Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Ubuntu Hibernate werkt behalve....  (gelezen 477 keer)

Offline pvrooij

  • Lid
Ubuntu Hibernate werkt behalve....
« Gepost op: 2012/03/12, 09:05:14 »
Hallo, ik heb even een vraag wellicht dat iemand het al eens heeft meegemaakt.
Op mijn pc heb ik Ubuntu ingesteld dat hij na x aantal minuten hibernate doet.

Dit doet hij perfect. Vervolgens pak ik mijn android telefoon erbij (zit via WLAN op het zelfde netwerk) en start WOL Magic packets widget.
En de pc start op en slaat aan en gaat verder.

Echter, doe ik een magic packet versturen via Windows wilt Ubuntu niet wakker worden. Ik heb diverse software pakketten geprobeerd.
Ook de poort installingen subnet, etc staat hetzelfde als in mijn telefoon.
Ik kan mijn Ubuntu alleen maar wakker maken via mijn telefoon. Ik kan de fout niet vinden.
Waarom kan mijn telefoon wel de computer wekken en windows niet. Firewall etc staan uit in Windows. Ik heb XP en 7 geprobeerd.
In Windows heb ik het pakket WOL - Magic Packet Sender (magicpacket.free.fr) geprobeerd en WakeOnLan van www.matcode.com

Is deze software gewoon niet goed of zit er iets anders fout?

Alvast bedankt!

p.s. net begonnen met Ubuntu dus wellicht is het wel een stomme vraag.

Re: Ubuntu Hibernate werkt behalve....
« Reactie #1 Gepost op: 2012/03/12, 16:54:37 »
Geen stomme vraag hoor.

Maar hibernate en andere slaap-functies werken in Linux vrijwel nooit. Je mag geluk hebben dat je hibernate het doet :D
Lees hier verder: http://sites.google.com/site/computertip/fouten#TOC-Slaapstand-en-pauzestand-werken-nie
Goed, uitzetten hoeft niet perse als je er geen zin in hebt, maar het komt er op neer dat het in de meeste gevallen helaas niet werkt.
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit