Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Diskdigger onder ubuntu 12.04lts  (gelezen 309 keer)

Diskdigger onder ubuntu 12.04lts
« Gepost op: 2014/10/31, 16:24:42 »
Beste  allemaal,

Wil graag verdwenen bestanden terugvinden. Onder windows gaat dat uitstekend met recuva.
Maar ik vond diskdigger voor linux maar als opstart dan krijg ik "not able to detect drive, make sure the px is running as administrator".
Als ik in het terminalvenster inlog als administrator en het px opnieuw start verandert er niks.

Wat doe ik verkeerd? En bestaat er een andere oplossing om verloren dat terug te vinden?

Met dank,

marcel

Offline jan11000

  • Lid
Re: Diskdigger onder ubuntu 12.04lts
« Reactie #1 Gepost op: 2014/10/31, 16:31:44 »
Harde schijf recovery is niet gemakkelijk.
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1351243
Als je het goed wilt doen, eerst heel veel lezen hoe dit moet, aantal dagen lezen en van je schijf afblijven.

1 backup maken van je hd.
2Aansluiten hd, op een hoofd controller van je moederbord, speciale software gebruikt bepaalde drivers die alleen werken met de standaard controller, dus usb en de extra controller op je moederbord kan verkeerd zijn(of niet goed genoeg).
3 niet schrijven op je hd, maar de files kopieren naar een andere lege schijf
(ja je hebt dus al 2 extra schijven nodig)
4 ga eerst veel lezen welke software etc je nodig hebt, dan pas beginnen.

(in ubuntu livecd zit ook een zoek programma testdisk dacht ik).

Re: Diskdigger onder ubuntu 12.04lts
« Reactie #2 Gepost op: 2014/10/31, 16:40:28 »
Dag Jan,

Bedankt voor de reactie!
Ben al een tijdje aan het klooien zonder resultaat, heb natuurlijk bu genomen.
Denk van de schijf hier uit te sleuren en te zien of ik met  de usb naar hd convertor die ik heb en al verschillende keren met goed resultaat heb gebruikt op een win computer met recuva iets kan terug halen.
Op hoop van zege, k'weet natuurlijk niet of recuva onder win ook de linux schijf zal lezen?

Laat nog iets weten,

Bedankt,

Marcel