Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Canonical  (gelezen 2811 keer)

Re: Canonical
« Reactie #25 Gepost op: 2014/06/19, 22:03:50 »

Maar voor thuisgebruikers en kleine bedrijven is Mint beslist een veilige en verantwoorde keuze.  =D

Uiteraard is het zonder twijfel een zelfs "meer dan" verantwoorde keuze.
Ik stipte het alleen aan, want hoe dan ook er is nooit zekerheid, en ik kan het weten, ik werk bij een organisatie die achterlijke eisen stelt aan een leverancier, incl. bank garanties enz enz enz.....

En toch heeft deze organisatie 4 jaar geleden voor dik € 8.000.000.- aan voertuigen gekocht van een bedrijf wat nu failliet is.
En dus loop ik lachend als luis in de pels te vragen aan die hoge gasten met hun prietpraat, < EN NU ?? > <Waar ben je nu met al je garantie eisen ?? >

Dus zoals ik al eerder zij, allemaal gerommel in de marge, mensen hebben maar 1 garantie en zekerheid, en dat is dat het leven ooit eindigt.
Voor de rest heb je geen enkele garantie op wat dan ook !

 O0  8-)
« Laatst bewerkt op: 2014/06/19, 22:10:24 door Gandyman »
I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.
Microsoft geeft je een raam, Linux geeft je een heel huis :D

Re: Canonical
« Reactie #26 Gepost op: 2014/06/23, 20:25:19 »
Het enige wat we van Clem weten is dat hij ondanks de open source-gedachte geen hulp wil van mensen uit Israël. (iemand linkte me dit commentaar van Clem op OMG! Ubuntu)


Offline Timo

  • Forumteam
    • timo.diedering
Re: Canonical
« Reactie #27 Gepost op: 2014/06/23, 20:51:49 »
3 mei 2009. Dat is vijf jaar terug. Denkt hij er nog steeds zo over? Anders is dit wel een gevalletje oud rundvee ophengelen.

Offline midas

  • Lid
Re: Canonical
« Reactie #28 Gepost op: 2014/06/23, 21:38:08 »
Spoedig erna heeft hij zijn excuses aangeboden en heeft hij de boel recht gezet. Daarna heeft hij de belofte geuit nooit meer een politieke ideologie te gaan verbinden aan het 'product' Linux Mint.
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Offline midas

  • Lid
Re: Canonical
« Reactie #29 Gepost op: 2014/06/23, 21:42:59 »
Final statement van Clem zelf:

http://blog.linuxmint.com/?p=775
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Canonical
« Reactie #30 Gepost op: 2014/06/23, 22:25:18 »
Final statement van Clem zelf:

http://blog.linuxmint.com/?p=775

Oké, dat is dan weer positief om te lezen. Netjes dat ie zijn excuses aanbood :)

Offline midas

  • Lid
Re: Canonical
« Reactie #31 Gepost op: 2014/06/28, 12:36:11 »
Eventjes teruglezend naar het eerste postje van dit draadje...waarmee de topicstarter is begonnen. Interessant is dat in verband hiermee Google met Android deze week in het nieuws kwam. Onder het motto straks 'Android overal':

http://datanews.knack.be/ict/nieuws/android-altijd-en-overal-10-manieren-waarop-google-de-wereld-wil-domineren/article-4000671754955.htm 

Is Canonical met Ubuntu daar eigenlijk niet een paar jaar geleden mee begonnen? Onder het motto 'Unity op elk device'? Zou je dan Canonical/Ubuntu in dit geval juist vooruitstrevend kunnen noemen?
Linux Mint 20.2 Cinnamon

Re: Canonical
« Reactie #32 Gepost op: 2014/06/28, 15:27:42 »
Is Canonical met Ubuntu daar eigenlijk niet een paar jaar geleden mee begonnen? Onder het motto 'Unity op elk device'? Zou je dan Canonical/Ubuntu in dit geval juist vooruitstrevend kunnen noemen?

Niet helemaal, want HP was daar met webOS (wat ze van Palm overnamen) al aan begonnen voordat Canonical daar aan begon: http://www.pcmag.com/article2/0,2817,2380037,00.asp Jammer genoeg stopte HP met webOS doorontwikkelen (dat was die strop van Apotheker, wat HP ternauwernood overleefde) waardoor het plan dus in het water viel. Pas een tijd daarna kwam Canonical aanzetten met hetzelfde plan.
« Laatst bewerkt op: 2014/06/28, 15:31:50 door Vistaus »

Offline testcees

  • Documentatieteam
    • testcees
    • www.testcees.nl
Re: Canonical
« Reactie #33 Gepost op: 2014/08/06, 12:44:29 »
Ik heb de indruk dat de fut er een beetje uit is bij Canonical. UbuntuOne is gestopt, de telefoon laat op zich wachten enz. Ik werk al sinds het prille begin met Ubuntu maar ik merk steeds vaker dat nieuwe technieken en populaire toepassingen niet meer voor Ubuntu worden ontwikkeld. Ook niet door de gemeenschap.
Dat werd gisteren in een artikel ook gesuggereerd voor de Ubuntu desktop. Ubuntu heeft nog wel toekomst op (cloud)servers.
Canonical heeft niets met Android of Chrome te maken en lijkt de desktop te hebben laten vallen ten faveure van server en cloud.
Klik links bovenin op Documentatie

Re: Canonical
« Reactie #34 Gepost op: 2014/08/06, 13:05:34 »
Canonical heeft de desktop laten vallen ten faveure van de cloud? Dus dat betekent dat Ubuntu One (=clouddienst) tóch een doorstart maakt?