Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: PC kopen waar?  (gelezen 6635 keer)

Offline Haris

  • Lid
PC kopen waar?
« Gepost op: 2014/04/14, 14:10:17 »
Ik wil een nieuwe kale pc kopen, zijn er linux vriendelijke (net)winkels?

Re: PC kopen waar?
« Reactie #1 Gepost op: 2014/04/14, 14:21:56 »
Je vraag was waarschijnlijk opgelost geraakt als je op onze Partners-pagina had gekeken ;)
http://ubuntu-nl.org/partners/verkoop/hardware

Offline Haris

  • Lid
Re: PC kopen waar?
« Reactie #2 Gepost op: 2014/04/14, 14:33:57 »
Dat begint goed:    


Hettes is gestopt met het uitleveren van laptops en desktops met open source software.
Mocht u in het verleden een aankoop bij Hettes hebben gedaan en hierover vragen hebben of de vraag naar support over deze producten dan willen wij u vragen om deze te stellen via onze contactformulier.

Wij willen al onze klanten en de open source community bedanken voor hun steun.


Re: PC kopen waar?
« Reactie #3 Gepost op: 2014/04/14, 14:35:07 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?

Offline Haris

  • Lid
Re: PC kopen waar?
« Reactie #4 Gepost op: 2014/04/14, 14:38:33 »
Het vrije alternatief voor Microsoft Windows of Mac OS
Domeinnaam ter overname aangeboden: contact@linuxcomputers.nl

Offline Haris

  • Lid
Re: PC kopen waar?
« Reactie #5 Gepost op: 2014/04/14, 14:41:15 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?
Klopt, bedankt! ik heb ze allemaal bekeken.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/14, 14:43:29 door Haris »

Re: PC kopen waar?
« Reactie #6 Gepost op: 2014/04/14, 14:45:11 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?
Klopt, bedankt! ik heb ze allemaal bekeken.

Graag gedaan en succes met kiezen. Als je verder nog vragen hebt, stel ze gerust! :)

Offline Haris

  • Lid
Re: PC kopen waar?
« Reactie #7 Gepost op: 2014/04/14, 14:49:16 »
Computerstunt.nl verkoopt kale pc's maar ze kunnen er ook Linux Mint opzetten.
http://www.computerstunt.nl/onderdeel/5311/behuizing/windows-xp-stopt-nou-en-er-is-toch-gratis-linux-werkt-met-1gb-geheugen.html

Niet duur ook en het is een betrouwbare winkel.

Dat ziet er prima uit...wat een keus!

Offline loti

  • Lid
Re: PC kopen waar?
« Reactie #8 Gepost op: 2014/04/14, 15:22:59 »
BTO verkoopt ook laptops zonder besturingssysteem, je moet wel zelf installeren.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: PC kopen waar?
« Reactie #9 Gepost op: 2014/04/14, 15:32:43 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?
Dan kan Hettes dus van de pagina gehaald worden (om verdere misverstanden te voorkomen).

Re: PC kopen waar?
« Reactie #10 Gepost op: 2014/04/14, 15:36:35 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?
Dan kan Hettes dus van de pagina gehaald worden (om verdere misverstanden te voorkomen).

Helaas is dat de enige pagina waar ik als lid van het webteam geen rechten voor heb om die te bewerken, dus stuur maar even een mailtje naar onze mailinglijst, dan kan iemand anders van het team hem verwijderen :)

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: PC kopen waar?
« Reactie #11 Gepost op: 2014/04/14, 15:42:56 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?
Dan kan Hettes dus van de pagina gehaald worden (om verdere misverstanden te voorkomen).

Helaas is dat de enige pagina waar ik als lid van het webteam geen rechten voor heb om die te bewerken, dus stuur maar even een mailtje naar onze mailinglijst, dan kan iemand anders van het team hem verwijderen :)
Zou niet weten over welke mailinglijst je het hebt. Mss is het handiger om het zelf ff te doen?

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: PC kopen waar?
« Reactie #12 Gepost op: 2014/04/14, 17:10:58 »
Dan mag je dus ook welk doorgeven (en volgens mij heb ik dit al eens eerder gezegd) dat www.computerstunt.nl ook wel op die lijst mag.
Want ja, tenslotte koop je daar "kale" pc's en/of met Mint erop.
Dus waarom hij niet wordt genoemd is mij een raadsel.

Oh en OSS computers mag er ook wel eens af, die is ook allang niet meer.
En Plain ICT is er inmiddels ook niet meer.
http://www.plain-ict.nl/

Re: PC kopen waar?
« Reactie #13 Gepost op: 2014/04/14, 18:04:38 »
Het is bedroevend om zien dat je nog nauwelijks een naakte computer of een computer met linux erop kan kopen. Toen ik 25 jaar geleden mijn eerste computer aanschafte, kocht je gewoon een naakte computer. Je diende dan nog extra te betalen voor een windows 3.11-versie (op floppy-discs). Enkele jaren later kon je kiezen tussen win98- of redhat-installatie-cdrom's. Triestige zaak, maar toegegeven, een gewone gebruiker vraagt een instapklare machine en daar was Windows lange tijd een koploper in.

