Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: USB Stick vr Internetconnectie  (gelezen 8702 keer)

Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #25 Gepost op: 2010/11/29, 17:29:44 »
Dat zal wel meevallen, open Synaptic   Systeem>Beheer>Synaptic  Système>Management>Synaptic  Vertaalt met Google of het klopt weet ik niet, mijn kennis van het Frans is miniem. Klik op Instellingen =Paramètres Klik op Pakketbronnen=Référentiels Kijk op het tabblad Ubuntu-software =Ubuntu-Logiciels zorg dat de eerste vier hokjes aangevinkt zijn Klik nu op het tabblad Overige software= Autres Logiciels en zorg ervoor dat in ieder geval de eerste twee hokjes zijn aangevinkt. Sluit het scherm klik op Sluiten= Fermer Dan krijg je een mededeling dat de pakketbronnen veranderd zijn en dat je op de knop Herladen = Recharge moet klikken. Als dit gedaan is zou je het pakket moeten kunnen installeren. Hopelijk kom je er zo mee verder. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline vanadium

  • Lid
Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #26 Gepost op: 2010/11/29, 18:40:22 »
Bij mijn Ubuntu (10.10) blijkt usb-modeswitch zelfs standaard reeds geïnstalleerd te zijn.

Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #27 Gepost op: 2010/12/02, 10:23:19 »
@ miso; ik ken iemand die een gelijkaardige stick gebruikt van mobistar en hij beweert dat het out-of-the-box werkt ...
toegegeven het is een stick van de eerste generatie. Heb al naar Mobistar een mailtje gestuurd (een techneut die ik ken die daar werkt)
met de vraag die je gesteld hebt. Nog even w8en op zijn antwoord...

Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline miso

  • Lid
Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #28 Gepost op: 2010/12/03, 18:18:13 »
@ miso; ik ken iemand die een gelijkaardige stick gebruikt van mobistar en hij beweert dat het out-of-the-box werkt ...
toegegeven het is een stick van de eerste generatie. Heb al naar Mobistar een mailtje gestuurd (een techneut die ik ken die daar werkt)
met de vraag die je gesteld hebt. Nog even w8en op zijn antwoord...


Nog steeds geen resultaat...  Dank vr. de reactie, (ook aan al de anderen / nummer 26, bravo)).
Hopelijk krijgen wij van de 'techneut' van  Mobistar een definitief antwoord.

Sorry, ik reageer wat laat: effectief een Windows corrupted file + virussen gevonden; na 2.5 dagen uiteindelijk herstelt. Ubuntu kent dergelijke problemen niet heb ik begrepen...
Nogmaals hartelijk dank.
Miso

Offline miso

  • Lid
Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #29 Gepost op: 2010/12/07, 22:08:18 »
@ miso; ik ken iemand die een gelijkaardige stick gebruikt van mobistar en hij beweert dat het out-of-the-box werkt ...
toegegeven het is een stick van de eerste generatie. Heb al naar Mobistar een mailtje gestuurd (een techneut die ik ken die daar werkt)
met de vraag die je gesteld hebt. Nog even w8en op zijn antwoord...


Nog steeds geen resultaat...  Dank vr. de reactie, (ook aan al de anderen / nummer 26, bravo)).
Hopelijk krijgen wij van de 'techneut' van  Mobistar een definitief antwoord.

Sorry, ik reageer wat laat: effectief een Windows corrupted file + virussen gevonden; na 2.5 dagen uiteindelijk herstelt. Ubuntu kent dergelijke problemen niet heb ik begrepen...
Nogmaals hartelijk dank.
Miso

Hopelijk komt er een antwoord binnen van Mobistar...
Miso

Offline bayan

  • Lid
Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #30 Gepost op: 2010/12/09, 19:50:52 »
Hoi Miso,let wel goed op wat je intypt in de terminal.
sudo usb_modeswitch en niet sudo usb-modeswitch want dan kan het commando niet uitgevoerd worden.

Succes

Offline miso

  • Lid
Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #31 Gepost op: 2010/12/10, 21:47:30 »
Dat zal wel meevallen, open Synaptic   Systeem>Beheer>Synaptic  Système>Management>Synaptic  Vertaalt met Google of het klopt weet ik niet, mijn kennis van het Frans is miniem. Klik op Instellingen =Paramètres Klik op Pakketbronnen=Référentiels Kijk op het tabblad Ubuntu-software =Ubuntu-Logiciels zorg dat de eerste vier hokjes aangevinkt zijn Klik nu op het tabblad Overige software= Autres Logiciels en zorg ervoor dat in ieder geval de eerste twee hokjes zijn aangevinkt. Sluit het scherm klik op Sluiten= Fermer Dan krijg je een mededeling dat de pakketbronnen veranderd zijn en dat je op de knop Herladen = Recharge moet klikken. Als dit gedaan is zou je het pakket moeten kunnen installeren. Hopelijk kom je er zo mee verder. :)


Ik heb dit geprobeerd, zonder succes:
Geraak niet verder dan net voor 'tablad ubuntu-software', dit is niet aanwezig op het scherm...
--------------------------------------------------------------------------------------------------
Om alles weer op een reitje tezetten. Kan ik een oude versie van Windows 2000 op de computer installeren, parallel met Ubuntu 10.0 ?
Zou aan mijn dochter voorstellen dit (Windows) enkel te gebruiken voor Internet verbinding. Wat denkt u daarvan ?
Dank voor uw aandacht.
Miso

Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #32 Gepost op: 2010/12/10, 23:05:46 »
Om het wat te verduidelijken, heb ik wat plaatjes neer gezet:













Ik heb Windows 2000 nog nooit gebruikt dus ik weet niet welk filetype wordt gebruikt Ik ga er even van uit dat FAT32 wordt gebruikt.
Zorg er voor dat je twee partities zijn, waarvan een FAT32 geformatteerd, voor Ubuntu maakt het file systeem niet uit, dat komt goed met de installatie.
Installeer eerst Windows 2000, als je dit hebt gedaan installeer je Ubuntu op de andere partitie, Grub wordt automatisch in het MBR van de hardeschijf geschreven. Hier nog een makkelijk te volgen link
http://sites.google.com/site/computertip/installeren
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.

Offline miso

  • Lid
Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #33 Gepost op: 2010/12/11, 17:48:19 »
Kan de pictures niet lezen, echt te klein. Dank voor de gedane moeite.

Ik dank dat ik finaliter Ubuntu stop zal zetten, en ga voor een retour naar Windows...

Hartelijk dank aan allen, werd enorm geapprecieerd.

Miso

Re: USB Stick vr Internetconnectie
« Reactie #34 Gepost op: 2010/12/11, 18:50:16 »
Je moet even op de plaatjes klikken dan worden ze groot in een ander tabblad getoond. :)
In der Beschränkung zeigt sich der Meister.