Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: E-mail programma voor Ubuntu  (gelezen 3076 keer)

Offline Anna

  • Lid
E-mail programma voor Ubuntu
« Gepost op: 2014/05/14, 10:15:03 »
Als email programma heb ik Thunderbird/Lightning geïnstalleerd. Het is een fijn programma, goede  agenda maar heel vervelend dat ik ongewenste berichten niet direct kan laten verwijderen. Vlammetjes blijven maar komen.
Bij Outlook had ik de optie berichten die als ongewenst waren aangemeld direct  te laten verwijderen zodat ik ze niet eens te zien kreeg, mails werden niet in map geplaatst. Weet iemand een ander - op Outlook gelijkend - programma voor Ubuntu die dit ook heeft?

Anna

 
« Laatst bewerkt op: 2014/05/14, 10:18:27 door Anna »

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2014/05/14, 10:25:38 »
Dat kan je in Thunderbird regelen in de accountinstellingen. En dan ook nog per account verschillend. Ik heb dat gezet op verwijderen na 14 dagen. Er rolt een heel enkele keer een "goed" bericht in de Ongewenst map. Dan heb ik nog een kans. Je kan ze via de Globale instellingen ook direct laten verwijderen.

Heb je hier wat aan?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2014/05/14, 10:56:35 »
Dat kan je in Thunderbird regelen in de accountinstellingen. En dan ook nog per account verschillend. Ik heb dat gezet op verwijderen na 14 dagen. Er rolt een heel enkele keer een "goed" bericht in de Ongewenst map. Dan heb ik nog een kans. Je kan ze via de Globale instellingen ook direct laten verwijderen.

Heb je hier wat aan?

Bij accountinstellingen kom ik niet verder dan zelflerend, maar dat is niet wat ik bedoel. b.v.: Bijenkorf als ongewenst aangemerkt, berichtopties staat ingesteld op direct verwijderen dus zie ik niet eens dat de Bijenkorf een mail stuurt. Deze Outlook mogelijkheid zoek ik.
Globale instellingen ken ik niet, kan je hier iets meer over vertellen?

Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2014/05/14, 11:21:29 »
na de reactie van JVecht op mijn vraag stond er onder mijn topic opgelost, dit is al eerder gebeurt. Ik zou graag de reden hiervan willen weten; heb ik misschien  iets per ongeluk aangetikt, gebeurt dit automatisch of wordt dit bepaald door de beheerder van het forum?
Ik heb gezocht naar een protocol maar kon dat niet vinden. Wie kan mij dit vertellen?
Anna

Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #4 Gepost op: 2014/05/14, 11:40:23 »
Dat kan je in Thunderbird regelen in de accountinstellingen. En dan ook nog per account verschillend. Ik heb dat gezet op verwijderen na 14 dagen. Er rolt een heel enkele keer een "goed" bericht in de Ongewenst map. Dan heb ik nog een kans. Je kan ze via de Globale instellingen ook direct laten verwijderen.

Heb je hier wat aan?

Eerder vroeg ik iets meer uit te leggen over Globale instellingen. Niet nodig het blijkt dat ik dat al gedaan heb. Direct verwijderen staat aangevinkt maar toch komen ze door.

Anna

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #5 Gepost op: 2014/05/14, 11:43:10 »
Als je op de knop Onderwerp opgelost drukt, dan wordt je topic als opgelost gemarkeerd. Zo werkt dat hier :)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #6 Gepost op: 2014/05/14, 12:26:56 »
Raar, ik heb niet op die knop gedrukt en Anna ook niet, begrijp ik. Plus dat het topic nog niet is opgelost.

@ Anna: komen die ongewenste mails wel netjes in de map Ongewenst terecht? Of blijven ze in je Postvak In staan?
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #7 Gepost op: 2014/05/14, 12:46:58 »
Raar, ik heb niet op die knop gedrukt

Dat kan ook niet, want jij bent niet de topicstarter...

