Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Wine start programma's met een irritant lange vertraging  (gelezen 510 keer)

Wine start programma's met een irritant lange vertraging
« Gepost op: 2010/05/03, 19:34:30 »
Hey allemaal,

Ben nog vrij nieuw, draai sinds een halve maand Lucid op mijn laptop en heb al uitvoerig gespeeld en geƫxperimenteerd dus als ik dingen vergeet ergens bij te zetten of nog moet toevoegen laat het mij dan weten.

Wat info:
Wine versie 1.1.43

Systeem is een laptop Acer Aspire 5520G:
Processor: AMD Turion 64bit X2
Ram: 4Gieg DDR2
Graka: Nvidia 8600M GS (512Mb)

Ubuntu:
10.04 LTS (64bit)

Probleem:
Eender wat ik opstart met wine ook als ik eerder al eens iets heb gestart geeft een opstartvertraging van 3 minuten! Dus de vertraging van het dubbelklikken op Steam, EVE of gewoon al kladblok tot het punt dat het programma effectief verschijnt op mijn scherm...

Heb al eens mijn processen liggen in het oog houden etc maar er gebeurt gewoon niets... 3 min lang is er niets speciaals dat processortijd of geheugen in beslag neemt en dan uit het niets start het programma gewoon zonder problemen op... Eenmaal EVE draait of enig ander programma is er niets aan de hand en werk alles naar behoren. Ik denk dat het probleem ergens bij wine moet liggen doch vind ik via google geen soortgelijk probleem.

Ook het programma via de commandline starten geeft dezelfde tergende vertraging met als eerste melding:

stijn@stijn-laptop:~$ wine "C:\Program Files\CCP\EVE\eve.exe"
err:process:__wine_kernel_init boot event wait timed out

Iemand een idee hoe dit komt?

Mvg
Stijn




Re: Wine start programma's met een irritant lange vertraging
« Reactie #1 Gepost op: 2010/05/03, 23:19:40 »
*bump*

Re: Wine start programma's met een irritant lange vertraging
« Reactie #2 Gepost op: 2010/05/04, 07:44:56 »
In dit topic werd gesuggereerd om het commando

wineboot --update

uit te voeren.