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: PC kopen waar?
« Reactie #14 Gepost op: 2014/04/14, 19:16:40 »
Het is bedroevend om zien dat je nog nauwelijks een naakte computer of een computer met linux erop kan kopen.
Geen A-merken maar plaatselijke computerwinkels hebben vaak zelf samengestelde desktop-systemen waar je apart moet betalen voor een (Windows) besturingssysteem naar keuze. Geen besturingssysteem afnemen is soms bespreekbaar mits je zelf het risico neem dat de computer met jouw distributie werkt. Geen optie voor een doorsnee thuisgebruiker maar soms wel voor de hobbyist (zoals ondergetekende) die al bekend is met Ubuntu en op basis van de stuklijst dit risico wel aandurft.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: PC kopen waar?
« Reactie #15 Gepost op: 2014/04/14, 20:24:36 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?
Dan kan Hettes dus van de pagina gehaald worden (om verdere misverstanden te voorkomen).

Helaas is dat de enige pagina waar ik als lid van het webteam geen rechten voor heb om die te bewerken, dus stuur maar even een mailtje naar onze mailinglijst, dan kan iemand anders van het team hem verwijderen :)
Zou niet weten over welke mailinglijst je het hebt. Mss is het handiger om het zelf ff te doen?

Misschien kun je dan ook een voorstel doen om de website-structuur te verbeteren, want het lijkt erop dat alles heel moeilijk te vinden is. Haris wist niet van het bestaan van de Partner-verkooppagina, jij kan de teams-pagina niet vinden.
(en om verwarring te voorkomen: dit is geen sarcastische tweet)

Anyway: hier vind je de Teams-pagina: http://ubuntu-nl.org/gemeenschap/teams
Als je op het Webteam klikt, kom je op Launchpad waar je direct een mail naar de mailinglijst kunt sturen (stukje naar onderen staat Mailing List met daaronder het adres). Dat ik het "zelf ook zou kunnen sturen" is waar, maar het is ook leuk om wat gebruikersinput te zien, dat houdt de community immers levendig :)

Re: PC kopen waar?
« Reactie #16 Gepost op: 2014/04/14, 20:29:55 »
Het is bedroevend om zien dat je nog nauwelijks een naakte computer of een computer met linux erop kan kopen.

Ik vind dat er nog best genoeg zijn. Eerder vind ik het bedroevend dat je geen smartphone of belangrijker nog: tablet kunt kopen zonder een OS erop of met eigen OS naar keuze (zoals je soms bij computers hebt, bij de juiste winkel). Op sommige smartphones/tablets kun je zelf wel iets anders zetten, maar dat vereist wel hobby-werk en het is vaak ook onofficieel.

Offline Puzzel

  • Lid
Re: PC kopen waar?
« Reactie #17 Gepost op: 2014/04/14, 21:49:56 »
Mijn nieuwe (lege) desktop komt van compustunt:
een mooie stille Coolermaster, alleen duurde het wel een week voordat hij geleverd werd.
Ze stuurden intussen geen mailtje, waren telefonisch niet te bereiken en reageerden niet op mijn email. Dacht even dat ik beetgenomen was.....
Toch een mooie computer tegen een redelijke prijs .
(en kreeg gratis anti-virus mee geleverd, ha,ha!)

LET OP: ik merk bij controle dat dit een andere firma is dan het boven genoemde computerstunt !
« Laatst bewerkt op: 2014/04/14, 22:06:28 door Puzzel »
Xubuntu 14.04 (64)  i3, 8Gb, 1Tb.

Re: PC kopen waar?
« Reactie #18 Gepost op: 2014/04/14, 22:08:38 »
Zelf bouwen is ook leuk (als je dat kan, maar dit is echt niet zo moeilijk als sommige mensen lijken te denken) en je kunt dan gewoon geen OS erbij kopen en zelf installeren wat je wil.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: PC kopen waar?
« Reactie #19 Gepost op: 2014/04/15, 08:51:00 »
Klopt, maar Hettes is toch niet de enige die op die pagina staat?
Dan kan Hettes dus van de pagina gehaald worden (om verdere misverstanden te voorkomen).

Helaas is dat de enige pagina waar ik als lid van het webteam geen rechten voor heb om die te bewerken, dus stuur maar even een mailtje naar onze mailinglijst, dan kan iemand anders van het team hem verwijderen :)
Zou niet weten over welke mailinglijst je het hebt. Mss is het handiger om het zelf ff te doen?

Misschien kun je dan ook een voorstel doen om de website-structuur te verbeteren, want het lijkt erop dat alles heel moeilijk te vinden is.......
Waarom nu zo moeilijk elke keer en de bal telkens terugspelen? Mijn vraag is toch heel simpel dacht ik?

