Nieuws:

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Heb je de activerings-mail niet ontvangen?

Auteur Topic: Enkele vragen  (gelezen 1193 keer)

Enkele vragen
« Gepost op: 2006/05/18, 15:23:14 »
Ik heb een aantal vragen;
1.a: Bij het opstarten komt er iets voor als dit:
*Loading PCMCIA... [failed]Ik heb echter wel pcmcia ge
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

Enkele vragen
« Reactie #1 Gepost op: 2006/05/18, 17:02:19 »
2) Thunderbird heeft z'n eigen standaarden en trekt zich niets van gnome/kde aan, kijk eens goed in z'n opties van TB

4) Kun je iest specifieker zijn?

5) Dive Into Python (/usr/share/doc/diveintopython op een standaard Ubuntu systeem) en Learning Python van O'Reilly zijn goed

Enkele vragen
« Reactie #2 Gepost op: 2006/05/18, 17:13:33 »
4. Waar kan je meehelpen aan het debuggen(simpele fouten) van pakketten die geschreven zijn voor/door Ubuntu. Moet je zijn op Ubuntulinux.com?
5.Zijn daar ook Nederlandse vertalingen van? Ik zou het wel kunnen lezen, maar ik leer het best als het in Nederlands is. En zijn ze ook(in NL) in boekvorm beschikbaar? Ik vind het dan iets handiger, omdat er dan vaak een register bijzit en je niet telkens hoeft te switchen tussen twee(of meerdere) vensters.

6. Wat zijn goede programma's om C en Python en dergelijke te schrijven?
Vragen over Ubuntu Nederland of de internationale Ubuntu-gemeenschap? PB of mail me!

budster

  • Gast
Enkele vragen
« Reactie #3 Gepost op: 2006/05/18, 17:29:21 »
4) de simpelste manier een zodra je een bug tegen komt een goede bugreport te schrijven, En goed kijken of deze niet al gemeld is.

5) Learning Python van O'Reilly IS een boek, ik denk (maar dat moet je maar even nakijken op Amazon ofzo) dat er geen nederlandse vertaling is.

6) In programmeer boeken staan allerlei voorbeeld programmatjes, daar zou ik mee beginnen. Misschien kan je er eentje uitbreiden of een paar combineren. Daarna zou ik iets zoeken dat een duidelijke feedback geeft, spelletje bijvoorbeeld. Helemaal in een keer een spelletje schijven is dan nog wat te hoog gegrepen maar je moet gewoon via pygame of zo een opensource spelletje zoeken en daar wat dingetjes veranderen, Voor je het weet heb je het hele spel omgebouwd of volledig verneukt (die kans is groter :) )

Enkele vragen
« Reactie #4 Gepost op: 2006/05/18, 19:34:44 »
Beiden zijn in boekvorm te verkrijgen via de betere boekwinkel of bijvoorbeeld bol.com of amazon. pida is leuk voor python.