Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: fotokaartje niet gedecteerd  (gelezen 1377 keer)

fotokaartje niet gedecteerd
« Gepost op: 2008/03/09, 23:27:02 »
Ik kan mijn fotokaartje in mijn laptop steken. Maar hoewel het ooit wel eens gewerkt heeft, 'ziet' ubuntu mijn kaartje niet meer.

Wat kan ik doen

pjvolders

  • Gast
fotokaartje niet gedecteerd
« Reactie #1 Gepost op: 2008/03/10, 10:47:47 »
Welk type kaartje is het? De xD kaartje van mijn olympus camera werken ook niet, maar SD en konsoorten moeten wel werken normaal.

fotokaartje niet gedecteerd
« Reactie #2 Gepost op: 2008/03/10, 11:00:06 »
Citaat van: pjvolders
Welk type kaartje is het? De xD kaartje van mijn olympus camera werken ook niet, maar SD en konsoorten moeten wel werken normaal.
Het gaat hier inderdaad om een XD kaartje. Is het niet mogelijk dat dit gaat werken binnen Linux? XD is toch een heel gangbaar formaat toch?

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
fotokaartje niet gedecteerd
« Reactie #3 Gepost op: 2008/03/10, 11:05:53 »
Het hangt af of de kaartlezer in je laptop ondersteund wordt door Ubuntu.
Even zoeken met google dus. Je bent vast niet de eerste die een kaartje wil lezen op het type laptop dat jij hebt in combinatie met Ubuntu.

fotokaartje niet gedecteerd
« Reactie #4 Gepost op: 2008/03/10, 16:42:09 »
Citaat van: Johanvd
Het hangt af of de kaartlezer in je laptop ondersteund wordt door Ubuntu.
Even zoeken met google dus. Je bent vast niet de eerste die een kaartje wil lezen op het type laptop dat jij hebt in combinatie met Ubuntu.
Hoi Johanvd: Ik ben al druk aan het googlen en zie eigenlijk alleen maar opmerkingen dat XD niet werkt, behalve dan met een externe cardreader. Maar in dezelfde sleuf kunnen ook memorysticks gedaan worden en dan werkt het wel. Zou deze dan ook niet automatisch moeten werken. Ik bedoel, de kaartlezer wordt in ubuntu wel herkend voor wat betreft de memorystick

pjvolders

  • Gast
fotokaartje niet gedecteerd
« Reactie #5 Gepost op: 2008/03/10, 17:00:31 »
Ikzelf heb lang geprobeerd om xD kaartjes aan de praat te krijgen, en het is me niet gelukt. Dus als het jou lukt wil ik het graag weten maar helpen kan ik niet, sorry ;-)

grtn
PJ