Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos netwerk wpa  (gelezen 1509 keer)

Jan123

  • Gast
draadloos netwerk wpa
« Gepost op: 2007/09/08, 13:14:40 »
ik heb net linux geinstalleerd alleen ik krijg geen verbinding met mijn draadlooze netwerk. ik zie wel alle netwerken alleen als ik dan wil inloggen dan staat er: waiting voor de netwerk key for wireless network '....' en na een tijdje dat het niet is gelukt. volgens mij ligt het eraan dat ik wpa beveiliging erop heb zitten. ik heb er al naar gezocht, alleen alle uitleg over het activeren van wpa is een beetje vaag zou iemand me pls even kunnen helpen.

Mijn ubuntu versie is 7.04 en mijn draadloose netwerk ding nc100 network everywhere fast Ethernet 10/100.

Offline SNWBRDR

  • Lid
draadloos netwerk wpa
« Reactie #1 Gepost op: 2007/09/08, 13:24:41 »
Ik dacht dat je wat extra moest instaleren om gebruik te kunnen maken van wpa.
Zou het zelf ook nog eens moeten bekijken, want voorlopig gebruik ik slechts WEP.

DFreeze

  • Gast
draadloos netwerk wpa
« Reactie #2 Gepost op: 2007/09/13, 09:28:11 »
Ik kan me vergissen, maar het label 10/100 is voor 'gewone' ethernet kaartjes. Een wlan kaartje heeft vaak iets van b/g, of 54Mbit of iets dergelijks in de beschrijving staan, dus ik denk dat je een ander merk kaartje hebt.

StevenD

  • Gast
draadloos netwerk wpa
« Reactie #3 Gepost op: 2007/09/13, 10:32:05 »
je moet het pakket wpa-supplicant installeren: sudo apt-get install wpasupplicant
Dan zou WPA moeten werken. Zoek misschien eens verder op het forum. Er zijn al verschillende draadjes over verschenen.

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
draadloos netwerk wpa
« Reactie #4 Gepost op: 2007/09/13, 11:16:36 »
wpa is in 7.04 al standaard geinstalleerd. Het kan alleen zijn dat de firmware van je wireless kaart nog niet geinstalleerd is, omdat het niet open source is.

Geeft eens de uitvoer van lspci
dit kun je in de terminal intypen
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal