Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: 'Close'-button op vensterlijsten in paneel?  (gelezen 845 keer)

Nozem

  • Gast
'Close'-button op vensterlijsten in paneel?
« Gepost op: 2007/04/27, 09:35:57 »
Hallo allemaal,

de meeste mensen zullen op één van hun panelen een vensterlijst hebben: een standaard overzicht van de op dat moment openstaande vensters, netjes naast elkaar gegroepeerd.

In Ubuntu en Windows kunnen vensters op verschillende manieren worden afgesloten.. door op de standaard X te klikken in het venster zelf of door rechts te klikken op één van de vermeldingen in de vensterlijst en vervolgens 'sluiten' te kiezen.
Echter, wat ik graag zou willen is een 'close'-knop op de vensterlijst, net zoals de tabs van Firefox hebben. Is dit mogelijk?

Offline grumph

  • Lid
'Close'-button op vensterlijsten in paneel?
« Reactie #1 Gepost op: 2007/04/27, 14:15:52 »
Bedoel je dan in een specifiek programma? Ben eventjes niet mee

Offline Ronnie

  • Lid
    • ronnie.vd.c
'Close'-button op vensterlijsten in paneel?
« Reactie #2 Gepost op: 2007/04/27, 17:30:04 »
Citaat van: Nozem
Hallo allemaal,

de meeste mensen zullen op één van hun panelen een vensterlijst hebben: een standaard overzicht van de op dat moment openstaande vensters, netjes naast elkaar gegroepeerd.

In Ubuntu en Windows kunnen vensters op verschillende manieren worden afgesloten.. door op de standaard X te klikken in het venster zelf of door rechts te klikken op één van de vermeldingen in de vensterlijst en vervolgens 'sluiten' te kiezen.
Echter, wat ik graag zou willen is een 'close'-knop op de vensterlijst, net zoals de tabs van Firefox hebben. Is dit mogelijk?
Dat zou idd best wel eens handig kunnen zijn. Als iemand een idee heeft hoor ik het graag
Ben je ook blij dat Ubuntu zo toegankelijk en gratis is, en wil je graag net als ik iets terugdoen, kijk dan eens rond bij mwanzo, dé poort naar het bijdragen aan Ubuntu en haar gemeenschap!

Documentatie Terminal

Nozem

  • Gast
'Close'-button op vensterlijsten in paneel?
« Reactie #3 Gepost op: 2007/04/27, 19:12:31 »
@grumph: Nee, ik bedoel eigenlijk de wijze waarop het OS in het algemeen om gaat met vensters, en hun aanduidingen in een taskbar of gnome-paneel. Op het onderstaande screenshot kun je (wellicht) zien wat ik bedoel:




Op het paneel boven aan de rand rand van het scherm staan een aantal programma's open.. o.a. firefox en nautilus. Om ze te sluiten moet ik óf op de 'x'-knop in de bovenrand van een venster zelf klikken, óf rechtsklikken op de vermelding in het paneel en vervolgens 'sluiten' kiezen uit het dialoogvenster dat dan verschijnt. Het lijkt me makkelijk als ik programma's gewoon meteen vanaf het paneel kan sluiten, via een extra knopje ofzo dus, zoals je ook ziet bij de tabs van firefox.