Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet  (gelezen 380 keer)

Offline STANLAAT

  • Lid
Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Gepost op: 2016/12/17, 14:27:51 »
Ik kreeg vandaag een PDF-bestand toegestuurd, met daarin ook een aantal links voor beeld- en geluidsbestanden. Als ik deze PDF open via het programma Evince, blijken de links echter niet te werken. Is er een manier om ervoor te zorgen dat de links wél geopend kunnen worden? (Ik kan natuurlijk elke link apart kopiëren en plakken bovenin het scherm om hem te openen, maar dat is wat onhandig.)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #1 Gepost op: 2016/12/17, 18:54:18 »
Hoi Stanlaat,

Als die pdf geen actieve links heeft zal daar weinig aan te doen zijn. Maar je zou die pdf eens kunnen openen via een browser als Firefox of Chrome, wellicht maakt dat nog verschil.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Offline STANLAAT

  • Lid
Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #2 Gepost op: 2016/12/17, 22:02:19 »
@Jvecht,
het probleem is dat er in die PDF wél actieve links zitten. Mensen die met een ander programma werken (zoals Adobe), blijken die blijkbaar wél te kunnen openen. Is dat een onvolkomenheid van Evince en moet ik eerst Adobe installeren om dergelijke links te kunnen openen?
« Laatst bewerkt op: 2016/12/17, 22:07:49 door STANLAAT »

Offline Tom

  • Lid
« Laatst bewerkt op: 2016/12/17, 22:29:03 door Tom »
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #4 Gepost op: 2016/12/17, 22:37:06 »
Hoi Stanlaat,

Als je mijn boekje over Xubuntu uit mijn onderschrift eens ophaalt zal je zien dat daarin alle links in Evince prima functioneren. Niks aan de hand!

Maar nu je dit zo naar voren brengt heb ik op een heel ander vlak ook problemen met links in pdf's. Ik zal die eens met Adobe Reader proberen te openen. Dat Adobe Reader gebruik ik al jaren niet meer, want Evince was in alle opzichten echt beter.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #5 Gepost op: 2016/12/18, 09:43:20 »
@Stanlaat

Hier in Ubuntu 16.04.1 werkt het in evince wel.

Je zou ook qpdfview eens kunnen proberen, doch daar moet je eerst bij settings / behavior open URL AAN zetten.

En inderdaad, zoals Just voorstelt: via de browser de PDF openen werkt zeker.

groetjes.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #6 Gepost op: 2016/12/18, 09:59:31 »
Hoi emvedeesje,

Nee, soms werkt het niet. Ergens gaat die actieve link de mist in.

Kijk maar eens hier: http://handleiding.helpmij.nl/handleiding/view/?mid=941

Ze waren er wel degelijk, maar nou niet meer en wat is daar dan de reden van?

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #7 Gepost op: 2016/12/18, 10:54:49 »
Dag Just,

Citaat
Kijk maar eens hier: http://handleiding.helpmij.nl/handleiding/view/?mid=941
inderdaad, noch evince, noch qpdfview, noch firefox, noch chromium opent deze links.
Citaat
Ze waren er wel degelijk, maar nou niet meer en wat is daar dan de reden van?
Ook op Ubuntu 14.04.5 werkt het niet.
En... zelfs in W10 werkt het niet via Chrome, ook niet via Adobe Acrobat reader.

Ik kan hier enkel maar uit besluiten dat er iets structureels mis is in de pdf die je hier als vb nam.

Zelf had ik eerder positieve tests met een hier https://www.linuxmint.com/documentation.php gedownloade Nederlandstalige pdf
En met een eigen LO document dat opgeslagen werd als PDF, alles werkt hier prima.

Michael.
« Laatst bewerkt op: 2016/12/18, 11:32:20 door emvedeesje »
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)

Offline jvecht

  • Lid
    • Just Vecht
Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #8 Gepost op: 2016/12/18, 12:31:48 »
Hoi emvedeesje,

Ja, die links zijn helemaal weg. 't is jammer. Wel even fijn te horen dat dat ook zo is in Acrobat Reader, want dat heb ik niet draaien. Dat wil ik ook niet meer gebruiken.

groet,

Just
GIMP bundel 2018  38 cursussen met mooi oefenmateriaal. Lekker lezen of er wat van opsteken!
  Boekje "Werken met Xubuntu" 5000+ downloads!
     Het Helpmij Magazine Mei 2021

Re: Weblinks in PDF-bestand met Evince werken niet
« Reactie #9 Gepost op: 2016/12/18, 12:37:58 »
Ja Just, normaal werk ik daar ook niet meer mee.

Ben volledig afgestemd op linux, doch heb W10 nog beschikbaar via multiboot.
Komt soms nog eens van pas...

Groeten van Michael.
Mint Cinnamon fan  Mint cinnamon-21.2   (vorige linux: LMDE-5 / Mint cinnamon-20+19+18+17 / Ubuntu-16+14+12)