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: PC kopen waar?
« Reactie #20 Gepost op: 2014/04/15, 09:57:51 »
In iedere goede computer winkel mag je een CD/DVD in een computer stoppen, om deze uit te testen met Linux.
Een winkel waar dat niet mag, is geen winkel waar ik zaken mee wil doen!

v.w.b. de leveranciers die op de website staan, het is mogelijk (ik weet het dus niet), dat deze betaald, of gesponsord hebben, voor de reclame.....
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: PC kopen waar?
« Reactie #21 Gepost op: 2014/04/15, 11:01:48 »
Ik zelf kies voor sytem76 als hardware boer voor mijn nieuwe computers en notebooks. Scherpe prijzen, goede klantenservice en ook nog eens bereid om iets anders dan ubuntu op je pc te mikken indien gewenst (Ik weet dat ze Debian, OpenSuse, Mint, Xubuntu, Ubuntu Gnome en Kubuntu willen installeren indien gewenst, Gentoo weigeren ze)
openSUSE LEAP KDE
Kubuntu

Re: PC kopen waar?
« Reactie #22 Gepost op: 2014/04/15, 11:51:38 »
Waarom nu zo moeilijk elke keer en de bal telkens terugspelen? Mijn vraag is toch heel simpel dacht ik?

Ik zal aankaarten dat ik rechten moet hebben voor die pagina en zodra ik die heb, zal ik het probleem oplossen.

Ik zelf kies voor sytem76 als hardware boer voor mijn nieuwe computers en notebooks. Scherpe prijzen, goede klantenservice en ook nog eens bereid om iets anders dan ubuntu op je pc te mikken indien gewenst (Ik weet dat ze Debian, OpenSuse, Mint, Xubuntu, Ubuntu Gnome en Kubuntu willen installeren indien gewenst, Gentoo weigeren ze)

System76 is inderdaad een prima keus! :)

En ondertussen wordt er niets aan de pagina's gedaan en blijft "oude troep" erop staan.

Handig voor onze nieuwe beginners van Ubuntu.

Ik neem toch aan dat het webteam mee leest? Kom op mensen, doe er wat aan.
Als ik de Belgische pagina's zie (waar een link naar toe is op onze pagina) dan ziet dat er stukken beter uit.

Het is een gemis als Ubuntu-NL de zaken niet op orde heeft; maar waarom wordt daar niets aan gedaan dan?


Ik ben van het Webteam en heb al gereageerd. Maar goed, ik zal het aankaarten op onze mailinglijst.

Edit: oh, onze webteam-mailinglist en prikbord-mailinglist zijn (voor ongepaalde tijd?) down. Lekker dan... Heb Johan gepm'd aangaande mijn rechten op de website.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/15, 12:00:50 door Vistaus »

Offline palm

  • Lid
Re: PC kopen waar?
« Reactie #23 Gepost op: 2014/04/15, 12:49:15 »
Ik zelf kies voor sytem76 als hardware boer voor mijn nieuwe computers en notebooks. Scherpe prijzen, goede klantenservice en ook nog eens bereid om iets anders dan ubuntu op je pc te mikken indien gewenst (Ik weet dat ze Debian, OpenSuse, Mint, Xubuntu, Ubuntu Gnome en Kubuntu willen installeren indien gewenst, Gentoo weigeren ze)
System76 mag hier eigelijk niet verkocht worden: ze geven maar één jaar garantie ipv de verplichte twee jaar.
Goede klantenservice?Vanuit Amerika?

Re: PC kopen waar?
« Reactie #24 Gepost op: 2014/04/15, 13:06:47 »
Ik zelf kies voor sytem76 als hardware boer voor mijn nieuwe computers en notebooks. Scherpe prijzen, goede klantenservice en ook nog eens bereid om iets anders dan ubuntu op je pc te mikken indien gewenst (Ik weet dat ze Debian, OpenSuse, Mint, Xubuntu, Ubuntu Gnome en Kubuntu willen installeren indien gewenst, Gentoo weigeren ze)
System76 mag hier eigelijk niet verkocht worden: ze geven maar één jaar garantie ipv de verplichte twee jaar.
Goede klantenservice?Vanuit Amerika?

Apple geeft ook maar één jaar garantie i.p.v. de verplichte twee jaar. Maar ik zie Apple-winkels en Apple-spul overal in Nederland. Eigenlijk moeten die dan ook weg.
Maar System76 verkoopt niet in Nederland, ze versturen bestellingen die jij doet naar Nederland. Dat is niet helemaal hetzelfde.

System76 heeft inderdaad een goede klantenservice. Amazon USA heeft ook een goede klantenservice. Laten we hier geen klantenservice-bashtopic van maken, dit topic is al ver afgedreven van de oorspronkelijke vraag.
« Laatst bewerkt op: 2014/04/15, 13:11:31 door Vistaus »