Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: [OPGELOST] Van Laptop naar een versterker: met 11.10  (gelezen 2600 keer)

[OPGELOST] Van Laptop naar een versterker: met 11.10
« Gepost op: 2011/10/24, 12:48:08 »
Ik zou voor mijn project, een Ubuntu-café , muziek van een laptop willen laten uitgaan op de ingang van een grote versterker (cinch input) .

Met Banshee hebben we alles wat we nodig hebben als progje.

Maar ik weet niet welke dingen met Ubuntu wel werken (en welke niet).

Ik neem aan dat ik vanuit de USB- uitgang naar audio moet converteren maar werkt dat dan ook met Ubuntu ?

Het is me een groot raadsel.


« Laatst bewerkt op: 2011/10/28, 11:51:17 door Joris Donders »
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline AukQ

  • Lid
Misschien is t handiger om een 3,5mm jackplugje met aan de andere kant twee cinch pluggen aan te koppelen aan de hoofdtelefoon uitgang, zo kan je t in te sturen volume iig heel makkelijk regelen

bijvoorbeeld deze http://www.bax-shop.nl/components/com_virtuemart/shop_image/product/AY7_4.jpg


succes !

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Ik denk eerlijk gezegd dat je beter naar een usb aansluiting kan zoeken ivm de betere geluidskwaliteit. De gemiddelde laptop geluidskaart is niet zo heel geweldig en even vervangen zit er niet in... Een forum lid die veel met audio doet onder Linux heeft ooit eens wat gepost hierover.

Zie hier een linkje naar zijn site met een usb geluidskaart suggestie.
http://linux.autostatic.com/2009/10/03/de-zachte-en-harde-waren

En voor een Ubuntu cafe, denk eens aan Fon voor het broodnodige internet voor de gasten!

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Hier nog iets op Marktplaats, maar weet niet of het werkt onder linux misschien biedt google uitkomst...

En nog eentje

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Als je gewoon een simpele oplossing wilt dan is dit misschien wel de aller goedkoopste
http://www.mycom.nl/Product/Geluid-Geluidskaart/Terratec-Aureon-Dual-USB-Soundcard/290221

eh dat laatste zie ik wel zitten ! Linux staat erbij dus ik denk wel dat het dat gaat worden :)

Thx voor de tips
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Graag gedaan!
Je moet dan nog wel een verloop stekker hebben van 3,5 jack naar de cinch pluggen maar dat is makkelijk.

Ga je overigens een echt Ubuntu-cafe oprichten of is alleen een haalbaarheidsstudie?
En ieder zichzelf respecterend cafe zou tegenwoordig wifi moeten hebben dus kijk ook eens op fon.com  :D

Re: [OPGELOST] Van Laptop naar een versterker: met 11.10
« Reactie #7 Gepost op: 2011/10/28, 11:52:09 »
Heb dat dingetje besteld en de jack aangepast voor cinch , en jawel het werkt perfect.

Ubuntu-music in the bar  lol   O0
Gubuntu 17.04 wegens verdwijnen Unity binnenkort

Offline valk

  • Lid
    • mpvalk
Re: [OPGELOST] Van Laptop naar een versterker: met 11.10
« Reactie #8 Gepost op: 2011/10/28, 13:02:37 »
Mooi! Ik heb het zelf ook besteld, lijkt me perfect om op het werk via de brakke laptop te kunnen luisteren en thuis als ik werk op een van de pc's met een wat mindere geluidskaart