Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: installeren ubuntu probleem  (gelezen 1451 keer)

dewalt

  • Gast
installeren ubuntu probleem
« Gepost op: 2008/01/29, 11:36:34 »
Ik ben al enige tijd bezig om ubuntu te installeren. wanneer ik op het punt ben dat ik de partitie ga bewerken krijg ik een melding dat er een fout is opgetreden met het schrijven naar de opslagapparaten. ik kan dan niet verder. ik heb de schijruimte van 40000, waarvan benut 20800, gedeeld naar 16000. heb ondertussen ook gparted live cd geprobeerd, maar hier krijg ik met autoconfiguration een of andere melding met screen niet goed en moet Focusmode veranderen. wie kan mij verder helpen. ik heb de hele handleiding van dual boot gedownload en bij de hand en volg alles stap voor stap

Offline Pjotr

  • Lid
    • Makkelijke Linuxtips
installeren ubuntu probleem
« Reactie #1 Gepost op: 2008/01/29, 11:48:04 »
Ik zou het eens anders proberen, namelijk op de volautomaat. Aldus:
http://computertip.googlepages.com/tweevoudigopstartbaarubuntu

De volautomaat zal waarschijnlijk zelf vaststellen dat er al ongebruikte ruimte is, en daar Ubuntu op willen installeren.

Groet, Pjotr.

dewalt

  • Gast
installeren ubuntu probleem
« Reactie #2 Gepost op: 2008/01/29, 11:57:05 »
dus dit is dan geen dualboot installatie, maar gooit hij er dan windows niet af? wat ik ook nog tegenkwam is dat als het schrijven niet gelukt was dat bij gebruikte schijfruimte van windows op 0 staat. defragmenteren heb ik al een vorige keer gedaan, of moet dit telkens weer? hij geeft bij trouwens ook geen free space aan.

installeren ubuntu probleem
« Reactie #3 Gepost op: 2008/01/29, 12:03:37 »
En heb je het al handmatig geprobeerd met Gparted Live? Alles is grafisch en je kan met de schuifjes de grote bepalenvan je partities. Dan formateren /  de root en eventueel nog een aparte home /home als ext3 en een als swap (staat ook als keuse) ongeveer 2x de groote van het geheugen. Dan tijdens de installatie kiezen voor handmatig indelen, en je gemaakte partities aanvinken.
Succes.

Met vriendelijke groet,

Gijs

Edit: weer te langzaam
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

brig

  • Gast
installeren ubuntu probleem
« Reactie #4 Gepost op: 2008/01/29, 12:05:49 »
ik heb hetzelfde probleem

dev sda2 ntfs  156724MB size 0 used (nadat ik de edit uitvoerde)
ik maakte van de nieuwe partitiegrootte: 16 GB

hij geeft dezelfde fout als dewalt...
er staat ook nergens free space.

@pjotr: in dat document van je link staat dat hij zelf zoekt naar ruimte en ubuntu daarop installeert.. daar heb ik niets van gemerkt? ik moest zelf de ruimte instellen

ik probeer te installeren met de desktopcd

excuus voor de vragen ;) maar ben een nieuweling op dit  vlak :)

dewalt

  • Gast
installeren ubuntu probleem
« Reactie #5 Gepost op: 2008/01/29, 12:39:08 »
aan gijs. Gparted gaat al fout. moet focusmode ingeven in dos scherm.

dewalt

  • Gast
installeren ubuntu probleem
« Reactie #6 Gepost op: 2008/01/29, 13:29:56 »
en nu aan pjotr. ook volautomaat lukt niet. ik neem aan dat dit de bovenste optie is in het menu `schijfruimte voorbereiden `? weer fout bij wegschrijven naar opslagapparaten. hoe lovend iedereen ook over linux of ubuntu is, ik krijg er een hard hoofd in.

installeren ubuntu probleem
« Reactie #7 Gepost op: 2008/01/29, 13:47:43 »
Citaat van: dewalt
hoe lovend iedereen ook over linux of ubuntu is, ik krijg er een hard hoofd in.
het wil niet zeggen dat het bij u fout gaat, dat het bij iedereen fout gaat...windows geeft ook installatie problemen bij sommigen...niet alles is perfect...

wat zijn uw pc specificaties?

wat is de precieze foutmelding? anders moet ge eens de livecd opstarten in het engels, dan nog eens proberen en als ge dan weer dezelfde fout krijgt, is het in ieder geval makkelijker zoeken...

dewalt

  • Gast
installeren ubuntu probleem
« Reactie #8 Gepost op: 2008/01/29, 14:10:43 »
Maar waarom net weer bij mij.  ik heb XP sp2, AMD Athlon XP 1600+, 1,39 Ghz, 512 MB, Nvidia Geforce 2 MX 200, Dell scherm D1028L. Zal nog eens in engels proberen.

installeren ubuntu probleem
« Reactie #9 Gepost op: 2008/01/29, 14:31:08 »
Citaat van: dewalt
Maar waarom net weer bij mij.
Ubuntu has been installed correctly 1.000.000 times. Errors forced!

;)

dewalt

  • Gast
installeren ubuntu probleem
« Reactie #10 Gepost op: 2008/01/29, 17:48:28 »
Ja en nu is het mij ook gelukt. Gparted werkte bij mij alleen in Force Vesa driver. Dit heb ik gevonden op www.multidesk.be/artikels/artikel/220 . Toen kon ik dus wel nieuwe partities aanmaken en toen kon ik Ubuntu dus wel installeren. Aanhouder wint. Ik moest wel eerst schijfcontrole uitvoeren tijdens opstarten windows. Hierin zat mijn fout denk ik. Dus als je weer opnieuw begint met installeren, eerst schijfcontrole.:)