Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: mute scriptje.  (gelezen 2367 keer)

budster

  • Gast
mute scriptje.
« Gepost op: 2006/09/20, 23:30:47 »
Ik wil een computer kunnen muten op de line-in. Het is voor een computer in een auto daar zit de computer aangesloten op de autoradio die mute gebruik ik al voor de carkit maar er zit ook een 27mc bakkie in. Die moet de mp3 speler van de computer muten zodra er signaal binnenkomt.

Heeft iemand een idee hoe ik dit voor elkaar kan krijgen?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
mute scriptje.
« Reactie #1 Gepost op: 2006/09/21, 00:07:29 »
Van de hardwarekant ken ik niets, maar ik kan wel een bash scriptje ineen flansen dat het line in kanaal mute, als het dat is wat je zoekt :) ?

PS: klinkt interessant :) kan je er wat meer over vertellen?
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

Saamelainen

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #2 Gepost op: 2006/09/21, 00:12:46 »
budster, ik hoop dat iemand ( profox?) jou nou eens kan helpen. Helaas schud ik de scripts niet uit mijn mouw vandaag. ;)

Groet,
Sammy ;)

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
mute scriptje.
« Reactie #3 Gepost op: 2006/09/21, 00:20:40 »
Line in playback kanaal muten via alsa kan eenvoudig op deze manier:

amixer sset Line mute

en unmuten:

amixer sset Line unmute
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #4 Gepost op: 2006/09/21, 00:28:09 »
Citaat van: profoX
Van de hardwarekant ken ik niets, maar ik kan wel een bash scriptje ineen flansen dat het line in kanaal mute, als het dat is wat je zoekt :) ?

PS: klinkt interessant :) kan je er wat meer over vertellen?
ja ja dat zoek ik !!

hardware is eigenlijk geen probleem... ik weet niet hoe ik signaal op line-in kan detecteren. met de squels van het bakkie kan ik er voor zorgen dat er geen singaal is als er niet duidelijk ontvangen wordt. Signaal line in = muziek uit.

Misschien staat dit op de verkeerde plek.

Tja wat kan ik erover zeggen, ben een carputer aan het bouwen voor een vriend van mij, die gaat terreinrijden met een convooi andere 4x4's in Marokko, onderling houden ze contact met bakkies. Carputer is een epia bordje met een 10" touchscreen, zorgt voor GPS (gps drive), muziek (mp3tjes), achteruitrij camera, een camera voorop maakt om de zoveel tijd een foto zodat hij aan het eind van zijn vakantie een filmpje heeft, als ik nog genoeg tijd heb ga ik een binnen en buiten termometer knutselen op de seriele poort met een programmatje (wat normaal in server ruimtens wordt gebruikt) die een logfile van de temperatuur maakt, zelf is hij nog een bat-detector (bat als in vleermuis) aan het maken. die kan dan op de mic worden aangesloten (bedenk ik mij net ter plekke). Oow enne natuurlijk wordt de carputer ook gebruikt voor filmpjes te kijken en spelletjes te spelen.


@ Sammy, Zappa heeft mij laatst ook eens geholpen.

budster

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #5 Gepost op: 2006/09/21, 00:31:56 »
Citaat van: profoX
Line in playback kanaal muten via alsa kan eenvoudig op deze manier:

amixer sset Line mute

en unmuten:

amixer sset Line unmute
Zo kan ik de line in muten (volgens mij), de line in moet juist voor het muten van de rythembox (of dergelijk programma) zorgen. Dus er speelt een mp3-tje, er komt signaal op de line-in binnen en dan moet de mp3 gemute worden tot het signaal weer weg is.

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
mute scriptje.
« Reactie #6 Gepost op: 2006/09/21, 00:43:36 »
Leuk project budster :) !

wel moeilijk om er iets over te vinden...
moet het per se met de line in? volgens mij is het simpeler als je het via een seri
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #7 Gepost op: 2006/09/21, 12:02:01 »
Nee hoeft niet X seconden,  signaal = mute.

Het is natuurlijk wel de bedoeling dat het geluid van de line-in wel door gestuurt wordt, maar ja, hoe kan je bepalen of er een signaal binnen komt.

anyone? anyone?

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
mute scriptje.
« Reactie #8 Gepost op: 2006/09/21, 14:14:35 »
volgens mij alleen maar door om de X aantal seconden na te gaan of er een line in signaal aanwezig is...

is een seri
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)

budster

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #9 Gepost op: 2006/09/21, 19:34:17 »
nee, seriele poort gebruik ik al. Daarbij moet het geluid niet alleen iets triggeren maar het moet ook als geluid gebruikt worden. vandaar dat de muziek moet stoppen.

michiel

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #10 Gepost op: 2006/09/22, 00:29:46 »
zeer interessant vraagstuk.

je zou een soort spraakherkenningssoftware kunnen laten draaien, die bij het minste input overgaat tot de actie je multimediaplayer pauzeren.


eigenlijk zou je iemand moeten vinden die een progje kan schrijven waarbij er continu wordt gekeken naar het input-signaal en als die een boven een bepaald geluidssterkte komt, je mplayer op mute/pauze zet.
kan op zich niet zo moeilijk zijn.
is eigenlijk gewoon een do while-lus.

nu nog iemand vinden met voldoende code-experience

succes en laat iets weten!

michiel

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #11 Gepost op: 2006/09/22, 00:35:19 »
http://www.mp3car.com/vbulletin/showthread.php?t=10009

niet echt hoopvol



edit:
misschien deze mens eens contacteren.
misschien wil hij wel eentje in java schrijven dat je dan in ubuntu kan draaien:
http://blog.vyvojar.cz/michal/articles/3494.aspx
en dan ipv skype, line in

budster

  • Gast
mute scriptje.
« Reactie #12 Gepost op: 2006/09/22, 20:56:55 »
Citaat van: michiel
zeer interessant vraagstuk.

je zou een soort spraakherkenningssoftware kunnen laten draaien, die bij het minste input overgaat tot de actie je multimediaplayer pauzeren.
inderdaad... een terminal based programma dat iets van output geeft bij input .. goed idee!

Nu nog zo een programma vinden. :)