Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie error  (gelezen 643 keer)

HrBommel

  • Gast
Installatie error
« Gepost op: 2011/05/25, 17:38:33 »
Goedemiddag M,

Als ik Ubuntu-11.04 Desktop wil installeren krijg ik nadat ik Ubuntu op mijn scherm zie verschijnen met een balkje eronder na enkele minuten de volgende boodschap:
 BusyBox v1.17.1 (Ubuntu 1:1.17.1-10ubuntu1) built-in shell (ash)
  Enter ' help ' for a list of bult-in commands
 (initramfs) Unable to finda medium containing a live file system

Wat doe ik fout?
Start op via een gedownloaden versie van de site, deze iso op schijf gezet en daarvan geboot.
Alvast bedankt voor de reactie's

HrBommel

Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Installatie error
« Reactie #1 Gepost op: 2011/05/25, 18:23:02 »
Heb je de iso als image gebrand? Ja, dan controleer je de schijf eventjes op fouten. Door een toets in te drukken, een taal te kiezen, en vervolgens schijf controleren op fouten te selecteren ;)

Re: Installatie error
« Reactie #2 Gepost op: 2011/06/05, 11:23:05 »
@HrBommel,
Welkom op het forum.
Het gebruik van opstartparameters kan wellicht uitkomst brengen. Eea is afhankelijk van het type computer. Vermeld je hardware altijd bij het vragen om hulp. Dit vergemakkelijkt de zaak aanmerkelijk (iedereen weet dan waarover je het hebt).
Voor zover ik begrijp gebruik je de live-cd om te booten.
Zodra je het 1ste paarse scherm krijgt (dit is het scherm dat je ziet na het scherm met "Ubuntu" en de puntjes er onder) druk je op de <spatiebalk>. Er opent zich een nieuw scherm waarin je de taal kunt kiezen. Druk in dit scherm op <F6>. Rechts onder in beeld popt een klein schermpje open.
Hierin kan je met de pijltoetsen manoeuvreren door de opties en door op <enter> te drukken een optie selecteren.
Begin eens met acpi=off te selecteren (en ga zo stap voor stap verder met testen tot het werkt) Dus één optie per keer!
De 2de keer doe je dus acpi=off + noapic. De 3de keer acpi=off + noapic + {de volgende} enz.
Je sluit dit schermpje af door op <Esc> te drukken.
Kies voor de optie "Uitproberen zonder installeren" en kijk of je op kunt starten.
Ga zo door tot het gelukt is en Ubuntu draait. Controleer of AL JE HARDWARE functioneert.
Voor verdere uitleg mbt de installatie verwijs ik je naar de volgende link: http://forum.ubuntu-nl.org/installatie/ubuntu-11-04-installeren-op-packard-bell-mz3536/msg734484/#msg734484
Deze is dan wel specifiek voor de PB MZ35/36 geschreven maar de te volgen procedure blijft het zelfde.
Als je nog meer vragen hebt stel ze dan gerust, daar is het forum voor bedoeld.
Veel succes en plezier.
Laptop: PackardBell Easynote MZ-36, 2 GB, Ubuntu 12.04 + Ubuntu 11.10 beide met XP in VirtualBox (versie 4),
DesktopComputer: Intel(R) Celeron(R) CPU 2.40GHz, 512MB, Ubuntu 10.04.x LTS,
PPC: Mio Digiwalker P350, WM5

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Installatie error
« Reactie #3 Gepost op: 2011/06/05, 11:31:17 »
Om, net als Tom Poes, een list te kunnen verzinnen, is het ook wel handig om te weten om wat voor computer het gaat. Met name de processor en de hoeveelheid RAM-geheugen.

En hoe zit 't met de CD-speler die je gebruikt? Intern, extern? SATA of IDE? Indien IDE, staat-ie op Master of op Slave?