Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: live sessie slaat vast  (gelezen 854 keer)

Offline schep

  • Lid
live sessie slaat vast
« Gepost op: 2008/07/27, 15:59:03 »
Ik ben bezig een nieuwe installatie van Ubuntu te doen. De tips in dit topic:

http://forum.ubuntu-nl.org/topic/30019

geven aan dat ik als eerste de live versie van Ubuntu 8.04.1 opstarten moet. Deze slaat echter vast.

Als ik in het hoofdmenu 'gebruik Ubuntu zonder te installeren' (oid) kies, krijg ik een zwart scherm na een minuut of 5 wachten totdat de Ubuntu laadbalk eerst heen en terug en dan langzaam volloopt. Het lampje van mijn Acer Intel centrino laptop brandt bij het zwarte scherm nog wel. Als ik daarop druk, klinkt een luide piep en krijg ik na wat wachten het volgende bericht onder de opnieuw verschenen Ubuntu ladingsbalk

'please remove the disc, close the tray (if any) and press ENTER to continue'

Nadat ik dit gedaan heb, sluit mijn computer af.

Dit is het Intel Core image voor 8.04.1 die ik gedownload heb. De scan gaf geen fouten op de DVD aan. Vanaf de officiële Ubuntu 8.04 Cd (keurig Ubuntu karton eromheen, ik kreeg het van een vriend), gebeurt hetzelfde. Ik heb werkelijk geen idee wat hier fout gaat.

live sessie slaat vast
« Reactie #1 Gepost op: 2008/07/27, 20:16:14 »
De MD5 checksum ook gedaan? Probeer anders de Alternate CD, een text based installatie lijkt op de manier zoals Windows installeert.

Met vriendelijke groet,

Gijs
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline schep

  • Lid
live sessie slaat vast
« Reactie #2 Gepost op: 2008/07/28, 07:53:41 »
Beste Gijsbert, hoe doe ik een Md5 Checksum? Dat gaat over de integriteit van de Cd-rom toch? Is dat een soort alternatieve check of mijn cd-rom error-vrij is?

Ik heb wat twijfels of ik goed overweg zou kunnen met een text-based installatie. Waar zou ik een goede handleiding voor de installatie, zoals ik die in het topic uit mijn eerste post beschrijf, kunnen vinden?

Ik download nu ook het image van 7.10. Zou een verse installatie van 7.10 en daarna de update naar 8.04 niet 'bijna' net zo vers zijn als een een verse installatie van 8.04?

bedankt,

Tom

live sessie slaat vast
« Reactie #3 Gepost op: 2008/07/28, 21:40:57 »
Dat laatste is inderdaad ook een zeer goede oplossing. Upgraden.