De knop zegt "Onderwerp opgelost". Dat betekent dat als je daar op klikt (wat alleen de topicstarter kan!) dat je het topic als opgelost markeert. Zodra je dat doet, verandert de knop in "Onderwerp niet opgelost". Klik je daar dan weer op, dan wordt het topic als onopgelost gemarkeerd.

Frederik

  • Gast
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #8 Gepost op: 2014/05/14, 12:55:46 »
Mogelijk dat het herinitialiseren van trainingsgegevens van de spamfilters opnieuw instellen werkt (Thunderbird voorkeuren).  Als berichten eenmaal als spam zijn gemarkeerd mogen ze daarna niet nog een keer verschijnen.. Ik ben nog niet eerder tegengekomen dat 'de vlammetjes maar blijven komen'.

Offline vanadium

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #9 Gepost op: 2014/05/14, 13:36:41 »
De "vlammetjes" betekenen dat thunderbird het bericht wel degelijk als spam markeert, dus goed herkend. Alleen blijven ze standaard in de inbox staan. Als je wil dat ze automatisch in een folder terechtkomen of gewist worden, dan kan je dat instellen zoals jvecht aangaf.
Globaal instellen: In "Thunderbird preferences" de "Security" opties kiezen, dan de "Junk" tab. Je kan junk onmiddellijk laten wissen of automatisch laten verplaatsen naar een "Junk" map.
Per account afzonderlijk kan je dat ook instellen, maar bovendien kan je hier ook aan andere folder dan "Junk" kiezen, en heb je ook de optie om automatisch na enige tijd het junk bericht te wissen.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #10 Gepost op: 2014/05/14, 16:02:12 »
[OffTopic]
Buiten de starter, kan alleen een moderator, of administrator de knop opgelost gebruiken.
Het zal wel door iemand per ongeluk zijn gebeurd, ik heb het nu als Niet Opgelost gezet.
Nu graag weer on-topic ........ :lol:
[/OffTopic]
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #11 Gepost op: 2014/05/14, 18:18:27 »
Als je op de knop Onderwerp opgelost drukt, dan wordt je topic als opgelost gemarkeerd. Zo werkt dat hier :)
Wat is dit voor een rare reactie?
Misschien was het nog wat vroeg voor Vistaus!
« Laatst bewerkt op: 2014/05/14, 18:21:08 door pederoco »
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #12 Gepost op: 2014/05/14, 20:40:02 »
Waarom is dat een rare reactie? Ik reageer toch heel rustig op Anna's verbazing over hoe het onderwerp als opgelost gemarkeerd kon staan?

Offline Nollie

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #13 Gepost op: 2014/05/14, 22:18:55 »
Opgelost ? Anna was blij met Outlook.

Dan zou ik zeggen: Evolution ipv Thunderbird. Bij deze dan alsnog: Evolution Mail en Agenda. De enige Outlook vervanger.


Ubuntu 18.10 en Win10 op Intel Core i5-3350P, 3,8 Gb Ram.

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #14 Gepost op: 2014/05/14, 22:44:50 »
Waarom is dat een rare reactie? Ik reageer toch heel rustig op Anna's verbazing over hoe het onderwerp als opgelost gemarkeerd kon staan?
Ik ben het eens met Vistaus. Je deed niks mis.
Xubuntu 15.04

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #15 Gepost op: 2014/05/14, 22:50:08 »
Opgelost ? Anna was blij met Outlook.

Dan zou ik zeggen: Evolution ipv Thunderbird. Bij deze dan alsnog: Evolution Mail en Agenda. De enige Outlook vervanger.
Ik was altijd zeer tevreden over Evolution. Voor velen was ik de zelfs de guru.
Sinds een jaar ben ik over naar Thunderbird na het ene probleem na het andere met evolution.
Zijn er gebruikers die (weer) tevreden zijn over evolution?
Xubuntu 15.04

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #16 Gepost op: 2014/05/15, 10:42:06 »
@aandendijk
Ik had in het verleden ook de nodige problemen met Evolution. Na een tweetal jaren Thunderbird heb ik sinds begin dit jaar weer eens geprobeerd en het werkt hier prima. Ben nu weer bij Evolution omdat ik daar adresboek synchronisatie wel werkend heb, wat bij TB nog wel eens problemen gaf.

