Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Installatie Oracle Database XE Server / glibc – 2.3.2 gewenst  (gelezen 735 keer)

Offline anko

  • Lid
Ik bovenstaande database geinstalleerd op mijn Feisty pc.
Volgens de beschrijving van de installatie is o.a. nodig het bestand glibc – 2.3.2.
link
Die kon ik echter niet vinden in Synaptic.
Omdat ik eigen wijs ben heb ik de installatie toch uitgevoerd en de database draait en ik kan bijvoorbeeld SQL querys runnen.

Wat ik echter niet kan is de procedures en functies zien.
Het scherm opent wel maar de inhoud wordt als een klein blokje even weergegeven en verdwijnt dan weer. Wat over blijft is dan een lijn van ca een kwart regel hoogte waarin naar ik vermoed de procedure of functie zou horen te staan.

Als ik zoek op naar glibc - 2.3.2 kom ik o.a. deze pagina tegen. Hier staat het beschreven bij de basic system software.
Volgens de beschrijving zou het 784Mb moeten zijn. Dat lijkt me nogal wat.

Weet iemand waarvoor glibc - 2.3.2 werkelijk dient? Zit het in een pakket in synaptic? Op pagina hierboven wordt genoemd C library. Wat het precies is is me niet duidelijk.
Hoe kom ik er aan?
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline Johan van Dijk

  • Administrator
    • johanvandijk
Installatie Oracle Database XE Server / glibc – 2.3.2 gewenst
« Reactie #1 Gepost op: 2007/07/09, 21:14:39 »
Volgens mij zit dat in libc6, een essentieel  pakket voor Ubuntu.
Die zit momenteel op versie 2.5, en het is onmogelijk om een andere versie te gebruiken zonder je Ubuntu installatie te slopen.

Heb je de universal deb gedownload van deze pagina?
http://www.oracle.com/technology/software/products/database/xe/htdocs/102xelinsoft.html
Volgens hun is die ook geschikt voor Ubuntu.

Offline anko

  • Lid
Installatie Oracle Database XE Server / glibc – 2.3.2 gewenst
« Reactie #2 Gepost op: 2007/07/09, 21:47:16 »
Ja, die heb ik inderdaad gedownload. Blijkbaar ligt mijn probleem dus aan iets anders.
Ik had al de indruk gekregen dat deze glibc wel aanwezig moest zijn in Unbuntu.

Ik zal Oracle wel vragen naar een oplossing.

Het resultaat zal ik hier weergeven.

Bedankt in ieder geval.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)

Offline anko

  • Lid
Installatie Oracle Database XE Server / glibc – 2.3.2 gewenst
« Reactie #3 Gepost op: 2007/07/16, 19:54:12 »
Het blijkt dat er met Firefox problemen zijn om met de Oracle database te werken.
Internet Explorer werkt wel goed. Heel fijn als er een linux versie is van de database.
Ter controle (en omdat ik die toch wilde hebben voor controle van websites) maar ies4linux geinstalleerd en inderdaad, dan werkt het wel.
Voor mij dus geen Oracle database.

Ik ben op zoek naar een linux alternatief voor Visual FoxPro. Daar werk ik op de zaak mee en ik wil ze eigenlijk zien over te halen naar linux. Ik kan echter geen goed alternatief vinden voor FoxPro en ben dus bang dat ik daar met Windows blijf zitten.

Gelukkig kan ik thuis wel doen wat ik wil.
Als je denkt te weten dat de weg recht is, mis je de bocht.
lidnummer 3487(?)