Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: XP Home, Samba en Xubuntu  (gelezen 1160 keer)

TonSe

  • Gast
XP Home, Samba en Xubuntu
« Gepost op: 2007/08/13, 22:41:43 »
Hallo,

Het lukt me om Samba te configureren en met XP Home een netwerkverbinding te maken. Dit lukt echter alleen als ik gebruik maak van een  ANDERE gebruikersnaam als die waarmee ik inlog in XP Home. Nou is dat nog niet zo'n probleem, maar als ik dan de windows computer herstart, dan moet ik bij het opnieuw openen van de netwerkverbinding wederom het wachtwoord opgeven. (opnieuw verbinding maken bij aanmelden staat aangevinkt)
Als ik de netwerkverbinding wil maken met de naam en password waarmee ik op de XP Home PC inlog, dan lukt dat niet. Ik krijg dat elke keer het gebruikersnaam/wachtwoord scherm met daarin de naam van mijn XP Home computer en daarna de gebruikersnaam. Hoewel ik alleen de gebruikersnaam invul. (bv. mij XP computer heet XPTONSE en ik geef als gebruikersnaam op Jan met zijn wachtwoord, dan krijg ik het scherm weer terug, maar dan al ingevuld bij gebruikersnaam XPTONSE/Jan

Hoe krijg ik het voor elkaar om automatisch (bij opstarten of inloggen) verbinding te maken met de share op de Xubuntu machine??


TonSe

Offline wutnubu

  • Lid
XP Home, Samba en Xubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2007/08/14, 06:31:09 »
Heb je de gewenste XP gebruiker in samba op de server aangegeven.

Groet