Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: wine geinstalleerd en nu??  (gelezen 1254 keer)

Offline wolfke

  • Lid
wine geinstalleerd en nu??
« Gepost op: 2010/02/17, 21:10:57 »
Ik wil mapsource onder ubuntu draaien.
ik heb Wine geïnstalleerd en overal wat info gelezen maar iedereen gaat er precies vanuit hoe ik nu een prog. installeer onder Wine. ???
Kan iemand me dat vertrellen aub. :-[
ik heb de installatie map van Mapsoruce op mijn bureaublad staan.

Offline Lars

  • Lid
    • Tuxplace.nl
Re: wine geinstalleerd en nu??
« Reactie #1 Gepost op: 2010/02/17, 21:11:35 »
De dubbelklikt op de .exe, die dan met Wine geopend wordt.

Re: wine geinstalleerd en nu??
« Reactie #2 Gepost op: 2010/02/17, 21:54:22 »
Rechtermuisknop op het install bestandje, en dan 'openen met Wine programmalader' o.i.d.

Ik heb zelf mijn GPS (Garmin Venture HC) nog niet aan de praat gekregen met Mapsource en Ubuntu, maar Mapsource draaide wel ;)
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline wolfke

  • Lid
Re: wine geinstalleerd en nu??
« Reactie #3 Gepost op: 2010/02/18, 17:58:17 »
Rechtermuisknop op het install bestandje, en dan 'openen met Wine programmalader' o.i.d.

Ik heb zelf mijn GPS (Garmin Venture HC) nog niet aan de praat gekregen met Mapsource en Ubuntu, maar Mapsource draaide wel ;)
is het zo simpel?
voor GPS aan te sluiten is schijnbaar wat moeilijker, daar begin ik niet aan.
Als Mapsource werkt kan ik kaartdelen ook saven naar HD en daarna copieren naar GPS.

Re: wine geinstalleerd en nu??
« Reactie #4 Gepost op: 2010/02/18, 18:09:57 »
Ja, zo simpel is het meestal wel.
Het zou ook kunnen dat jouw GPS misschien wel werkt hoor, er zijn veel mensen die hun (garmin) GPS zonder al te veel problemen werkend hebben.. Je kan het altijd proberen ;)

Ik gebruik mijn GPS zelf voor Geocaching, het zou mooi zijn als hij zou werken op mijn PC.
Als je een Garmin GPS hebt kan je misschien proberen te kijken of je hem als usb apparaat kan aankoppelen op je PC, dan kan je kaarten gewoon hier halen: http://garmin.na1400.info/routable.php
PC: Processor - AMD Athlon II X4 640 (quad core, 3.0GHz), 4GB DDR2 RAM 800MHz, Videokaart: ATI Sapphire HD4850 met 512MB geheugen, 500gb 7200RPM HDD, Ubuntu 12.04 LTS

Wat doe je als je vraag is opgelost?

Offline wolfke

  • Lid
Re: wine geinstalleerd en nu??
« Reactie #5 Gepost op: 2010/02/19, 23:44:24 »
He bedankt , die website kende ik nog niet.