Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Welke printers zijn geschikt voor Linux?  (gelezen 13035 keer)

Re: Welke printers zijn geschikt voor Linux?
« Reactie #25 Gepost op: 2016/06/16, 09:35:03 »
Zijn er ervaringen met Canon of Brother. Onder Windows heb ik niet zo'n goede ervaring met HP.

Brother.
HL1212w, zw-w laser. Werkt prima. Installatie zonder hindernissen.
HL1030, zw-w laser. WerktE prima. Installatie zonder hindernissen.

De Brother heeft af en toe (1 keer per jaar hoogstens) een stofzuigerbeurtje
nodig en is nu aan (ongeveer) zijn 7000 ste pagina begonnen.

Die 1030 heeft rond 20 jaar gedraaid en zo'n 50.000+ prints gemaakt met 4 toners (mede door spaarstand bij tekst).
Praktijk kosten all-in € 0,009 of minder per print/copy. En zelfs maar € 0,0009 per visitekaartje.  =D Dat ding heeft hier heel wat a4-tjes uit staan te spugen.
Hij deed het nog steeds prima maar de drum moest vervangen worden, en dan is een nieuwe gewoon goedkoper (dus een nieuwe nu, weer een brother).
« Laatst bewerkt op: 2016/06/16, 13:03:56 door partyrabbit »
- I ♥ Linux -
Bij irritatie, voeg hier 'partyrabbit' toe -> https://forum.ubuntu-nl.org/index.php?action=profile;area=lists;sa=ignore

Re: Welke printers zijn geschikt voor Linux?
« Reactie #26 Gepost op: 2016/06/16, 11:41:47 »
Ik heb nu een HP Photosmart 5520  en die werkt prima onder Ubuntu 14 en 16. Even hplip erop en klaar. Helaas ook een waardeloze printer, een paar weken niet gebruiken en de dure cartridges zijn uitgedroogd. Hiervoor had ik een low-budget Brother DCP135C.  Onder 12.04 was het geen probleem om dat ding aan het printen te krijgen maar scannen had veel voeten in de aarde. Toen ik overstapte naar 14.04 had ik zoveel problemen met de drivers dat ik van ellende maar die HP heb gekocht. Jammer want de Brother was een fijne printer en heel goedkoop wat betreft inkt-verbruik. Ook jammer dat alleen HP all-in-ones fatsoenlijk out-of-the-box ondersteuning hebben in Linux.