Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: itunes in ubuntu  (gelezen 2172 keer)

Offline xabier

  • Lid
itunes in ubuntu
« Gepost op: 2013/11/12, 17:48:19 »
Hoi allemal, Ik, probeerd itunes op mijn ubuntu te instaleren maar lukt mij niet!Ik ben bij google gaan vragen en kom in video's tegen dat als ik doet wat zij zegen lukt mij ook niet.Mijn vraagt id de volgende: Is mogelijk itunes op ubuntu te zetten?In alle ubuntus?Hoe kan ik achter komen welke ik op mijn computer heb?Kan mij iemand helpen!!!

Vooraan  bedankt!!!

Re: itunes in ubuntu
« Reactie #1 Gepost op: 2013/11/12, 20:12:27 »
Welke Ubuntu je hebt kun je zien via Systeeminstellingen --> Details

iTunes op Ubuntu lukt op sommige Ubuntu's wel, maar erg functioneel is het niet op Ubuntu (veel storinkjes en de Store en je iPod synchroniseren kun je sowieso vergeten).

Offline wowo

  • Lid
Re: itunes in ubuntu
« Reactie #2 Gepost op: 2013/11/12, 22:03:43 »
iTunes echt goed werkend krijgen onder Linux (Ubuntu) kan je wel vergeten zoals Vistaus hierboven ook al schrijft.
Er zijn pogingen gedaan met Wine (= gratis windows emulatie programma) en Crossover (=betaalde versie van Wine die ondersteuning biedt) maar die zijn nooit echt gelukt.
Als je persé met iTunes moet werken (vendor lock) dan zal je een Apple of Windows computer moeten gebruiken. Maar je kan Windows ook virtueel (virtualbox) installeren op je Ubuntu computer.
De kans dat Apple ooit een Linux versie van hun programma iTunes gaan uitbrengen schat ik niet erg hoog in.

Wat ook een mogelijkheid kan zijn is om het programma Winamp onder Wine te installeren in Ubuntu.
Winamp heeft een plugin waarmee met bepaalde Apple producten gesynchroniseerd kan worden waaronder iPod (Shuffle, Mini, Video, Nano (alleen 1-4G, niet 5e/6e gen) & Classic modellen. Overigens niet met de iPhone.
Geen idee of de usb aansluiting onder Wine werkt met bv een iPod Nano.
Mijn dochter had vroeger een Nano en die kon prima gesynchroniseerd worden met behulp van Winamp op haar Windows computer. Dat ging veel beter dan met iTunes.
« Laatst bewerkt op: 2013/11/12, 22:39:45 door wowo »
Desktop Ubuntu 20.04 LTS en 22.04 LTS

Re: itunes in ubuntu
« Reactie #3 Gepost op: 2013/11/12, 22:36:11 »
De kans dat Apple ooit een Linux versie van hun programma iTunes gaan uitbrengen schat ik niet erg hoog in.

Inderdaad. De enige reden dat Apple iTunes voor Windows heeft uitgebracht is vanwege het extreme marktaandeel van Windows. Ze zagen dat ze met iTunes alleen geen mensen naar de Mac konden trekken dus ze moesten wel. Een Linux-versie zit er dus niet in tenzij het marktaandeel boven dat van Apple uitstijgt maar dat zal nog vele, vele jaren duren als het al gebeurd.