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #17 Gepost op: 2014/05/15, 21:56:58 »
@aandendijk
Ik had in het verleden ook de nodige problemen met Evolution. Na een tweetal jaren Thunderbird heb ik sinds begin dit jaar weer eens geprobeerd en het werkt hier prima. Ben nu weer bij Evolution omdat ik daar adresboek synchronisatie wel werkend heb, wat bij TB nog wel eens problemen gaf.

@DirkJan. Dank je, ik ga me ook weer eens verdiepen in Evolution.
Xubuntu 15.04

Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #18 Gepost op: 2014/05/15, 22:19:22 »
Waarom is dat een rare reactie? Ik reageer toch heel rustig op Anna's verbazing over hoe het onderwerp als opgelost gemarkeerd kon staan?

Ja sorry Vistaus, daar had ik overheen gelezen.
Maar toch raar.
mvg,  Peter
Desktop: xubuntu 18.04.6
"No windows in the house but somehow there's more light..."
The future ain’t what it used to be.

Offline vanadium

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #19 Gepost op: 2014/05/16, 17:43:22 »
@aandendijk
Ik had in het verleden ook de nodige problemen met Evolution. Na een tweetal jaren Thunderbird heb ik sinds begin dit jaar weer eens geprobeerd en het werkt hier prima. Ben nu weer bij Evolution omdat ik daar adresboek synchronisatie wel werkend heb, wat bij TB nog wel eens problemen gaf.
Adresboeksynchronisatie met wat? Google? Bij mij werkt dit goed met de Google Contacts extensie.

Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #20 Gepost op: 2014/05/17, 11:30:53 »
Raar, ik heb niet op die knop gedrukt en Anna ook niet, begrijp ik. Plus dat het topic nog niet is opgelost.

@ Anna: komen die ongewenste mails wel netjes in de map Ongewenst terecht? Of blijven ze in je Postvak In staan?
Sorry voor de late reactie. Nee, ze blijven komen in Inbox met vlammetje. Ik moet ze zelf verwijderen uit Inbox en daarna uit Prullenbak. Bij Outlook kreeg ik ze niet eens te zien. De instelling staan goed, nogmaals gecheckt; aangevinkt bij direct verwijderen.


Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #21 Gepost op: 2014/05/17, 11:35:39 »
[OffTopic]
Buiten de starter, kan alleen een moderator, of administrator de knop opgelost gebruiken.
Het zal wel door iemand per ongeluk zijn gebeurd, ik heb het nu als Niet Opgelost gezet.
Nu graag weer on-topic ........ :lol:
[/OffTopic]
Dank je. Het is al eerder gebeurd. Toen heb ik ook een vraag daarover gesteld als ik me goed herinner aan Pjotr maar geen antwoord gekregen.

Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #22 Gepost op: 2014/05/17, 11:57:55 »
na de reactie van JVecht op mijn vraag stond er onder mijn topic opgelost, dit is al eerder gebeurt. Ik zou graag de reden hiervan willen weten; heb ik misschien  iets per ongeluk aangetikt, gebeurt dit automatisch of wordt dit bepaald door de beheerder van het forum?
Ik heb gezocht naar een protocol maar kon dat niet vinden. Wie kan mij dit vertellen?
Anna
Hoe staat het er nu mee, ipv je druk te maken over het wel of niet opgelost zijn van je topic. Hij staat trouwens niet als opgelost nu, maar dat terzijde.

Heb je verder mijn reactie wel gelezen over het gedoe met je vlammetjes? Dat is dus simpel op te lossen, aangezien Thunderbird moet leren wat jij vind dat spam is.
Je kan alles instellen in de voorkeuren in je account van Thunderbird.
Zoals ik al schreef.

