Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Vervanger voor Dreamwaver  (gelezen 824 keer)

Offline retep

  • Lid
Vervanger voor Dreamwaver
« Gepost op: 2011/11/25, 14:09:16 »
Tja, in windows gebruikte ik Dreamwaver om de internet pagina's in te bewerken en of te beheren.

Ik ben dus op zoek naar een ubuntu vervanger van dreamwaver. In ieder geval een die de template kan bewerken en automatische alle pagina's kan updaten zoals dit in dreamwaver gebeurd. Het meeste bestaat uit simple HTML codes dus echt zo uit gebreid als dreamwaver is voor mij niet nodig.

als er iemand een voorstel heeft?

Eventueel handout voor de template beheer zou wel zo makkelijk zijn. Was in dreamwaver regelmatig de draad kwijt, "hoe zat het ook alweer".

Offline BorisM

  • Lid
    • http://www.brandeveen-motoriek.com
Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/25, 14:24:11 »
Tja, in windows gebruikte ik Dreamwaver om de internet pagina's in te bewerken en of te beheren.

Ik ben dus op zoek naar een ubuntu vervanger van dreamwaver. In ieder geval een die de template kan bewerken en automatische alle pagina's kan updaten zoals dit in dreamwaver gebeurd. Het meeste bestaat uit simple HTML codes dus echt zo uit gebreid als dreamwaver is voor mij niet nodig.

als er iemand een voorstel heeft?

Eventueel handout voor de template beheer zou wel zo makkelijk zijn. Was in dreamwaver regelmatig de draad kwijt, "hoe zat het ook alweer".


Dreamweaver kun je onder Wine installeren. Of het alle versies van DW ondersteund weet ik niet. Soms gebruik ik DW 8.Die draait prima onder wine. Ook maak ik wel eens  webpagina's met Kompozer( te vinden in het softwarecentrum).Ik  gebruik geen templates maar volgens mij moet het geen probleem zijn in Kompozer. Gewoon even uitproberen. Bluefish is ook een editor. Succes
Alles komt goed, je weet echter nooit wanneer..

Offline Nardon

  • Lid
Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/25, 14:35:03 »
Voor WYSIWYG editting is Kompozer inderdaad een goeie. Als je meer de IDE kant (programmeer gedeelte) van Dreamweaver wilt is NetBeans (PHP editie) een goede. heeft voor o.a. HTML, CSS en zo dezelfde features als autocompletion en dat soort dingen.

Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/25, 14:39:32 »
Hier zijn enkele linkjes om Windows alternatieven van bepaalde programmas te zoeken:
http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html#Windows_alternatieven
« Laatst bewerkt op: 2016/01/29, 19:24:08 door asilnevs »
Allemaal Linux gerelateerde links op mijn website http://home.scarlet.be/jefdamen/Ubuntu.html
Mijn YouTube kanaal:http://www.youtube.com/user/asilnevs
https://jefdamen.wordpress.com/
We are spiritual beings having a human experience

Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/25, 16:18:12 »
Wordpress. Drupal. Joomla. Alle Web-gebaseerde CMS'en. Geen geklooi met FTP en losse programma's meer, alle content via de browser aan te passen.

Offline retep

  • Lid
Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/25, 19:17:30 »
Oke bedankt voor alle informatie.
Ik heb Kompozer geinstalleerd.

De lijst/map van pagina's "geladen". Maar hoe werkt dit nu met de templates, ik heb een nieuwe pagina geopend en dan de oude template gekozen. Ik kan veranderen wat ik wil maar hij update de internet pagina's niet. Nu ben ik een complete leek op dit gebied. Dus wie kan mij de juiste tip geven om al mijn html filetjes te linken met de template?

Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/25, 19:28:37 »
Oke bedankt voor alle informatie.
Ik heb Kompozer geinstalleerd.

De lijst/map van pagina's "geladen". Maar hoe werkt dit nu met de templates, ik heb een nieuwe pagina geopend en dan de oude template gekozen. Ik kan veranderen wat ik wil maar hij update de internet pagina's niet. Nu ben ik een complete leek op dit gebied. Dus wie kan mij de juiste tip geven om al mijn html filetjes te linken met de template?
Waarom zijn de pakketten die ik opnoemde geen alternatief?

Offline retep

  • Lid
Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/26, 17:33:19 »
Omdat ik het niet begrijpt. Omdat ik van windows afwilde en dus niets onder "wine" wil proberen. Omdat ik al onder wordpress een blog heeft en het een drama vindt met de beschrijvingen, help vond ik alleen maar door try en error dat wilde ik nu voorkomen. Helaas.............

Ik heb al html pakketen opgebouwd onder dreamwaver. Dus ik wilde gewoon weer zoiets, wat compatible is met de templates die ik al heeft. Voorlopig krijg ik het onder Kompozer niet aan de praat, volgende week maar weer eens verder stoeien. Maar als iemand mij overtuigd dat ik niet alles opnieuw hoeft op te zetten en weet hoe HET WERKT???? Ik heb een troost, ik heb nog geen pas klaar antwoord, dus ik ben niet de enigste.

Ik ben maar zelfmade man en op gegroeit met een bakeliete telefoon, buizen radio, later MsDos/basic/pascal, dus veel java/flash/etc zal je bij mij ook niet vinden.

Het is nu gewoon heel simpel: De template is het menu met de links naar de diverse pagina's toe en in het midden is het blanco waar op de internet pagina's geschreven kunnen worden. Maar ik heb geen zin als ik een linkje text of kleur in het algemene gedeelte veranderd weer alle 60 pagina's te moeten veranderen. Dat is onhandig. Er zal toch zeker wel een simpele oplossing hiervoor zijn die gewoon die templates.dwt kan lezen.

Offline retep

  • Lid
Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/26, 17:38:46 »
Waarom kompozer omdat iemand mij probeerde te overtuigen: Het is snel geinstalleerd en het "werkt", alleen de verd...mde templates krijg ik niet aan de praat.

Vandaar

Re: Vervanger voor Dreamwaver
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/26, 17:45:09 »
Daarom draait er bij mij in virtualbox windows. Niet alles werkt met Ubuntu.
Denk in termen van win win, en gebruik het beste van beiden.
Waarom jezelf beperken?
Xubuntu 15.04