Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (opgelost) vervelende dingen met ubuntu 11.10  (gelezen 1253 keer)

Offline chaos7

  • Lid
(opgelost) vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Gepost op: 2011/11/28, 08:38:38 »



een machine ubuntu 32bits 11.10 heeft een vervelende eigenschap, dat willekeurig er een oranje waas over je bureaublad komt en je huidige venster dan ook zo groot gaat worden. je verandert niets aan die instellingen, je komt niet eens in de buurt van het "verklein, vergroot of sluit" knopjes. laat staan dat je klikt in de bovenste balk van je venster. wat is er hier aan de hand?

alvast bedankt.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/30, 08:11:46 door chaos7 »
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #1 Gepost op: 2011/11/28, 10:30:13 »
"dat willekeurig er een oranje waas over je bureaublad komt en je huidige venster dan ook zo groot gaat worden"

Installeer CompizConfig Settings Manager en schakel dan de plugin Snapping Windows uit.

Offline chaos7

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #2 Gepost op: 2011/11/28, 13:44:26 »
"dat willekeurig er een oranje waas over je bureaublad komt en je huidige venster dan ook zo groot gaat worden"

Installeer CompizConfig Settings Manager en schakel dan de plugin Snapping Windows uit.
das ook raar, eerst iets installeren om het later te kunnen uitschakelen.
magoe als het werkt ben ik en mijn vriendin erg gelukkig. heb het inmiddels gedaan, de tijd zal het leren. nu nog de oplossing voor het andere probleem.

thanks alvast
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline chaos7

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #3 Gepost op: 2011/11/28, 13:48:12 »
update;
helaas heeft het niet geholpen, het uitschakelen van snapping windows in compiz .....
wat we nu wel weten is, zodra de muis naar de linkerkant of rechterkant van het bureaublad gaat (tegen de zijkant cq randje) krijg je gelijk weer dat oranje venster, waardoor je bestaande werkblad die maat gaat aannemen.
leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt

Offline Wout55

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #4 Gepost op: 2011/11/28, 17:39:42 »
Dat oranje was had ik gisteren ook (ik heb toch zelden een waas voor mijn ogen  ^-^ ) maar ik kan rustig alle hoeken en gaten van het scherm met mijn muis betasten zonder dat er iets gebeurd. Zal toch wel een instelling zijn, denk ik. Ik heb wel de knoppenbalk links vastgezet tegen de zeeziekte.  XD
Het uitklikken van de snapping Windows gaf een aardverschuiving op het scherm maar nu doet alles het weer.  :|
« Laatst bewerkt op: 2011/11/28, 17:43:53 door Wout55 »

Offline Dave

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #5 Gepost op: 2011/11/28, 18:03:12 »
Nooit gezien. Zal vast te maken hebben met de video kaart.

Offline Ron

  • Forumteam
    • r0n
    • Over Tholen
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #6 Gepost op: 2011/11/28, 19:34:06 »
Zomaar even 2 gedachten die ik heb:
1. Heb je dit ook, wanneer je start vanaf een CD ?
2. Heb je dit ook, wanneer je de video driver uitzet (of juist aanzet)?
Openstandaard Evangelist, OpenSource Promotor, OpenData voorstander.
Xubuntu gebruiker en voorstander
Er is ook nog een andere hobby.

Offline Wout55

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #7 Gepost op: 2011/11/28, 19:54:39 »
The snapping windows heb je nodig om Super=W te kunnen doen, dus die houden we er, bij nader inzien, toch maar in.

Offline retep

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #8 Gepost op: 2011/11/29, 19:25:19 »
Ja die oranje waas heb ik alleen als je mbv muis klik op hoek venster en dan het venster wilt vergroten, als je in de buurt komt dan van de rand van de monitor dan floep deze naar een halfscherm. Zoals bij bv CTRL ALT 6.

Dus dat is "nieuw" in 11.10 maar er zal wel ergens een instelling zijn om dit uit te schakelen.

Ik heb hier 32 bits en die incoontje dat is bij mij ook zo. De ene keer gaat het goed en de andere keer staat de helft over mekaar heen gegroepeerd.
« Laatst bewerkt op: 2011/11/29, 19:31:23 door retep »

Offline ThomasN

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #9 Gepost op: 2011/11/29, 19:40:46 »
Ja die oranje waas heb ik alleen als je mbv muis klik op hoek venster en dan het venster wilt vergroten, als je in de buurt komt dan van de rand van de monitor dan floep deze naar een halfscherm. Zoals bij bv CTRL ALT 6.

Dus dat is "nieuw" in 11.10 maar er zal wel ergens een instelling zijn om dit uit te schakelen.

In CompizConfig Settings Manager: Vensterbeheer -> Grid -> Edges -> Resize Actions en dan de verschillende acties op none zetten.

Offline chaos7

  • Lid
Re: vervelende dingen met ubuntu 11.10
« Reactie #10 Gepost op: 2011/11/30, 08:10:40 »

In CompizConfig Settings Manager: Vensterbeheer -> Grid -> Edges -> Resize Actions en dan de verschillende acties op none zetten.
yes, zoals het er nu uit ziet, werkt dit.
thanks

leven is wat je overkomt terwijl je andere plannen maakt