Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatieprobleem  (gelezen 1069 keer)

Gast

  • Gast
Installatieprobleem
« Gepost op: 2006/07/30, 17:21:38 »
Hallo,

ik zou graag ubuntu dapper drake op mijn pc installeren, maar als linux noob lukt het mij echter niet om het deftig te laten werken. Processor is amd64 bit 3000+, dfi lanparty UT nf3 250gb moederbord, seagate 7200.8  200 GB sata schijf, 512 mb kingston geheugen, videokaart: gainward Geforce FX 5700 LE, samsung cd schrijver. Harde schijf is geformatteerd met partition magic tot een een ongeformatteerd volume.
Bij het gebruiken van de iso file voor desktop amd64 blijft mijn pc hangen bij het booten, op het moment dat het zwart scherm donkerbruin wordt, muiscursor blijft onbeweeglijk.
Bij het gebruiken van de alternate desktop install cd kan ik de installatie uitvoeren maar kan ik niet inloggen, op het moment dat ik mijn gebruikersnaam moet invullen bevriest mijn pc, toetsenbord en muis geven geen reactie.
CDs zijn al gecontroleerd via de controle bij het opstarten
Heb dan ook ies suse 10.1 proberen installeren, maar dat werkt ook niet. Ik kom zelf niet toe aan inloggen. Ik kom uit bij een login in een console maar ik kan niets typen achter "login:".

Iemand die hier een oplossing voor weet??
alvast bedankt,
david

Installatieprobleem
« Reactie #1 Gepost op: 2006/07/30, 18:04:08 »
Dat klinkt alsof je videokaart helemaal niet met linux wil samenwerken :/

Gast

  • Gast
Installatieprobleem
« Reactie #2 Gepost op: 2006/07/31, 10:55:20 »
ok probleem is opgelost door mijn bios eens te resetten, blijkbaar ergens iets verkeerd ingesteld waardoor linux niet wou werken.

groetjes

Installatieprobleem
« Reactie #3 Gepost op: 2006/07/31, 11:42:55 »
Toppie :)
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Offline profoX

  • Lid
    • wesley
    • Lionslink
Installatieprobleem
« Reactie #4 Gepost op: 2006/07/31, 15:01:42 »
Dat was waarschijnlijk ACPI die parten speelde :) heb je op laptops ook vaak.. met bootparameters kan je het vaak "omzeilen" (noapic nolapic acpi=off pci=noacpi etc.) ... maar een Bios reset is nog beter als dat mogelijk is :D
Human Knowledge Belongs To The World -- Antitrust (2001)
Nederlandstalige Ubuntu documentatie van Ubuntu-NL (wiki)