Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Alternatief voor OneNote  (gelezen 3767 keer)

Alternatief voor OneNote
« Gepost op: 2010/11/28, 16:46:37 »
Hallo allemaal,


Heel blij dat ik van bijna al mijn windows machines af ben zit ik toch vast aan Windows.

Ik heb letterlijk ALLES in OneNote staan.

Al mijn Whitepapers, pive gegevens, Netwerk gegevens, bedenk maar iets, ik heb het in OneNote omdat dit volgens mij nog steeds het mooiste programma is wat Bill ooit heeft uitgedacht in zijn Microsoft schuurtje.
Ik was in de beta versie al overtuigd en vanaf dat moment heb ik OneNote ook volledig gebruikt.

Is er nu helemaal niets wat ik kan gebruiken om van mijn laatste Windows bakjes af te komen ?
Of is alleen Wine installeren en zo OneNote te gebruiken een oplossing ?

Graag een  oplossing wat de beste oplossing zou zijn.
Mijn voorkeur zou zijn een programma wat het zelfde kan als OneNote

Ik heb echter 42 GB OneNote staan dus het moet wel stabiel zijn voor ik over ga.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Alternatief voor OneNote
« Reactie #1 Gepost op: 2010/11/28, 17:14:45 »
Google Documenten?
http://www.google.com/google-d-s/tour1.html

Filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=6_hJ3R8jEZM

Bovenstaande info is in het Engels, maar je kunt de gebruikersomgeving van Google Documenten gelukkig instellen op Nederlands.

Google Documenten is bovendien gratis, want gekoppeld aan een gratis Gmail-account.  :)

Of is dit niet wat je zoekt?
« Laatst bewerkt op: 2010/11/28, 17:23:43 door Pjotr »

Re: Alternatief voor OneNote
« Reactie #2 Gepost op: 2010/11/28, 18:09:18 »
Hallo Pjotr,

Dank  voor je reactie Engels is niet een probleem, mijn  office 2010 heb ik ook in het Engels (is dom want Nederlands is mijn moedertaal maar ja NL bij installeren is weer werk he ;-) ) maar dit is niet wat ik zoek.

OneNote gebruikers moeten zich maar even niet op een tenen getrapt voelen als ik het kort door de bocht omschrijf.
OneNote is je archiefkast met daarin je Ordners in je Ordners heb je tabbladen dat is OneNote heel kort door de bocht omschreven.
Alleen heb je dit dan digitaal.

Ik gebruik het de hele dag door.
Als ik instellingen op wil slaan van ik noem maar even, ik zat net in een van mijn Routers, daar was ik bandbreedte aan het knijpen voor een deel van het netwerk.
Dan druk ik Windos teken + S en mijn scherm word melkachtig, ik trek een rechthoek op mijn scherm van het belangrijke deel en dat word digitaal opgeslagen.
Die sla ik dan in de kast netwerk in mijn ordner Wimax netwerk en tabbald Zoetveld (naam van mijn huis want deze router staat maar 8/10 km van mijn huis en is voor mij zeg maar gevoelsmatig onderdeel van mijn netwerk in en om het huis)

Dit is voor mij dan het systeem om snel iets terug te vinden
Maar ik maak dan als ik klaar ben een backup van mijn router,de url sla ik dan ook op in dit tabblad als ook in mijn Ordner Routers op.
Zo heb ik een kruisverwijzing en kan ik het altijd terug vinden.

Als ik op enig moment een volgende backup maak heb ik de link als ik die nodig heb.

Probleem is en blijft het bijwerken/updaten, dit was eerst een wifi netwerk en is nu geupgrade naar een wimax netwerk dus ik zou daar een andere systeem voor moeten bedenken maar goed dit is mijn systeem en ik kan het zelf wel vinden ;-)
Na een paar jaar zo gewerkt te hebben weet een chaoooooot als ik toch vrijwel alles terug te vinden.

Een ander voorbeeld, ik fok Boerboele (honden)  iemand belde met een vraag over een bloedlijn omdat hij met zijn hond wilde fokken hoewel dit een 6e lijns hond is kon ik in 2 min alle details geven van ouders, grootouders noem maar op.
Zou geen programma weten waar ik ALLES maar ik bedoel ook ALLES wat ik heb en doe en denk in een en het zelfde programma op kan slaan.


Dit soort dingen die ik nu als voorbeeld geef kan ik met jouw link niet doen.

Dat is tevens mijn grote probleem,  relatief weining mensen die Office hebben kennen het terwijl het in de meeste versies wel in zit.
Aan de andere kant de mensen die ik ken die het wel gebruiken doen er vrijwel alles mee.
Vooral omdat de studie het pakket te leren ongeveer 30 min tot een uur is dan weet je van voren naar achteren wat het kan.

Dus dank voor de tip maar dit is niet wat ik zoek.

Ik hoop dat iemand me een ander iedee kan geven

En dan het liefst een Ubuntu (Linux) programma want ik zou anders wellicht Wine en OneNote moeten gebruiken, dat is voor mij toch een beetje met mijn sokken aan onder de douche gaan gevoel.

Groetjes Sjors

Offline Epidermus

  • Lid
Re: Alternatief voor OneNote
« Reactie #3 Gepost op: 2010/11/28, 19:54:55 »
Je kunt Basket Note Pads proberen.
Dit is het enige programma dat ikzelf als OneNote alternatief heb kunnen vinden.
Je kunt het vinden in het Software Centrum.

Groet.

Re: Alternatief voor OneNote
« Reactie #4 Gepost op: 2010/11/28, 21:38:18 »
Inderdaad. Basket Note Pads is een zeer fijn programma en een uitstekend alternatief voor OneNote :)