Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Hulp gevraagd: doe mee aan een storingsproef!  (gelezen 1034 keer)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hulp gevraagd: doe mee aan een storingsproef!
« Gepost op: 2007/11/22, 11:34:11 »
Af en toe heb ik last van deze storing:
https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/nautilus/+bug/150471

Kort gezegd: onverklaarbaar hoge processor-activiteit, veroorzaakt door Nautilus, na afmelden van een gebruiker en aanmelden als een andere gebruiker. Aan Launchpad te zien, komt dit vaker voor. Een storing die in eerdere versies van Ubuntu niet voorkwam. We zitten te denken aan Tracker als zijnde de boosdoener.

Als je dit probleem ook wel eens hebt, doe dan mee aan een storingsproef en verwijder Tracker geheel, met behulp van Synaptic. De proef bestaat eruit, om te kijken of de storing nu definitief wegblijft.

-toevoeging-
Let op: je moet dan wel na het verwijderen van Tracker, Deskbar applet verwijderen van je werkbalk. Anders krijg je een vastlooprapport van Gnome, bij het opstarten van je PC.

Resultaten kun je melden op Launchpad.

Groet, Pjotr.

Offline lizardman

  • Lid
Hulp gevraagd: doe mee aan een storingsproef!
« Reactie #1 Gepost op: 2007/11/22, 11:48:04 »
Ik heb wel al een paar maal een hoge (100%) processor-activiteit gezien bij het gebruik van- of afsluiten van Firefox.
De computer is dan zo druk bezig dat ik even niets meer kan doen, dus ook geen 'top' of zo.
als ik dan in /var/crash/ kijk staat daar een zeer groot bestand welk dan zojuist is aangemaakt betreffende een crash van firefox....?
ik zal vanavond eens tracker verwijderen (zit nu op een mac).
"Het is een teken van een ontwikkelde geest om met een gedachte te kunnen spelen zonder die te accepteren."

Aristoteles Grieks filosoof (384 v.C. - 322 v.C.)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hulp gevraagd: doe mee aan een storingsproef!
« Reactie #2 Gepost op: 2007/11/22, 14:52:56 »
Mooi!

Let op: je moet dan wel na het verwijderen van Tracker, Deskbar applet verwijderen van je werkbalk. Anders krijg je een vastlooprapport van Gnome, bij het opstarten van je PC.

-toevoeging-
Ik merk als bijkomend voordeel nu al, dat de opstart van mijn PC iets sneller lijkt te gaan en dat de harde schijf stiller is geworden: blijbaar zorgt Tracker voor nogal wat harde-schijfactiviteit.

Offline Sander50

  • Lid
    • http://www.somp.nl
Hulp gevraagd: doe mee aan een storingsproef!
« Reactie #3 Gepost op: 2007/11/22, 17:48:23 »
Pjotr: Tracker is op de achtergrond je schijf aan het indexeren... logisch dat dat voor wat hardeschijf-activiteit zorgt. :P

//edit: trouwens, het heeft meer zin om de resultaten van deze "proef" op Launchpad te posten...

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Hulp gevraagd: doe mee aan een storingsproef!
« Reactie #4 Gepost op: 2007/11/22, 18:14:49 »
@Sander: je hebt gelijk, melden kunnen we beter centraal doen op Launchpad. Ik heb de tekst van het eerste bericht even aangepast.

Overigens was de indexering ook altijd een van de eerste dingen die ik uitzette in Windows, vroeger.....   :-)