Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Lamp installatie voor Joomla!  (gelezen 2274 keer)

Lamp installatie voor Joomla!
« Gepost op: 2009/04/07, 13:15:55 »
Ik wil, om verschillende redenen, Joomla! lokaal installeren op een geïnstalleerde desktop Ubuntu 8.10. Ik heb wel eens apache e.d. geinstalleerd. Een en ander is echter toch weer veranderd heb ik het idee. Vandaar dit vraagje aan het forum. (Ik doe het ook niet zo vaak.  =D)
IK kan natuurlijk alles van apache, php en mysql aanvinken in synaptic, maar dat doe ik pas als onderstaande niet blijkt te kunnen werken in 8.10.

Want, na enig zoekwerk onderstaande opdrachten gevonden:
gedit /usr/share/tasksel/ubuntu-tasks.desc
sudo tasksel
sudo tasksel install lamp-server

Tasksel en bovenstaande opdrachten zijn nieuw voor mij en het werkt dus niet. Tasksel en tasksel-data zijn volgens synaptic wel geïnstalleerd. In de terminal (ctrl-alt-f1) krijg ik met sudo tasksel wel een blauw scherm.  Ik kan lamp ook aanvinken, maar vervolgens krijg ik de message `aptitude is misukt`. Kan iemand mij met een stappenplannetje de weg wijzen?
« Laatst bewerkt op: 2009/04/07, 13:38:38 door ronwessels »
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Re: Lamp installatie voor Joomla!
« Reactie #1 Gepost op: 2009/04/07, 14:54:11 »
Bovenaan deze topic zie je een sticky,
http://forum.ubuntu-nl.org/server-en-netwerk/belangrijke-documentatie-over-servers-en-netwerken/
Lees dit eerst eens allemaal aandachtig door voor je op je desktop pc een lamp gaat installeren.

Beter zou zijn Virtualbox te installeren en dan hierin een lamp server opzetten.
Veel veiliger en je belast je desktop pc niet zo met allerhande zooi...
Buiten het feit dat je de desktop PC steeds onveiliger maakt.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Lamp installatie voor Joomla!
« Reactie #2 Gepost op: 2009/04/07, 15:14:50 »
Mijn ubuntu machine is een testmachine waarop ik dingen uit wil proberen vooral voor educatie e.d. Ik wilde proberen lamp met Joomla te installeren. Veiligheid is geen probleem. Maar ik heb het al op de oude manier gedaan. Dank je wel. Dit topicje kan worden gesloten.
Tasksels blijft voor mij nog onbegrijpelijk.  :(
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Lamp installatie voor Joomla!
« Reactie #3 Gepost op: 2009/04/07, 15:27:13 »
Krijg je ook foutmeldingen als je gewoon een update doet?
Dus sudo apt-get update en sudo apt-get upgrade?

Re: Lamp installatie voor Joomla!
« Reactie #4 Gepost op: 2009/04/07, 15:50:44 »
Ik heb die opdrachten inderdaad niet uitgevoerd. Moet je dat eerst gedaan hebben, wil je tasksel uit kunnen voeren?
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Re: Lamp installatie voor Joomla!
« Reactie #5 Gepost op: 2009/04/07, 15:53:46 »
Geen idee.
Je vertelt nu niet welke foutmeldingen je krijgt als je tasksel uitvoert. Dat zegt net zoveel als "de auto doet het niet". Dat kan aan een lege accu of benzinetank liggen, maar ook aan de vrachtwagen die erbovenop gebotst is ;)
Als je niet duidelijk vertelt wat er aan de hand is, dan is het lastig om te raden wat het probleem is.

Met die commando's controleer je op updates en daarna installeer je die. Zie je dan al foutmeldingen, dan is de veroorzaker sneller gevonden :)

Re: Lamp installatie voor Joomla!
« Reactie #6 Gepost op: 2009/04/07, 15:59:29 »
Geen idee.
Je vertelt nu niet welke foutmeldingen je krijgt als je tasksel uitvoert. Dat zegt net zoveel als "de auto doet het niet". Dat kan aan een lege accu of benzinetank liggen, maar ook aan de vrachtwagen die erbovenop gebotst is ;)
Als je niet duidelijk vertelt wat er aan de hand is, dan is het lastig om te raden wat het probleem is.

Met die commando's controleer je op updates en daarna installeer je die. Zie je dan al foutmeldingen, dan is de veroorzaker sneller gevonden :)

Dan moet je even kijken naar mijn eerste post dan zie je de foutmelding. Ik heb geen zin in slechte metaforen of allegorieën. Dat kan ik zelf beter. Ik weet nu ook niet wie wie helpt. Ik zei overigens ook dat de post gesloten kon worden wat mij betreft. 
"Wovon man nicht sprechen kann, darüber muss man Schweigen." (Wittgenstein 1921)

Re: Lamp installatie voor Joomla!
« Reactie #7 Gepost op: 2009/04/08, 09:46:58 »
Citaat
Ik zei overigens ook dat de post gesloten kon worden wat mij betreft.
Dat mag je zelf doen door Opgelost in je aanhef te zetten.
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D