Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: verbinding valt weg na 45-60 minuten  (gelezen 937 keer)

Offline bootrob

  • Lid
verbinding valt weg na 45-60 minuten
« Gepost op: 2012/11/10, 11:55:15 »
Hallo, ik ben jazzliefhebber en vooral de Fransen hebben veel internet en satellietzenders,
Ik gebruik mn LG TV als display en als de radiozender draait zet ik de TV uit, is aangesloten op PC via HDMI.
Voorzover ik weet heb ik alles uitgezet zoals screensavers, energiebeheer.

Na de voornoemde periode gaat mn aan/uit knop op de PC knipperen en is de verbinding weg, drukken op de knop geeft dan
het schermpje Xscreensaver terug met 2 keuze OK of New Login, uiteraard ook wachtwoord intypen.
Ik kom dan terug in de normale omgeving en het zoekertje in het verbindings draait niet.
Al mn pogingen om de verbinding te herstellen of vernieuwen lukken niet, alle belangrijke  keuze dingen zijn blauw.
Alleen herstarten  dus.....

Rob


Offline bootrob

  • Lid
Re: verbinding valt weg na 45-60 minuten
« Reactie #1 Gepost op: 2012/11/10, 11:56:31 »
Sorry, gebruik Xubuntu en heb alles uitgevoerd Computertip e.d.

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: verbinding valt weg na 45-60 minuten
« Reactie #2 Gepost op: 2012/11/10, 12:19:05 »
Vermoedelijk heb je pauzestand en/of slaapstand niet uitgeschakeld. Doe dat eens alsnog:
https://sites.google.com/site/computertip/fouten?overridemobile=true#TOC-Slaapstand-of-pauzestand-werkt-niet-goed:-uw-computer-raakt-van-slag-of-zelfs-in-coma

In dit geval beide standen uitschakelen, zowel pauzestand als slaapstand. Daarvoor moet je dus twee regels wijzigen in org.freedesktop.upower.policy.

Offline bootrob

  • Lid
Re: verbinding valt weg na 45-60 minuten
« Reactie #3 Gepost op: 2012/11/10, 14:32:30 »
beste Pjotr,

Na de installatie Xubuntu heb ik alles gedaan wat voor Xub. stond in Computerstips, ook wat je me aanraadde via Leafpad, heb dit net geopend in de terminal en daar staan ook de inactieve op NO, heb ik waarschijnlijk zelf gedaan maar weet ik niet meer, hibernate active stond op yes dus nu veranderd naar NO. Inactive veranderen??

Jaren heb ik gedraaid met 10.04 op mn laptop en kan mij niet herinneren dat dit ooit optrad, (laptop weggegeven aan mn middelbare school beginnende kleinzoon)

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
Re: verbinding valt weg na 45-60 minuten
« Reactie #4 Gepost op: 2012/11/10, 15:44:14 »
Heb je in het BIOS van de computer wellicht iets ingeschakeld inzake pauzestand/slaapstand?

Offline bootrob

  • Lid
Re: verbinding valt weg na 45-60 minuten
« Reactie #5 Gepost op: 2012/11/10, 17:27:21 »
Wat je in je laatste bericht schrijft heb ik allemaal gedaan na installatie Xubuntu maar ik had 1 active op yes staan, foutje, heb ik hersteld en daarna 3 uur lang op BBC naar tennis zitten kijken, na scherm omschakelen
naar PC en een muisbeweging was  alles weer terug inklusief verbinding,  OPGELOST en bedankt, heb grote bewondering voor jullie om dit jarenlang te doen!!!  Gr Rob