Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Geen netwerk contact tijdens opstart  (gelezen 343 keer)

Geen netwerk contact tijdens opstart
« Gepost op: 2013/07/19, 14:31:26 »
Na letterlijk jaren probleemloos met mijn Lubuntu systeem gewerkt te hebben word ik sinds ruim een week geconfronteerd met een vreemd probleem.

Als ik mijn computer aanzet probeert het systeem - nog voor het inlogscherm - het netwerk te configureren. Om onduidelijk redenen lukt dat niet. Zelfs niet nadat de '60 seconden extra wachttijd' melding in beeld is verschenen. Als ik vervolgens na inloggen op mijn bureaublad aankom is het wifi logo rechtsonder blanco: geen netwerkverbinding.

Na 2 a 3 minuten gaat het systeem automatisch opnieuw zoeken naar een draadloos netwerk en dan krijg ik zonder enig probleem wel meteen contact.

Hoe krijg ik mijn systeem weer in een dergelijke staat dat ik meteen na aankomst op het bureaublad een draadloze netwerkverbinding krijg? Zijn er pakketten die ik opnieuw moet installeren? Zo ja welke?

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: Geen netwerk contact tijdens opstart
« Reactie #1 Gepost op: 2013/07/19, 15:42:47 »
Verwijder de bestaande verbinding eens uit Netwerkbeheer, doe een herstart en maak hem daarna opnieuw aan. Helpt dat?

Zo niet, haal dan het vinkje weg bij "alle gebruikers mogen verbinding maken met dit netwerk". Dat zou het ogenblik van verbinden moeten vertragen tot direct na aanmelding, met mogelijk positiever resultaat.

Offline jan11000

  • Lid
Re: Geen netwerk contact tijdens opstart
« Reactie #2 Gepost op: 2013/07/19, 17:29:04 »
Kijk eeens wat je in deze file hebt,
/etc/network/interfaces

auto lo
iface lo inet loopback
Dit heb ik erin staan.

En in het vervolg meer info over je pc geven, hardware en welke linux, welke versie dus.
Zoek met google hier op:
ubuntu network starts too early
« Laatst bewerkt op: 2013/07/19, 17:31:15 door jan11000 »