Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Mozilla Thunderbird ziet mijn lokale mappen niet.  (gelezen 903 keer)

Mozilla Thunderbird ziet mijn lokale mappen niet.
« Gepost op: 2012/06/29, 21:37:03 »
Ik heb een schone installatie gedaan en alles netjes geinstalleerd. Nadat ik alles netjes via de setup van thunderbird had ingevuld en opnieuw had opgestart komen mijn lokale mappen niet meer mee op. Ze staan op een aparte partitie en die is ook aangekoppeld. Wat doe ik fout??
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Re: Mozilla Thunderbird ziet mijn lokale mappen niet.
« Reactie #1 Gepost op: 2012/06/29, 21:37:21 »
Ik gebruik trouwens versie 13.0.1.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.

Online DeBaas

  • Lid
Re: Mozilla Thunderbird ziet mijn lokale mappen niet.
« Reactie #2 Gepost op: 2012/06/29, 23:00:20 »
Voorbeeld:
/home/user/.thunderbird/4aoa7r4v.default/
In de map met dat moeilijke nummer staat je hele mail account.
Nieuwe installatie maakt mogelijk een map met ander nummer.
/home/user/.thunderbird/5gz7v2i7.default/
De map van je vorige install hernoemen naar de nieuwe map, die je eerst hebt wegggegooid of een andere naam hebt gegeven.
Geavanceerd:
Je kunt eventueel ook een simlink met de huidige naam maken naar de plek waar je je mail had geparkeerd.
Ik beantwoord GEEN hulpvragen via PB en/of MAIL

Offline jan11000

  • Lid
Re: Mozilla Thunderbird ziet mijn lokale mappen niet.
« Reactie #3 Gepost op: 2012/06/30, 05:38:30 »
Maak de map eerst met nautilus open.
Werkt thunderbird nu wel?
Indien het nu wel werkt dan moet je de map/mount in je fstab zetten.

Of de rechten zijn niet goed?

Offline vanadium

  • Lid
Re: Mozilla Thunderbird ziet mijn lokale mappen niet.
« Reactie #4 Gepost op: 2012/06/30, 18:37:27 »
Als ik hoor van die andere partitie, dan eerst eens kijken of dat niet het probleem is. Hoe is deze partitie aangekoppeld? Via /etc/fstab? Indien niet, dan wordt de partitie na de opstart enkel beschikbaar wanneer je in nautilus het icoon van de partitie aanklikt.

Re: Mozilla Thunderbird ziet mijn lokale mappen niet.
« Reactie #5 Gepost op: 2012/07/02, 14:34:38 »
De mappen heb ik opnieuw moeten aanmaken en nu werkt het weer zoals tevoren. Had een backup gemaakt en deze naar een andere directory gezet. En zo alles weer teruggezet.

De partitie is via /etc/fstab aangekoppeld.
Werkt perfect.

Alleen met de update van Thunderbird naar versie 13.0.1 was ik dus niet zo happy.
Ik was vast ubuntu-gebruiker vanaf versie 17.10. Helaas draait 20.04LTS niet op mij n computer en ben ik overgestapt naar LINUX Mint 20.

Nummer 16824, Lid sinds 9 april 2011.