Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: WiFi + HP Pavilion DV7 1080ed werkt niet  (gelezen 1655 keer)

jandewit11

  • Gast
WiFi + HP Pavilion DV7 1080ed werkt niet
« Gepost op: 2008/10/30, 20:55:38 »
Beste mensen,

Ik ben sinds gisteren weer begonnen met Ubuntu, deze keer op mijn nieuwe HP notebook. Ik heb Ubuntu nu succesvol geinstalleerd, echter krijg ik geen draadloze netwerkverbinding, de drivers zijn volgens mij ook niet geinstalleerd, als ik namelijk naar mijn netwerkinstellingen toe gaan en ik selecteer een netwerkdevice (behalve eth0 loopback device), dan geeft hij aan dat de device niet geinstalleerd is.

Nu heb ik al wat forums en Google afgezocht zoekend naar een oplossing, maar ik kan geen duidelijke omschrijving vinden hoe ik dit kan oplossen. Ik heb Ndiswrapper op een CD staan, maar ik kan geen bijhorende .inf bestand vinden op de website van HP Support and Drivers, enkel een .exe installatiebestand.

Ik zou het zeer hoog op prijs stellen als iemand mij hierbij kan helpen.

Bij voorbaat dank,
Jan de Wit

WiFi + HP Pavilion DV7 1080ed werkt niet
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/31, 13:48:44 »
Welke versie: 8.04 (Hardy Heron) of de nieuwste: 8.10 (Intrepid Ibex)
Allereerst Hartelijk Welkom op dit forum.
Misschien ook eerst even naar de zeer informatieve site van Pjotr verwijzen: http://sites.google.com/site/computertip/directdoen Daar vind je ook veel over draadloos en andere zaken betreffende Ubuntu.
Mocht je in de gelegenheid zijn om de nieuwe Ubuntu 8.10 CD binnen te halen, dan kun je die ook eerst uitproberen als live-CD versie en weet je meteen of je draadloos dan wel werkt. Intrepid heeft namelijk sterk verbeterde mogelijkheden om draadloos te verbinden.
Succes
¨ik respecteer u zoals ik ben¨
Herman Brood

jandewit11

  • Gast
WiFi + HP Pavilion DV7 1080ed werkt niet
« Reactie #2 Gepost op: 2008/10/31, 19:48:05 »
Dag Peter,

Dankjewel voor je reactie.

Ik heb momenteel Hardy geinstalleerd staan, ik ga nu echter 8.10 downloaden en nogmaals proberen of ik verbinding krijg, en de documentatie raadplegen van Pjotr. Mocht ik hier niet uitkomen zal ik deze thread heropenen.

Groeten,
Jan de Wit

ariekanarie

  • Gast
Re: WiFi + HP Pavilion DV7 1080ed werkt niet
« Reactie #3 Gepost op: 2008/11/12, 21:55:43 »
jandewit11: Ik heb een DV1090 en Intrepid (8.10) geinstalleerd. Wifi werkt "out of the box" voor mij. Ik heb in http://forum.ubuntu-nl.org/index.php/topic,31488.0.html uitgelegd hoe ik geluid, skype en dual boot aan de praat heb gekregen. Misschien heb je daar wat aan.

Re: WiFi + HP Pavilion DV7 1080ed werkt niet
« Reactie #4 Gepost op: 2008/11/13, 09:27:18 »
En ik heb een DV7-1070 waar wifi ook out of the box werkt, zie http://nettowa-ku.net/blog/index.php?d=11&m=11&y=08&category=3. Als ik het goed heb is de 1080 een 1070 met BluRay speler en een 500 Gb schijf ipv 320 Gb.
En zou je de uitkomst kunnen posten van lspci | grep -i -e ethernet -e network in een terminal? Je kunt kopiëren in de terminal met shift+ctrl+c. Terminal zit onder Applications - Accessories - Terminal.
« Laatst bewerkt op: 2008/11/13, 09:29:34 door AutoStatic »