Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: canon MF8350Cdn  (gelezen 1055 keer)

canon MF8350Cdn
« Gepost op: 2011/08/10, 12:11:59 »
Hallo, wie kan mij helpen?
Ik ben bezig om een Canon MF8350Cdn te proberen te installeren in Ubuntu 11.04.
Op de site van Canon staan een aantal drivers maar deze worden niet herkend door Ubuntu.
Wie kan mij als beginnende Ubuntu gebruiker mee helpen?

Offline Jitse

  • Lid
Re: canon MF8350Cdn
« Reactie #1 Gepost op: 2011/08/10, 17:38:42 »
Allereerst: van harte welkom op het Ubuntu-nl forum!

Hieronder volgt een beknopte 'handleiding', laat het weten als het te snel gaat.

Op de website van Canon is een printerdriver voor linux te vinden, download deze of klik op deze link. Sla het bestand op en pak het uit.

Voor het installeren van de drivers is nog één pakket nodig dat niet meer in de pakketbronnen zit. Dat pakket kun je hier downloaden. Kies voor opslaan en dubbelklik op het .deb bestand als het gedownload is om het te installeren.

Open het mapje van de eerder gedownloade driver en ga dan naar 32- of 64-bit en vervolgens naar de map Debian en installeer de beide paketten door erop te dubbelklikken. Je zou dan moeten kunnen printen.

Om te scannen duw je (in Unity, anders ga je naar Toepassingen -> Grafisch -> Scannen o.i.d.) op de Super (windows) toets en typ je Scannen. Als dit het niet doet moet je het laten weten, want dan is er nog een aparte driver nodig om te scannen.

Gr. Jitse
« Laatst bewerkt op: 2011/08/10, 17:41:37 door Jitse »

Re: canon MF8350Cdn
« Reactie #2 Gepost op: 2011/08/11, 10:06:25 »
Bedankt voor de hulp , ik kan nu weer printen.
Ik zie dat ik nog veel moet leren, maar ik ben nu een kleine week aan het stoeien met Ubuntu en ben er al achter gekomen dat het een geweldig OS is.

ik heb nog het scannen geprobeerd maar hier heb ik inderdaad nog een driver voor nodig, zou je dit ook even willen uitleggen hoe ik dit moet doen?

Alvast bedankt.
groet Jan de Beer

Offline Jitse

  • Lid
Re: canon MF8350Cdn
« Reactie #3 Gepost op: 2011/08/11, 19:56:17 »
Het ziet er helaas naar uit dat Canon nog geen linux-scannerdriver voor de MF8350Cdn heeft uitgebracht. Misschien dat er onofficiƫle drivers zijn, maar dat weet ik niet zeker. Je zult dus helaas moeten wachten met scannen totdat iemand anders op de proppen komt met een alternatieve driver, of tot Canon de drivers publiceert.

Re: canon MF8350Cdn
« Reactie #4 Gepost op: 2011/08/11, 20:57:02 »
Ik zal eens navraag bij Canon gaan doen.
Maar in ieder geval bedankt voor de hulp ik kan tenminste weer printen.

Groet Jan de Beer