Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: internet te veel windoms  (gelezen 1792 keer)

Offline leo

  • Lid
internet te veel windoms
« Gepost op: 2013/02/11, 20:27:19 »
ik denk toch dat ik mijn vraag hier kan plaatsen.

tijdens internet sessies worden soms meerdere windows geopend die storend werken. reklame of aanverwante sites met zelfe info

kan dit automatisme uitgeschakeld worden of preventief voorkomen worden, door bepaalde adressen in de firewall te plaatsen bijvoorbeeld

heeft iemand hierover een idee hoe dit zou kunnen ?

alvast bedankt


Re: internet te veel windoms
« Reactie #1 Gepost op: 2013/02/11, 20:50:14 »
Welke webbrowser gebruik je?

Offline leo

  • Lid
Re: internet te veel windoms
« Reactie #2 Gepost op: 2013/02/11, 21:13:22 »
ik gebruik firefox

leo

Re: internet te veel windoms
« Reactie #3 Gepost op: 2013/02/11, 21:50:36 »
Over welke sites/pagina's heb je het dan?

Re: internet te veel windoms
« Reactie #4 Gepost op: 2013/02/11, 22:34:25 »
Lees meer over Google's adverteren en privacy en hoe je je kunt afmelden voor op interesse gebaseerde advertenties door een extensie/invoegtoepassing voor het permanent afmelden van DoubleClick cookies (opt out) te installeren.

Websites tellen in de regel hun bezoekersaantallen met behulp van StatCounter en soms Google Analytics. StatCounter & Google Analytics kunnen anonieme statistische gegevens over surfgedrag verzamelen, door middel van cookies - maar gebruikt deze niet om individuele bezoekers te identificeren. Lees de privacy policy van StatCounter en de privacy policy van Google Analytics. Er is ook een opt-out mogelijkheid voor Google Analytics.
« Laatst bewerkt op: 2013/02/11, 22:38:31 door grasshopper »
Bene diagnoscitur, bene curatur

Re: internet te veel windoms
« Reactie #5 Gepost op: 2013/02/11, 22:56:22 »
Lees meer over Google's adverteren en privacy en hoe je je kunt afmelden voor op interesse gebaseerde advertenties door een extensie/invoegtoepassing voor het permanent afmelden van DoubleClick cookies (opt out) te installeren.

Websites tellen in de regel hun bezoekersaantallen met behulp van StatCounter en soms Google Analytics. StatCounter & Google Analytics kunnen anonieme statistische gegevens over surfgedrag verzamelen, door middel van cookies - maar gebruikt deze niet om individuele bezoekers te identificeren. Lees de privacy policy van StatCounter en de privacy policy van Google Analytics. Er is ook een opt-out mogelijkheid voor Google Analytics.

Dat heeft helemaal niks te maken met het openen van reclameVENSTERS.

Re: internet te veel windoms
« Reactie #6 Gepost op: 2013/02/12, 07:58:59 »
Tegen  reclame e.d. gebruik ik 'AdBlok Plus' (ABP) en 'Ghostery'.
Dit zijn twee add-ons in Firefox. Ik kom zelden pop-up schermen tegen.

Ook kan je in Firefox instellen dat hij pop-up schermen niet mag toelaten.
Voorkeuren -> [Tabblad] Inhoud

Hiermee geniet ik heerlijk van een reclame arm internet.

Offline Wout55

  • Lid
Re: internet te veel windoms
« Reactie #7 Gepost op: 2013/02/12, 08:56:33 »
Met Adblock plus ben je alle onnodige commerciële uitingen kwijt. Verder gebruik ik de laatste tijd ook Noscript (in Windowsomgevingen zeker aan te bevelen) Noscript moet je wel de eerste tijd aanpassen door alle sites waar je scripts wel toestaat een voor een toegang te verlenen.

Re: internet te veel windoms
« Reactie #8 Gepost op: 2013/02/12, 09:10:31 »
Met Adblock plus ben je alle onnodige commerciële uitingen kwijt.

Die gebruik ik ook en werkt fantastisch! Blokkeert een hoop ongewenste reclames op websites. Alleen komen er nog wel af en toe een paar pop-ups tevoorschijn. Zijn die ook te blokkeren? Met Adblock Plus lukt dat niet helemaal.
*Pentium4-3.00GHz*2.0 GB RAM*Intel 82945G/GZ Integrated Graphic Controller*Intel NM10/ICH7 Family HD Audio Controller*Lubuntu 12.10*

Re: internet te veel windoms
« Reactie #9 Gepost op: 2013/02/12, 11:06:55 »
AdBlock Plus gebruik ik ook maar dan in Opera en het is echt een fantastische add-on! :)

Re: internet te veel windoms
« Reactie #10 Gepost op: 2013/02/12, 15:45:47 »
Ik gebruik ook Addblock Plus, en daarnaast NoScript. Nergens last van, behalve dan dat ik op sommige pagina's even NoScript moet deactiveren. Gelukkig onthoudt NoScript dat, dus het hoeft maar één keer.

Re: internet te veel windoms
« Reactie #11 Gepost op: 2013/02/12, 17:59:39 »
...
Alleen komen er nog wel af en toe een paar pop-ups tevoorschijn. Zijn die ook te blokkeren? Met Adblock Plus lukt dat niet helemaal.

Zoals ik al had gemeld.
In het menu 'Bewerken -> Voorkeuren -> [Tabblad] Inhoud' kan je aanvingen "Pop-up vensters blokkeren".
Hiermee blokkeer je bijna de rest. Altans ik heb er zelden last van.

Offline leo

  • Lid
Re: internet te veel windoms
« Reactie #12 Gepost op: 2013/02/12, 20:26:05 »
aan cumulus
een psomming van welke pagina's is niet zo eenvoudig aangezien ik deze al direct sluit.

er is een heleboel voorgesteld en ga  dit eens proberen,

bedankt allemaal
wat ik al vaststel is bij het installeren van add'ons  dat er een javascript error wordt gemeld......

Re: internet te veel windoms
« Reactie #13 Gepost op: 2013/02/12, 20:31:13 »
Heb je Javascript wel aan staan (normaal staat dat standaard aan)?

Offline leo

  • Lid
Re: internet te veel windoms
« Reactie #14 Gepost op: 2013/02/12, 20:40:02 »
ja dat is een goede vraag hoe kan ik dat controleren?
dus zijn de add ons niet geinstalleerd als ik het goed bergrijp als die java niet zou aanstaan!!

leo

Re: internet te veel windoms
« Reactie #15 Gepost op: 2013/02/13, 02:17:53 »
ja dat is een goede vraag hoe kan ik dat controleren?
dus zijn de add ons niet geinstalleerd als ik het goed bergrijp als die java niet zou aanstaan!!

leo
Java is niet Javascript. Zet Javascript niet uit, dat is rampzalig voor je browsegemak.

Ik bedoel op welke websites die pop-ups zoal verschijnen.