Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Kopete Instant Messenger  (gelezen 556 keer)

Kopete Instant Messenger
« Gepost op: 2008/10/06, 14:23:56 »
Ik heb dit programma geinstalleerd in plaats van Pidgin. Ben er nog mee aan het "rommelen". Echter 1 probleem kom in al tegen: spam.

Als ik mijn concactenlijst open staan er iedere keer allerlei vreemde contacten in, die ik niet heb toegevoegd. Ik verwijder deze, maar een volgende keer staan er weer nieuwe in. Heeft Kopete geen spamfilter of zoiets? Ik vind het namelijk erg vervelend en irritant dat er iedere keer ongevraagd nieuwe contacten in de lijst staan en ik ze vervolgens allemaal handmatig moet verwijderen. Bij Pidgin had ik hier totaal geen last van.

Kopete Instant Messenger
« Reactie #1 Gepost op: 2008/10/09, 15:18:49 »
Ik ben inmiddels met het programma aan het "stoeien" gegaan en heb een filter gevonden. Daar kan ik een witte en zwarte lijst aanmaken. Wat ik echter nog steeds vreemd vind is dat iedere keer als ik het programma open, er weer nieuwe contacten zijn toegevoegd. En die moet ik dan vervolgens toevoegen aan mijn zwarte lijst. Zoals gezegd heb ik hier bij het gebruik van Pidgin, en in het verleden met Yahoo Messenger onder Windows, nooit last van gehad.

Re: Kopete Instant Messenger
« Reactie #2 Gepost op: 2008/12/03, 16:00:59 »
Werk nu met Ubuntu 8.10 en ben gelijk maar weer overgeschakeld naar Pidgin. Het programma werkt nu wel goed, zonder storingen. Dus voorlopig houd ik het maar zo.