En nee Vistaus vertelde alleen maar hoe een TS de topic als opgelost kan zetten, dus daar doet hij niets verkeerd mee. Dus Anna zal het zelf gedaan moeten hebben, want anders kan het niet. (of een moderator maar dat lijkt me sterk)

Excuses voor het late antwoord. Nee ik maak me niet druk, in ben leergierig. En ja, het staat op onopgelost omdat ik dat zelf heb gedaan nadat ik erachter kwam dat de topicstarter dit kon doen.En nee, ik heb het eerder niet zelf gedaan. En ja, ik heb uw reactie gelezen waarbij ik me soms afvraag of men mijn topic/reacties wel goed leest.
Het gaat mij niet om het zelflerende karakter van Thunderbird de vraag is kan dit programma de als spam aangemerkte mails DIRECT verwijderen, geen Inbox, geen prullenbak direct verwijderen zonder dat ik ze ergens te zien krijg zoals in Outlook, wanneer eens aangemerkt als spam. Alles staat goed ingesteld< vinkje aan bij direct verwijderen.

Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #23 Gepost op: 2014/05/17, 23:37:28 »
En nu staat hij weer als opgelost............terwijl het niet is opgelost?

Citaat
Dank je. Het is al eerder gebeurd. Toen heb ik ook een vraag daarover gesteld als ik me goed herinner aan Pjotr maar geen antwoord gekregen.
Er zijn heel veel mensen/leden hier hoor, die je kunnen helpen!!

En ja, ik heb het wel gelezen. Zoals je het nu schrijft, schreef je het niet in je openingsbericht, dus vandaar de verwarring.
In je accountinstellingen en dan "Ongewenste berichten" kan je precies zien hoe het in Thunderbird werkt. En waar je dus de spam in wilt hebben en daar staat dus niet geheel verwijderen bij. Wel prullebank en map ongewenst.
Overigens, als je je prullenbak laat legen als je THunderbird sluit, dan ben je er ook gelijk van af. Dus in principe kan het wel.

Ik geloof niet dat ik het duidelijk kan maken. Geheel verwijderen kan wel ingesteld worden bij globale instellingen. Heb ik aangevinkt, alleen komt het op de een of andere manier toch in Inbox en in prullenbak wil ik ook niet. Misschien ben je niet bekend met de Outlook mogelijkheden waar dit wel kan en dan weet je ook niet waar ik het over heb.
Ik ga dit topic sluiten want ik kom er niet achter.
Wat betreft je opmerking: nu staat ie weer op opgelost, dat gebeurde weer ´spontaan'. Bij uitloggen vanmiddag heb ik weer onopgelost aangezet.
« Laatst bewerkt op: 2014/05/17, 23:40:16 door Anna »

Offline Anna

  • Lid
Re: E-mail programma voor Ubuntu
« Reactie #24 Gepost op: 2014/05/25, 12:25:50 »
Ter verduidelijking van wat ik bedoelde met mijn eerdere vraag omtrent ongewenste mail opties in Thunderbird hierbij een optie hoe Outlook in te stellen om mail te blokkeren.

Werken met opties voor ongewenste e-mail

Wanneer je in Outlook 2010 een e-mailbericht selecteert kun je de afzender ervan zelf aanmerken als veilig of niet veilig. Dat gaat als volgt:

    Selecteer een bericht.
    Klik in het tabblad Start in de groep Verwijderen op de knop Ongewenste e-mail.
    Kies Afzender blokkeren om berichten van deze afzender in de toekomst te blokkeren.
    Kies Afzender nooit blokkeren om er zeker van te zijn dat berichten van deze afzender nooit als spam aangemerkt zullen worden.
    Kies Domein van de afzender nooit blokkeren om berichten van alle afzenders van deze organisatie nooit als spam te laten aanmerken.
    Kies Deze groep of mailinglijst nooit blokkeren om berichten van deze mailinglijst, bijvoorbeeld een nieuwsbrief waarop je geabonneerd bent, nooit als spam te laten aanmerken

Anna