Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix  (gelezen 52366 keer)

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #100 Gepost op: 2009/12/30, 10:40:47 »
Niets lezen maar klikken!
Alle multimedia vanuit de pakketbron in 1 klik! KLIK HIER.
Volgens mij werkt de link wel. Ik krijg de mededeling: Pakket 'ubuntu-restricted-extras' is reeds geïnstalleerd. En dit is zo.
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline markba

  • Lid
    • http://markbaaijens.nl/
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #101 Gepost op: 2009/12/30, 10:43:14 »
Niets lezen maar klikken!
Alle multimedia vanuit de pakketbron in 1 klik! KLIK HIER.

Firefox doesn't know how to open this address, because the protocol (apt) isn't associated with any program.

Link werkt dus niet.

Dit werkt alleen in Ubuntu, vanaf 9.10 als ik het wel heb.

EDIT. Toch niet helemaal. De package apturl is zelfs gebackport tot aan Hardy.


Iedereen installeert tegenwoordig ubuntu-restricted-extras
Niet iedereen leest de wiki, of de site van Pjotr.
Google geeft nog steeds links naar dit wan-product, moeten we beginners niet beschermen tegen deze ellende?

Als ik google op 'install flash ubuntu' of 'install codecs ubuntu', kom ik nergens meer ultamatics of automatics tegen. Ik kan me herinneren dat dit ooit anders was.

Direct zoeken naar ultamatix levert uiteraard hits op, maar dan moet je al weten dat het bestaat; dit  script is alleen nog zichtbaar voor de gevorderden, die de naam kennen: maar juist zij zouden moeten weten dat je het niet moet gebruiken.


... moeten we beginners niet beschermen tegen deze ellende?

Tuurlijk, geen discussie daarover. Mijn punt is meer of het nog nodig is, omdat het (zoals ik hierboven heb beschreven), moeilijk vindbaar is, zeker voor beginners.

Maar misschien kunnen we omkeren: als we de waarschuwing TEGEN ultamatix nu eens omzetten naar een aanbeveling VOOR de restricted-extras. Komt ook positiever over.
« Laatst bewerkt op: 2009/12/30, 10:46:29 door markba »

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #102 Gepost op: 2009/12/30, 10:51:03 »
Firefox doesn't know how to open this address, because the protocol (apt) isn't associated with any program.

Link werkt dus niet.

Uit dit schermpje blijkt dat je eerst het pakketje apturl moet geïnstalleerd hebben. Is een officieel pakket, maar niet standaard geïnstalleerd..



Overigens staat ubuntu-restricted-extras bij mij natuuurlijk al geïnstalleerd..  Ik klikte ook alleen maar om het proces te valideren/testen.


Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #103 Gepost op: 2009/12/30, 11:16:29 »
Uit dit schermpje blijkt dat je eerst het pakketje apturl moet geïnstalleerd hebben. Is een officieel pakket, maar niet standaard geïnstalleerd..


Nope, apturl is wel standaard geïnstalleerd (iig in 9.10). Dit scherm vraagt toestemming om de apturl te gebruiken voor deze apt: link. Plaats je een kruisje zal dit scherm voortaan worden overgeslagen.
Klik links bovenin op Documentatie

Offline Tom

  • Lid
Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #104 Gepost op: 2009/12/30, 11:20:30 »
En daar staat een beginner al met zijn mond vol tanden ???

heb dus dit er op gezet , makkelijker kan het niet.
http://wiki.ubuntu-nl.org/Multimedia
Netbook Xuby Xenial 16.04.5 Lts (totaal gestripte versie). Desktop Xuby Bionic 18.04.6 Lts Gestripte versie - Laptop Xuby Bionic 18.04.6 Lts. Ubuntu CoC Signed.Yes.

Re: Officiële waarschuwing tegen Ultamatix
« Reactie #105 Gepost op: 2009/12/30, 11:24:48 »
@ testcees
Zal inderdaad wel standaard zijn, want ik heb een verse installatie en heb dit toen niet apart geïnstalleerd (vroeger wel, vandaar de verwarring)  Overigens ging ik er (onbewust) van uit dat Femke98 ook al wel aan de 9.10 zou gezeten hebben.

Omwille van de besparingen hebben ze het licht aan het eind van de tunnel ook uitgedaan...