Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm  (gelezen 489 keer)

Offline tubaman

  • Lid
Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Gepost op: 2015/03/05, 01:04:42 »
Beste mensen,

ik heb vandaag een nieuwe asus transformer tp500l laptop gekocht. Daar heb ik geprobeerd om ubuntu te installeren (wat ook gelukt is), maar helaas werkten een hoop dingen (zoals het touchpad) niet, dus wilde ik hem weer deïnstalleren. Dat heb ik gedaan met de OS-unistaller (https://help.ubuntu.com/community/OS-Uninstaller) via een usb-stick. Nou heb ik per ongeluk eerst iets verkeerds aangeklikt in de Boot-Repair-Disk voordat ik hem wel juist gedeïnstalleerd heb. En nu krijg ik dus direcht bij het opstarten een grub scherm met de tekst: "Minimal BASH-like line editing is supported. FOr the first word, TAB lists possible command completions. Anywhere else TAB lists possible device or file completions.

grub>"

Wat moet ik nu doen om weer gewoon in windows terecht te komen?

Re: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Reactie #1 Gepost op: 2015/03/05, 01:22:15 »
reboot in tikken en dan enter
:)

Re: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Reactie #2 Gepost op: 2015/03/05, 01:23:20 »
maar eerst een boot cd maken en oude mbr terug zetten van Windows kijk maar bij ulitmate boot cd

Offline tubaman

  • Lid
Re: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Reactie #3 Gepost op: 2015/03/05, 01:29:19 »
reboot intikken, kom ik bij hetzelfde scherm terug. Misschien wel handig om te weten, ik heb geen cd speler.

Offline tubaman

  • Lid
Re: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Reactie #4 Gepost op: 2015/03/05, 01:33:02 »
En ik moet verder lezen dan mijn neus lang is.

Offline tubaman

  • Lid
Re: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Reactie #5 Gepost op: 2015/03/05, 01:44:15 »
Maar ik kom er nog steeds niet uit.  Ik zie dat UBCD een optie heeft voor usb-sticks, maar ik snap zo snel niet wat ik daarmee moet doen en al helemaal niet hoe ik het moet doen. Ik zal er morgen nog wel wat uitgebreider naar kijken, maar iets meer uitleg zou fijn zijn.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Reactie #6 Gepost op: 2015/03/05, 08:23:35 »
https://sites.google.com/site/computertip/
Hier vind je alles over ubuntu.
Ook over het repareren van je windows(bij verwijdering van linux).

Weet je zeker dat ubuntu niet werkt, soms moet je dingen bijsturen, en natuurlijk linux leren, en dat duurt ook even.

Offline tubaman

  • Lid
Re: Ubuntu gedeïnstalleerd en nu een grub-scherm
« Reactie #7 Gepost op: 2015/03/05, 10:29:43 »
Ah, hier kan ik al meer mee, maar dan komt de volgende vraag die ik niet op de website kan vinden:
Hoe doe ik dit vanaf een usb? (Of in ieder geval zonder cd-/dvdspeler)

Over het niet werken van  ubuntu: Ik heb wat gezocht en ik kwam terecht bij een topic over dezelfde problemen bij dezelfde laptop en er leek niet echt een oplossing voor te zijn (althans niet voor alle problemen).