Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: draadloos probleem onder feisty  (gelezen 1213 keer)

mayatjuh

  • Gast
draadloos probleem onder feisty
« Gepost op: 2007/04/24, 09:40:09 »
Heej iedereen,

afgelopen zaterdag mijn ubuntu geupgrade naar feisty... Werkt allemaal prima, zelfs draadloos werkt ongeveer, op 1 ding na. Mijn kaarjte (Broadcom 4318 Airforce One) werkt, hij scant, hij vindt netwerken, en af en toe verbind ie ook met ze... maar dat is dus het probleem... niet altijd!

Ik weet niet of het nu ligt aan een combinatie met keymanager of wat dan ook... maar de ene keer maakt ie meteen verbinding, de andere keer lig ik een half uur te klooien met keys invullen, keys uit keymanager verwijderen, keys rechtstreeks bij nm-aplet invullen, draadloos aanzetten, draadloos uitzetten etc. en dan is er een kleine kans dat ie plotsklaps weer verbinding maakt... het scannen blijft ie constant (goed) doen, en ik heb dit probleem ook pas sinds mijn upgrade dus ik denk niet dat het aan mijn kaartje ligt..

Iemand enig idee waar het door kan komen, en als het inderdaad door keymanager komt, wat ik eraan kan doen?

Groetjes Maya

p.s. de kaart werkt overigens met behulp van ndiswrapper

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
draadloos probleem onder feisty
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/24, 10:21:33 »
Probeer eens dit:

Maak een kopie van /etc/network/interfaces, en noem die kopie interfaces.bkp
Toepassingen - Hulpmiddelen - Terminalvenster
Kopieer en plak het volgende commando in de terminal:
sudo cp /etc/network/interfaces /etc/network/interfaces.bkp

Daarna in terminal:
sudo gedit /etc/network/interfaces

en zet in dat kladblokje het teken # voor alle regels die niet met lo te maken hebben. Voorbeeld:
auto lo
iface lo inet loopback

# auto eth0
# iface eth0 inet dhcp

# auto eth1
# iface eth1 inet dhcp

# auto eth2
# iface eth2 inet dhcp

# auto ath0
# iface ath0 inet dhcp

# auto wlan0
# iface wlan0 inet dhcp
opslaan, sluiten en PC herstarten.

Helpt dit? Zo niet, dan ligt het ergens anders aan. Zet dan in elk geval wel even de kopie terug van interfaces, als volgt (omgekeerde commando van daarnet):
in terminal:
sudo cp /etc/network/interfaces.bkp /etc/network/interfaces

Laat in elk geval even weten hoe het ging, dat interesseert me. Ook is jouw reactie van belang voor anderen met hetzelfde probleem.

Groet, Pjotr.

mayatjuh

  • Gast
draadloos probleem onder feisty
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/25, 10:12:22 »
Heej heej,

bedankt voor je reactie... helaas heeft het niet gewerkt

Er waren wel wat dingen die me opvielen... ten eerste stond in dat bestand mijn eth1 verbinding er überhaupt niet bij (en dat is mijn draadloze internet verbinding)

Daarnaast is het zo dat keymanager om een wachtwoord vraagt (voor nm-aplet) voordat de desktop geladen is, en als je niet snel genoeg invult is ie al weer weg... Als je dan wat anders aanklikt komt ie wel weer terug...  Bij edgy was het zo dat je als je het ww invulde voordat de desktop geladen was, je meteen weer opnieuw moest invullen (anders kon nm-aplet nog niet erbij), dat gebeurt dus niet in feisty... ik dacht even dat dit de oplossing was (pas je ww invullen als de desktop helemaal geladen is en je opnieuw het schermpje krijgt, maar dit werkt ook niet)

Bij nm-aplet blijft ie vaak hangen op "wachten op netwerksleutel" die dus vanuit keymanager moet komen, als ik de netwerksleutel rechtstreeks intyp doet ie t wel, maar duurt het wel vrij lang (veel langer dan in edgy) dus ik ben volledig de kluts kwijt waar het dan door komt

Offline Soul-Sing

  • Lid
draadloos probleem onder feisty
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/25, 10:31:48 »
staat deze er niet bij? : # auto eth1
                                 # iface eth1 inet dhcp
voeg die eens toe aan je network interfaces.( in de goede volgorde plaatsen)
daarna reboot.

mayatjuh

  • Gast
draadloos probleem onder feisty
« Reactie #4 Gepost op: 2007/04/25, 11:07:07 »
Helaas... dit werkt ook niet :(