Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installatie ubuntu op acer travelmate 8000  (gelezen 1224 keer)

spirituanus

  • Gast
installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Gepost op: 2008/06/08, 17:17:12 »
Dag iedereen,

Ik heb op mijn laptop (acer travelmate 8000) windows ervan gesmeten en Ubuntu 8.04 alternate CD geïnstalleerd.

De installatie ging heel vlotjes zonder problemen (zelfs m'n wifi vond ie vlot).

Nu, als ik opstart en ik kom op het scherm voor m'n gebruikersaccount in te vullen loopt ofwel m'n toetsenbord vast, of m'n muis, of krijg ik heel rare strepen en kleurencombinaties op m'n scherm.

Soms kan ik wel m'n usernaam invullen , maar dan begint ie te flippen als ik m'n paswoord moet invullen.

Iemand enig idee ?

Calimerubuntu

  • Gast
installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #1 Gepost op: 2008/06/08, 19:47:37 »
zou je de specs van je laptop (en dan vooral grafische kaart) kunnen geven?


cali

Offline dasrim

  • Lid
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/31, 14:28:00 »
Geachte medegebruikers,

Ik heb het hetzelfde probleem met een dezelfde laptop. Ik heb het al ik weet niet hoe vaak geprobeerd te installeren maar nog steeds is het niet gelukt. Ik heb ook twee versies al geprobeerd maar ook dit mocht niet baten.

de spec. van de laptop: http://www.topproduct.nl/hardware/laptops/13034-acer/138509-acer-travelmate-8005/258949-acer-tm8005lmib-cent1.8-512mb-80gbmsekeypad-lx.t4206.118-kit.html

Ik hoop dat er iemand ook zelfde probleem heeft gehad en dat ie er wel uit is gekomen..

Gr Mirsad

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/31, 15:03:54 »
Beste spirituanis en dasrim,

allereerst welkom hier.

Jullie hebben vermoedelijk problemen met de grafische kaart. Lees deze link eens door, en probeer dit eens toe te passen: http://sites.google.com/site/computertip/geenbeeld

Mochten jullie (of één van jullie) dit wat te 'tricky' vooralsnog vinden, kan je altijd contact opnemen met een steunpunt in de buurt, om er bij te helpen: http://kaart.ubuntu-nl.org/

Succes!
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline dasrim

  • Lid
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/31, 18:39:02 »
Hartelijk dank voor je snelle reactie.

Ik heb de installatie met nomodeset uitgevoerd. dit is goed verlopen. en heb ook het volgende gedaan:
- Nu krijgt u de mogelijkheid, om de opstartopties eenmalig te wijzigen. Zoek de regel die eindigt op ro  quietsplash. Zet de cursor met de pijltjestoets vlak na ro  quiet splash

Druk daarna een keer op de spatiebalk en tik vervolgens in: nomodeset

Het einde van de regel wordt dan dus:
ro  quietsplash nomodeset

Heb het ook in de veilige modus geprobeerd. Dit werkt allemaal vlekken loos maar zodra ik gewoon ubuntu wil draaien bevriest mij scherm. Ik heb ook in de veilige modus het volgende uitgevoerd:
- Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster

Tik in (kopieer en plak, dat is het beste):
gksudo gedit /etc/default/grub

Druk op Enter.

Verander de regel GRUB_CMDLINE_LINUX="" in:
GRUB_CMDLINE_LINUX="nomodeset"

maar ook hierna opstarten lukt niet.

Ik ben ten einde raad. heb ook geen zin om ieder keer in de veilige modus op te starten. iemand nog iedeeen ?

Gr Mirsad

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000'
« Reactie #5 Gepost op: 2010/10/31, 19:04:09 »
Ok, deze truc werkt dus niet.
Niet te snel bij de pakken neerzitten, ik ben ooit een week bezig geweest om Mandriva draaiend te krijgen, en ik leef ook nog steeds  ;)

Er zijn -althans imho- nog twee mogelijkheden:

1. Op dezelfde pagina in mijn vorige post van de site van Pjotr, staat dat je de visuele effecten (Systeem>voorkeuren>uiterlijk>visuele effecten) op 'geen' kan zetten.

2. Enig gezoek op internet heeft iets opgeleverd voor de grafische kaart (Radeon 9700). Die bleek -na soortgelijke problemen- te gaan werken op Ubuntu 10.04: http://www.phoronix.com/forums/showthread.php?s=faa55b3f358f86ff42e11f90d93350a2&t=23812&page=2
Dit is tegelijk de tweede pagina van deze draad, bij 05-15-2010 van Efaustus9 vind je een aanpak die -althans voor hem, bij Ubuntu 2010, werkte.

Probeer het eens uit, zou ik zeggen. Succes!  ;)
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline jules--p

  • Lid
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #6 Gepost op: 2010/10/31, 19:24:45 »
Beetje raar de eerste post is 2 jaar geleden gepost staat hier :O.

Offline dasrim

  • Lid
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #7 Gepost op: 2010/10/31, 19:46:21 »
Kerel BEDANKT...

Eindelijk het doet het nu. Ik heb heel wat gezocht ook op tweakers maar niet deze oplossing gevonden.

BEDANKT..

Gr Mirsad

Offline asphyxia

  • Forumteam
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #8 Gepost op: 2010/10/31, 20:09:22 »
Graag gedaan hoor  ;)

Als je nu nog [Opgelost] in je topictitel wilt zetten?
Als de werkelijkheid er niet was, zou de wereld er heel anders uitzien. [Theo Maassen]
Alles is te kraken, niets is veilig, zorg dus voor zoveel mogelijk niets. [Ramana]

Offline dasrim

  • Lid
Re: installatie ubuntu op acer travelmate 8000
« Reactie #9 Gepost op: 2010/11/01, 08:46:35 »
Dat wil ik graag uitvoeren alleen ik heb de topic niet gestart.