There is need for refactoring of the architecture a bit on Linux, too. The next release of version 1.1.6 will provide proper support without the hickups.

Je zult zelf de allerlaatste versie van libimobiledevice moeten bemachtigen.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2013/09/23, 11:04:30 »
nog een paar afbeeldingen
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2013/09/23, 11:05:54 »
is je iPhone wel ontgrendeld? Het lockscreen moet gedeactiveerd zijn.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2013/09/23, 11:12:58 »
ja hoor, zeker weten. Op het Iphone-scherm komt wel steeds de vraag of ik deze computer wil vertrouwen. Als ik dan op vertrouwen klik, dan duikt het scherm op Ubuntu op dat mijn GSM vergrendeld is en dat ik een wachtwoord op moet geven. Maar is geen sprake van vergrendeling: als ik de Iphone los koppel, dan kan ik direct werken.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2014/01/12, 13:07:15 »
Dus er is nog steeds geen oplossing???

Offline Nollie

  • Lid
Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2014/01/12, 13:18:37 »
Dito op mijn iPhone 4 (met iOS7). Kan niet aankoppelen. Ik heb constant een popup op de telefoon: vertrouw deze pc ? 20x Ja geeft geen oplossing. Het ligt bij Apple !
« Laatst bewerkt op: 2014/01/12, 13:26:06 door Nollie »
Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Offline Bigbuntu

  • Lid
Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2014/01/23, 20:17:54 »
Alle updates installeren + het programma gtkod iPod manager (werkt ook voor iPhone) Ik heb hetzelfde probleem gehad en nu is het opgelost, Veel succes!

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2014/01/23, 20:25:38 »
Dus er is nog steeds geen oplossing???

Zonder hulpprogramma zoals Bigbuntu aangeeft, is het niet aan Linux om comptabiliteit te verzorgen maar aan Apple. Ergens hebben ze iets veranderd waardoor het niet meer met Linux werkt. Je kunt dus beter bij hun gaan klagen...

(noot: heb zelf geen iSpeelgoed dus dit is wat ik begrepen heb van het WWW)

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2014/01/24, 08:59:23 »
Ik gebruik Ubuntu 12.04, ben helemaal bij met de updates en heb vervolgens Gtkpod geïnstalleerd: geen verschil, ook niet na opnieuw opstarten; Iphone 4S blijft vragen om vetrrouwen etc.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Offline vanadium

  • Lid
Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2014/01/24, 09:40:14 »
Het is inderdaad goed geweten dat Apple systematisch met iedere "security update" de toepassingen van derde partijen terug breekt. libimobiledevice probeert dat continu bij te benen, maar die laatste versies komen niet in de standaard repositories van bestaande Ubuntu versies terecht: je moet werken met de aangegeven PPA om de allerlaatste versie van libimobiledevice te installeren. Pas dan heb je kans dat het - zolang je zelf je iOS niet opneiuw bijwerkt - werkt.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2014/01/24, 11:46:35 »
Het levert bij mij helaas niets op. Ik zal geduld hebben tot 14.04; mogelijk dat het met die versie weer is opgelost.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2014/01/24, 12:49:57 »
Het levert bij mij helaas niets op. Ik zal geduld hebben tot 14.04; mogelijk dat het met die versie weer is opgelost.

Nogmaals: het is aan *Apple* om dit op te lossen, dus lijkt me een heeeeele kleine kans dat 14.04 het oplost...

Offline vanadium

  • Lid
Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2014/01/24, 13:01:05 »
Het levert bij mij helaas niets op. Ik zal geduld hebben tot 14.04; mogelijk dat het met die versie weer is opgelost.
Je hebt dus libimobiledevice via de PPA geïnstalleerd? Ook dan kan het even duren voor de ontwikkelaars Apple bijbenen met hun software. Als het zover is, zal je computer automatisch bijgewerkt worden.

Re: IPhone niet meer te bereiken in Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2014/01/24, 13:21:29 »
ik heb inderdaad libimobiledevice via PPA geïnstalleerd. We hebben geduld - bedankt zo ver.
Ach! Waren alle Menschen wijs, en wilden daarbij wel! De Aard waar haar een Paradijs, Nu isse meest een Hel.