Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: (OPGELOST) Notecase equivalent  (gelezen 1173 keer)

Offline force317

  • Lid
(OPGELOST) Notecase equivalent
« Gepost op: 2009/06/25, 21:15:43 »
Notecase wordt blijkbaar vanaf december 2008 niet meer verder ontwikkeld als een open source / freeware programma.
Bestaat er een pakket met tenminste dezelfde mogelijkheden dat nog wel verder wordt ondersteund ?

Het pakket Gjots2 lijt me veel beperkter en een ander alternatief vind ik niet zo direkt, zeker geen waarvan een debian package bestaat.

« Laatst bewerkt op: 2009/07/25, 15:48:34 door force317 »
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Re: Notecase equivalent
« Reactie #1 Gepost op: 2009/06/25, 21:17:03 »
Waar dient het programma voor? Notities? Dan zou je eens naar Tomboy moeten kijken, of Basket.

Offline force317

  • Lid
Re: Notecase equivalent
« Reactie #2 Gepost op: 2009/06/25, 22:07:47 »
Efektief als hierarchical notes manager. Is Tomboy daar niet wat beperkt voor ?
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Re: Notecase equivalent
« Reactie #3 Gepost op: 2009/06/27, 16:34:30 »
Ik ben momenteel Mindraider aan het uitproberen. Ziet er een veelbelovend programma uit.

Nu Notecase niet verder ontwikkeld wordt lijkt me dit een goed alternatief.

http://mindraider.sourceforge.net/
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline Djeba

  • Lid
Re: Notecase equivalent
« Reactie #4 Gepost op: 2009/06/28, 06:36:45 »
Notecase wordt blijkbaar vanaf december 2008 niet meer verder ontwikkeld als een open source / freeware programma.
Bestaat er een pakket met tenminste dezelfde mogelijkheden dat nog wel verder wordt ondersteund ?

Het pakket Gjots2 lijt me veel beperkter en een ander alternatief vind ik niet zo direkt, zeker geen waarvan een debian package bestaat.

Je kunt natuurlijk ook gewoon de Pro versie kopen   :) €35 is toch echt niet te veel voor een programma dat zo goed ondersteund wordt en zo veel mogelijkheden heeft. Het is er ook voor Ubuntu. Ik heb eigenlijk alle andere tekstgerichte programma's voor outlining en mindmapping wel bekeken en die hebben eigenlijk nooit de mogelijkheden die je wilt.

Tenzij je natuurlijk alleen open source enz wilt. Ik ben daar uiteraard net zo'n voorstander van. Maar soms is er gewoon geen OS-programma dat doet wat ik wil.
De waarheid is altijd het sterkste argument.

Offline force317

  • Lid
Re: Notecase equivalent
« Reactie #5 Gepost op: 2009/06/28, 06:41:11 »
Klopt. Geen enkel programma zal 100% beantwoorden aan de eisen van een bepaalde gebruiker. Er zullen altijd wel pro's en contra's zijn bij een vergelijking.

Wat het kopen van Notecase betreft, tja, het is inderdaad een princiepskwestie. Ik wil het speciiek zoeken bij open source software. Daarom dat ik nu eens Mindraider ga evalueren.
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.

Offline force317

  • Lid
Re: (OPGELOST) Notecase equivalent
« Reactie #6 Gepost op: 2009/08/14, 17:16:33 »
Ik voeg nog even deze weblink toe naar een evaluatie van het programma Keepnote, dat nog wel open source/freeware is en veelbelovend.

http://www.linux-magazine.com/Online/Blogs/Productivity-Sauce-Dmitri-s-open-source-blend-of-productive-computing/KeepNote-Viable-Alternative-to-NoteCase
Momenteel in gebruik op mijn hardware : Ubuntu 13.10, Kubuntu 13.10, Windows 7 Home, Windows 8.1 Home.