Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Update op Ubuntu 14.04 lukt niet. Systeem werkt niet meer lekker.  (gelezen 385 keer)

Een poging tot het updaten van de software resulteert in de volgende melding:

Software-bron informatie downloaden is mislukt.
Details:
W:Failed to fetch http://ppa.launchpad.net/ubuntu-audio-dev/ppa/ubuntu/dists/trusty/main/binary-i386/Packages  404  Not Found
, E:Some index files failed to download. They have been ignored, or old ones used instead.


Vervolgens gaat het systeem toch updaten, haalt allerlei bestanden naar binnen, gaat vmlinuz.... configureren en kapt ermee. Systeen dood! Bij de volgende poging stikt het systeem bij het configureren van module Grub-PC. Wederom dood! Met veel moeite "herstellen verbroken systeembestanden" (oid) en daarna recovery aan de praat gekregen. Resulteert in foutmelding over problemen met systeemsoftware. Systeem loopt wel, maar met horten en stoten. Hoe nu verder om dit alles weer goed op de rails te krijgen?
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Re: Update op Ubuntu 14.04 lukt niet. Systeem werkt niet meer lekker.
« Reactie #1 Gepost op: 2015/10/08, 22:36:14 »
Lijkt erop dat de Ubuntu Audio Dev PPA geen pakketten meer voor je aanbiedt. Verwijder de PPA via dash (grote Ubuntu-knop links op de starter/linkerbalk) > typ Softwarebronnen en open deze en ga naar het tabblad Software van derden
Probeer daarna het updaten opnieuw.

Re: Update op Ubuntu 14.04 lukt niet. Systeem werkt niet meer lekker.
« Reactie #2 Gepost op: 2015/10/08, 23:12:20 »
Niks te vinden. In welk bestand staat de link naar betreffende URL? Wellicht kan ik die verwijderen.

Correctie: ik heb de link gevonden onder Software en Updates onder de tab Overige ProgrammatuurLinks uitgevinkt en opnieuw update uitgevoerd. Na opstarten blijft er nog steeds de melding dat er een fout zit in de systeemprogrammatuur. Waarschijnlijk door de vorige problemen. Ik probeer dan via de startup in Grub te komen om te kunnen kiezen voor een recovery-versie, maar het Grub scherm verschijnt niet. 1: kan ik een herstelprocedure uitvoeren vanaf live CD en 2: wat moet ik aanpassen om het Grub display te krijgen.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/10, 19:34:47 door Cargamel »
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME

Re: Update op Ubuntu 14.04 lukt niet. Systeem werkt niet meer lekker.
« Reactie #3 Gepost op: 2015/10/10, 00:03:39 »
Wat ik gedaan heb weet ik niet meer precies, maar updates en configuratie zijn gelukt. Misschien omdat ik de installatie CD heb laten meedraaien en bij Software & Updates de optie "Vooraf vrijgegeven updates" heb aangevinkt. Kortom, systeem loopt (tot zover) weer naar behoren. Alleen mis ik nog bij het opstarten de mogelijkheid om systeem te kiezen, ofwel het Grub Keuzemenu.  Hoe krijg ik dat voor elkaar? De instructie uit https://sites.google.com/site/computertip/grub, hoofdstuk "Noodgrepen in Grub" helpt niet, noch GRUB_TIMEOUT=5 onder "Grub aanpassen: opstartmenu altijd zichtbaar" . Bij mij stond-ie (zonder te hebben aangepast) op 10. Iemand enig idee voor het geval er weer opstart problemen ontstaan?

Ik zal dit Grub probleem onder een nieuw Topic plaatsen.
« Laatst bewerkt op: 2015/10/10, 19:36:16 door Cargamel »
Toshiba Tecra A10: Linux Mint Xfce 21
Fujitsu Amira Li1710 ): OpenSUSE Leap 15.4, Xubuntu 22.04.3.
IBM NetVista 2179 (2002): Windows ME