Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 10.10 en dual screen  (gelezen 1018 keer)

10.10 en dual screen
« Gepost op: 2010/10/29, 13:33:39 »
Zonet 10.10 geïnstalleerd met een clean install op mijn lenovo laptop. Ik gebruik ook altijd een extern scherm en wanneer ik dit instak in mijn laptop (nog voor ik stuurprogramma's had bijgewerkt: de nvidia driver), werkte het gewoon. Ik moest niet in de nvidia-settings klikken (twinview). Het werkte zeer 'vanzelf'. Daarna al mijn updates binnengehaald, alsook stuurprogramma bijgewerkt. En daarna moet ik weer via nvidia-settings gaan om dat externe scherm aan de praat te krijgen (op zich niet veel werk, maar het was wel aangenaam om gewoon te pluggen en playen).

Iemand enige tips om dit zo simpel en 'vanzelf' mogelijk terug te kunnen?

Re: 10.10 en dual screen
« Reactie #1 Gepost op: 2010/10/29, 15:41:48 »
Is het eigenlijk noodzakelijk om dat stuurprogramma van Nvidia te installeren? Wat gebeurt er als ik dat niet doe?

Re: 10.10 en dual screen
« Reactie #2 Gepost op: 2010/10/29, 15:57:04 »
Zonder stuurprogramma kan je de videokaart niet gebruiken, wat waarschijnlijk resulteerd in minimale kwaliteit en prestaties tot mogelijk zelfs geen beeld, wat niet waarschijnlijk is.

Ik heb helaas geen Nvidia meer, dus kan je niet veel verder meer helpen, maar ik geloof dat je het onder de instellingen kan vinden (van Nvidia dan)
Desktop:
Processor: Intel® Core™2 Quad CPU Q8300 @ 2.50GHz × 4, Geheugen: 3.9Gb, GPU: nVidia 220GT OS: Windows 7 64 bit / Ubuntu 12.04 64 bit
Notebook:
Processor: Intel® Core™ i7-4700MQ, Geheugen: 8Gb, GPU: nVidia GTX765m (met Optimus) OS: Windows 8 64 bit / Elementary OS Luna 64 bit

Offline dvdmeer

  • Lid
    • Python-RandR :: dvdmeer.nl
Re: 10.10 en dual screen
« Reactie #3 Gepost op: 2010/10/29, 18:19:59 »
Is het eigenlijk noodzakelijk om dat stuurprogramma van Nvidia te installeren? Wat gebeurt er als ik dat niet doe?


Dan zal aarschijnlijk de open source versie, nv, gebruikt worden.

Offline Laus_2

  • Lid
Re: 10.10 en dual screen
« Reactie #4 Gepost op: 2010/10/29, 20:11:55 »
De nouveau-driver wordt gebruikt als je de NVidia-driver niet installeert. Die heeft een stuk minder functionaliteit maar toch zeker wel wat. Als hij voldoende werkt voor jou en je hebt geen h264-acceleratie nodig, geen powermizer etc....dan vooral de nouveau-driver gebruiken.

Geen idee hoe je die plug-and-play functionaliteit kunt realiseren in Ubuntu. Zou wel gaaf zijn.