Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: probleem met installeren van windows  (gelezen 1343 keer)

rochelledriessen

  • Gast
probleem met installeren van windows
« Gepost op: 2009/10/24, 11:18:12 »
Hoi ik heb nu ubuntu op mijn laptop staan, maar nu moet ik voor school windows installeren.
alleen ik heb geen CD driver in dit laptopje zitten.
nou dacht ik, ik download windows XP zet m op een USB stick met power ISO om hem te openen maar nu krijg ik power ISO niet geinstalleerd op ubuntu dus ik kan het ISO file windows ook niet openen.

kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet fixen??

groetjes Rochelle
« Laatst bewerkt op: 2009/10/24, 12:31:01 door rochelledriessen »

rochelledriessen

  • Gast
Re: probleem met installeren van windows
« Reactie #1 Gepost op: 2009/10/24, 12:31:46 »
Hallo.
Mag ik vragen wat windows ubuntu is?




ik bedoelde natuurlijk linux ubuntu XD sorry

Offline JanClaeys

  • Lid
Re: probleem met installeren van windows
« Reactie #2 Gepost op: 2009/10/24, 12:42:47 »
Hoi ik heb nu ubuntu op mijn laptop staan, maar nu moet ik voor school windows installeren.
alleen ik heb geen CD driver in dit laptopje zitten.
nou dacht ik, ik download windows XP zet m op een USB stick met power ISO om hem te openen maar nu krijg ik power ISO niet geinstalleerd op ubuntu dus ik kan het ISO file windows ook niet openen.

kan iemand mij vertellen hoe ik dit moet fixen??
Dit is off-topic hier, maar je kan in VirtualBox gewoon vanaf een .iso booten.
(En als je echt Windows op de laptop wil installeren zal je een bootable USB-stick moeten maken met de files van de CD op, dus niet de .iso.)
Jan Claeys
Ubuntu-nl IRC team - Ubuntu-be LoCoTeam Contact

rochelledriessen

  • Gast
Re: probleem met installeren van windows
« Reactie #3 Gepost op: 2009/10/24, 12:56:30 »
Welkom hier op het forum.
Waarom installeer je win. niet in de VirtualBox, daar is genoeg over te vinden hier op het forum.



Trouwens raar dat je voor school Win. moet installeren, bah...............alsof er niets anders is.



omdat ik met ubuntu schijnbaar geen internet aankan op school, beetje raar maar als ik op school windows kan gebruiken en thuis verder ubuntu vind ik het geen probleem.

maaruh virtualbox? ik zoek wel even door het forum hoe dat moet enzo :p

Re: probleem met installeren van windows
« Reactie #4 Gepost op: 2009/10/24, 14:20:11 »
Waarom gelijk zo'n drastische maatregel als Windows er weer op zetten als je ook gewoon je internet op school werkend kunt maken? Heb je WiFi op school, welke WiFi-standaard en beveiliging?

Offline Kapski

  • Lid
    • ubuntu-store
Re: probleem met installeren van windows
« Reactie #5 Gepost op: 2009/11/01, 11:32:54 »
als dat de enige reden is vindt ik dat de school je niet kan verplichten windows te gebruiken, zou dit zelf niet zomaar pikken.
als je internet werkend krijgt en je kan alle documenten openen etc. etc. moet je vrij zijn om je eigen OS te kiezen laat zien dat er een geweldig alternatief is! ;)
Stop die harde schijven maar in je RAID!

Offline hans1963

  • Lid
    • De wereld volgens Hans
Re: probleem met installeren van windows
« Reactie #6 Gepost op: 2009/11/02, 19:31:28 »
Welkom hier op het forum.
Waarom installeer je win. niet in de VirtualBox, daar is genoeg over te vinden hier op het forum.



Trouwens raar dat je voor school Win. moet installeren, bah...............alsof er niets anders is.



omdat ik met ubuntu schijnbaar geen internet aankan op school, beetje raar maar als ik op school windows kan gebruiken en thuis verder ubuntu vind ik het geen probleem.

maaruh virtualbox? ik zoek wel even door het forum hoe dat moet enzo :p
Waarom zou je geen internet op school kunnen gebruiken met een linux OS?
Merkwaardig verhaal
10.04 Lucid lynx, Firefox, Thunderbird, OoO